• Anonym (Nr1)

Var har alla ödmjuka kvinnor tagit vägen?

Måste ni kvinnor vara hårda och tuffa?

• Svar på tråden Var har alla ödmjuka kvinnor tagit vägen?
  • Anonym (Och)
    Anonym (GirlyGirl) skrev 2024-10-07 02:16:36 följande:

Detta hade varit en härlig tråd om den inte var skapad för att trolla. 
    För faktum är att samhället har förändrats och förändras. Till något super härligt. Allt fler kvinnor tar plats och klarar sig själva. Så bra! 
    Se det så, människor kan välja att leva tillsammans. Inte för att dom måste, utan för att dom vill. 
    Ekonomin styr inte längre på samma vis, och sätter främst kvinnor i utsatta positioner. 

Människor kan inte alls välja att vara tillsammans om de saknar det som ett alternativ. 
    Kvinnor automatiskt har lättare att erbjuda något till männen. 
  • Anonym (Och)
    Anonym (K) skrev 2024-10-09 23:41:38 följande:
    Så om jag förstår dig rätt: En man som överger sitt barn, det är inte mannens fel. Utan det är kvinnans fel för att hon lät sig luras att han var en bra människa? 

Är det samma med alla kvinnor som blir mördade av män i deras närhet? 
    I så fall får män påstå att kvinnor är dåliga om de inte erbjuder sex och förhållanden till dom. 
  • Anonym (Och)
    Anonym (K) skrev 2024-10-07 11:58:38 följande:
    Tror nog att det är det killarna stör sig på. Nu när kvinnor har en valmöjlighet så har de insett att ingen kvinna väljer dem.

Hur vanligt är det att en kvinna blir bortvald av alla män?...... 
    Vad för krav har män på kvinnor för något som en kvinna kan inte åtgärda? 

Kvinnor födds med en fördel att få intresse från männen än tvärtom. Kvinnor har enklare att erbjuda något 
    Anonym (K) skrev 2024-10-07 11:58:38 följande:
    Tror nog att det är det killarna stör sig på. Nu när kvinnor har en valmöjlighet så har de insett att ingen kvinna väljer dem.
  • Anonym (Ekonom)
    Anonym (GirlyGirl) skrev 2024-10-07 02:16:36 följande:

Detta hade varit en härlig tråd om den inte var skapad för att trolla. 
    För faktum är att samhället har förändrats och förändras. Till något super härligt. Allt fler kvinnor tar plats och klarar sig själva. Så bra! 
    Se det så, människor kan välja att leva tillsammans. Inte för att dom måste, utan för att dom vill. 
    Ekonomin styr inte längre på samma vis, och sätter främst kvinnor i utsatta positioner. 

Att ekonomin inte styr på samma vis är förvisso sant MEN det sker en transferering på cirka 4 miljoner kroner per livstid till varje kvinna där dessa pengar tas ofrivilligt från män.

Det är lätt att vara självständig när någon annan står för notan !
  • Anonym (H)
    Anonym (Ekonom) skrev 2024-10-11 07:55:23 följande:
    Att ekonomin inte styr på samma vis är förvisso sant MEN det sker en transferering på cirka 4 miljoner kroner per livstid till varje kvinna där dessa pengar tas ofrivilligt från män.

Intressant. Vad räknar man på då?
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Nr1) skrev 2024-10-10 23:51:31 följande:
    Bryr du dig om vad jag tycker? 
    Ja, tydligen eftersom jag frågar? Alltså jag "bryr" mig inte men det är intressant att höra din förklaring till hur man kan köpa mat om man inte får arbeta t ex.
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Och) skrev 2024-10-11 00:21:15 följande:
    Otrevligt att snacka om ultimata loser-accessoaren.
    Du behandlar honom som han endast är några gener och inte att han är en människa 
    Och jag tycker det är otrevligt att prata om att vilja leva ut sina mörkaste fantasier. Det är beklagligt att det finns avarter inom mänskligheten med allvarliga defekter.

Är dom som vill skada andra ens människor? Finns det en gräns när man har förverkat sin rätt som människa? Jag tycker det. Men det är utanför trådens ämne.
  • Anonym (Bu)

Kan du lägga in länk på detta?
  • Anonym (MIPS)

Jag är inte alls övertygad om att ni går plus om vardera könet ska bära sina kostnader så du får gärna länka till hur den där matten är gjord.
  • Anonym (...)
    Anonym (Ekonom) skrev 2024-10-12 08:11:05 följande:
    Källa: www.flashback.org/t2964467
    Var är den konkreta uträkning hur man kommit fram till just 4 miljoner ?
  • Anonym (E)

Jag är väldigt snäll och ödmjuk mot män som inte säger åt mig att vara ödmjuk.

Svar på tråden Var har alla ödmjuka kvinnor tagit vägen?