Inlägg från: Anonym (Tjejen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tjejen)

Var har alla ödmjuka kvinnor tagit vägen?

Dr Nail skrev 2024-10-05 22:37:51 följande:
    De där sexdockorna kan vara läskigt realistiska i dessa dagar. Man kan leva ut sina mörkaste fantasier som är inte ens lagliga med en människa. Det är framtiden det
    Bara det att du har mörka fantasier du vill leva ut säger att du ska hålla dig borta från människor. Då är den ultimata loser-accessoaren i silikon gjort för dig och dina gener riskerar inte att föras vidare.
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Nr1) skrev 2024-10-09 22:19:38 följande:
    Kvinnor har alltid haft en valmöjlighet 
    Kan du beskriva hur du menar? Det där är kryptiskt minst sagt med tanke på hur saker varit historiskt sett.

Som ett exempel, 1846 - vissa yrken tillåts för ogifta kvinnor. Ogifta kvinnor (änkor, frånskilda) tillåts att arbeta, dock enbart inom hantverk och handel.

Låter verkligen som att livet var fullt av valmöjligheter för kvinnor då. Eller vad tycker du?
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Nr1) skrev 2024-10-10 23:51:31 följande:
    Bryr du dig om vad jag tycker? 
    Ja, tydligen eftersom jag frågar? Alltså jag "bryr" mig inte men det är intressant att höra din förklaring till hur man kan köpa mat om man inte får arbeta t ex.
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Och) skrev 2024-10-11 00:21:15 följande:
    Otrevligt att snacka om ultimata loser-accessoaren.
    Du behandlar honom som han endast är några gener och inte att han är en människa 
    Och jag tycker det är otrevligt att prata om att vilja leva ut sina mörkaste fantasier. Det är beklagligt att det finns avarter inom mänskligheten med allvarliga defekter.

Är dom som vill skada andra ens människor? Finns det en gräns när man har förverkat sin rätt som människa? Jag tycker det. Men det är utanför trådens ämne.
Svar på tråden Var har alla ödmjuka kvinnor tagit vägen?