• Anonym (Patania)

Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man

Från Maj 2023 till Januari 2024 var jag medlem på Happy pancake. Jag bor i Skåne och är drygt 30 år. När jag var medlem pluggade jag på högskolan och jag arbeta vid sidan av. Idag är jag färdigutbildad och jobbar heltid. Mitt utseende: Lång, i form och vältränad, utseendemässigt kanske 8 av 10, om man tänker ögon och ansikte. Finns absolut snyggare män än mig, men jag tillhör övre skiktet. Jag är ingen skitstövel utan försöker vara respektfull och snäll. 

För er som inte vet vad Happy pancake är så är det en svensk dejtingsida som är gratis, dvs alla funktioner ingår och är gratis. Du kan kontakta hur många du vill. Du kan kontakta folk antingen genom att skriva till de eller genom att lajka de, dvs trycka på en symbol som visar att du är intresserad av de och de får då ett hjärta skickat till sig. Du kan också se när någon varit inne på din profil och läst. Så funktionerna är bra. 

Under den här perioden skickade jag ut meddelande till 149 kvinnor. Samtliga av de jag skrev till hade jag även lajkat. Jag hade även lajkat en hel del kvinnor som jag aldrig skrev till. 
    90% av de jag skrev till skrev aldrig tillbaks. Vissa blockade mig direkt. 
    Av de som skrev tillbaks så raderade vissa sina konton mitt i konversationen eller slutade helt att logga in. Andra slutade svara mitt i konversationen och när jag sedan skrev igen till de så blev jag blockad. 
    Det var 3 kvinnor av alla de här som jag lajkat eller skickat meddelande till som jag skrev till i ca 2 veckors tid och konverserade med utan att de blockade mig eller försvann. En av de bodde i norra Sverige så det blev inget med henne, den andra kände jag inte riktigt att vi hade samma intressen så det rann ut i sanden. 

När jag skrev till folk hade jag tagit mig tid till att läsa deras profiler och försöka prata om nått utifrån deras intressen. Jag var aldrig otrevlig eller oartig. Jag hade 3 profilbilder, både ansikte och helkropp. Innan jag startade konto tog jag massvis med bilder tillsammans med en vän och valde sedan ut de 3 som blev
    överlägset bäst. 

• Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man
  • Anonym (Maria)
    Anonym (2024) skrev 2024-10-13 15:23:01 följande:
    Vet du vad det bästa är? Om den perfekta mannen inte existerar så är kvinnor lyckliga och klarar sig själva utan en man. Kvinnor behöver inte sänka sina krav och preferenser. Varför skulle vi? Vi har egen lön, och klarar oss bra utan män. Varför skulle vi då nöja oss med en OK man, när vi är lika lyckliga ensamma tills vi hittar den där perfekta mannen?
    Jo, att gå in i förhållande tänker nog de flesta kvinnor ska göra livet bättre, annars kan man ju lika gärna fottsätta som tidigare 
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-13 15:55:47 följande:
    Mina partners. Plural.. 

Varför tog det slut då om de var perfekta? 
    De var inte perfekta eller så dumpade alla dig. 
    Den kravlista du har, det finns i princip ingen man som kan uppfylla den. 
    Perfektion existerar inte. Det borde du ha koll på.

Det har varit olika mål i livet, geografisk placering b la som gjort att jag avslutat. För jag kan lika gärna vara singel, om jag ska vara i en relation ska den tillföra såpass mkt att jag inte har det bättre utan partner.

Jodå, det gäller att ha tålamod och veta vad man vill ha. Som en överraskning för dig så hittar man partners på alla platser i livet, dejtappar är bara ett av sätten. Ett nätverk underlättar.
  • Anonym (Mandomsmannen)
    Anonym (2024) skrev 2024-10-13 15:32:21 följande:

Ännu en tråd från en man som inte förstått.

män är överrepresenterade på dejtingappar. fler män än kvinnor. Vilket leder till att kvinnor får otroligt mycket uppmärksamhet; såväl önskad som oönskad.

önskad uppmärksamhet: från vettiga män med vettiga värderingar.
    oönskad uppmärksamhet: från män som ser kvinnor som objekt, från män som anser att kvinnor ska vara tacksamma för (oönskad) kontakt, och från män som ser sig stå högre i rang än kvinnor.

att vara tjej betyder att man får x antal meddelanden från olika män. Och lycka till att sålla i smeten vilka män som är guldkornen i den stora sörja med inkommande meddelanden. Och lycka till att själv försöka matcha med en man och starta dialog, när det både finns guldkorn men också en hel del dynga att välja mellan. Det blir överväldigande.

och slutligen: det är dags att män förstår att kvinnor klarar sig själva, kvinnor kan utbilda sig, få välbetalda jobb och kan till och med få barn på egen hand. Tror ni verkligen att dessa kvinnor skulle nöja sig med en OK man, när de istället kan vänta tills de stöter på mannen som är perfekt för dom?

män verkar vara mer beroende av en kvinna, än var kvinnor är beroende av män. otroligt spännande utveckling!

TS,

Det är förbannat svårt att komma runt att nätdejting är kvinnornas marknad i Sverige. Du nämnde tidigare fotbollslag. Malmö FF är Sveriges i särklass bästa lag, helt korrekt.

Att nätdejta på HP som kille är lite som när MFF spelar bortamatch mot ett div 3-lag med 6 mff-are (orättvist) utvisade. Det blir mycket svårt att vinna matchen, trots att är du bäst just därför att man spelar på helt olika villkor. I bägge fallen kanske man lyckas få till ett stolpskott, men är det det man vill?

Jag föreslår istället att vi träffas och snackar ihop oss i syfte hitta kvinnor IRL. Har mycket kunskap att ge. Är 100% heterosexuell. 100% Himmelsblå.

• Anonym (Texten?)

Ge gärna exempel på vart singelkvinnor ska vara för att ni ska hitta dem, så kanske situationen löser sig. 

• Anonym (Maria)
    Anonym (Mandomsmannen) skrev 2024-10-13 18:22:05 följande:

TS,

Det är förbannat svårt att komma runt att nätdejting är kvinnornas marknad i Sverige. Du nämnde tidigare fotbollslag. Malmö FF är Sveriges i särklass bästa lag, helt korrekt.

Att nätdejta på HP som kille är lite som när MFF spelar bortamatch mot ett div 3-lag med 6 mff-are (orättvist) utvisade. Det blir mycket svårt att vinna matchen, trots att är du bäst just därför att man spelar på helt olika villkor. I bägge fallen kanske man lyckas få till ett stolpskott, men är det det man vill?

Jag föreslår istället att vi träffas och snackar ihop oss i syfte hitta kvinnor IRL. Har mycket kunskap att ge. Är 100% heterosexuell. 100% Himmelsblå.

Förhoppningsvis anser man väl att båda var vinnare, om två hittar varandra?
  • Anonym (HG)
    Anonym (Mandomsmannen) skrev 2024-10-13 18:22:05 följande:

TS,

Två toxiska män tillsammans. Vilken fantastisk idé. Kommer att ta er ännu längre från relationer. Är nog betydligt bättre att umgås med normala män så att ni får andra perspektiv. Det kan ni sannerligen behöva.
  • Anonym (HP lover)

Jag hittade "Mr Perfect" på Happy Pancake.

Innan vi träffades hade han haft lika mycket "framgång" med nätdejting som du TS.

Han är ingen svinrik fotomodell. Han är en helt vanlig knegare som varken gymmar eller har "David Beckham frisyr" och han klär sig rätt intetsägande och tråkigt. Men jag är ändå EXTREMT attraherad av honom. 

• Anonym (Skåning)

Var i Skåne bor du Ts? :)

• Anonym (Tjejen)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-13 16:02:34 följande:
    * Snygg och vacker
    *Talför och charmig
    *Underhållande och rolig
    *Pålitlig och sympatisk
    *Självreklekterande men även en vild sida
    * Sund livsstil
    *Ambitiös inom ALLT. 

Utöver detta ska ni också ha en perfekt kemi

Detta är en människa utan några som helst brister. Du kunde lika gärna lagt till att han skulle vara odödlig och inte åldras också. Den mannen existerar inte. Det finns män som kanske kan leva upp till 80% av punkterna i bästa fall, men även han skulle vara svår att få. De flesta av er får inte ens sån man. 

Och att du skulle hittat en sån man flera gånger om och sedan gjort slut är ju bara löjligt. Vill du att jag ska tro på det? 
    Alla människor har brister. Jag får kontakt med och har ibland blivit tillsammans med den snyggaste och charmigaste i alla sammanhang jag varit i, men när man lär känna dom där personerna så är dom människor precis som alla andra med brister och fel. Du förstår inte det, det är rent ut sagt konstigt.

Jag skulle aldrig placera mig i nån sorts skala eller fundera på om jag är snygg/attraktiv, jag ser inte på mig själv på det sättet. Jag lever mitt liv och ser mönstret som upprepar sig hela tiden, att jag står ut som en sorts fyr för dom här vackra roliga människorna. Men det är bara så det är och jag är väl tacksam över det om jag ägnar det en tanke. OM du verkligen hade varit en 8:a som helhet så hade du levt i liknande verklighet som min. Partners har ibland frågat mig varför jag inte ser mig själv som attraktiv och mitt svar blir då att jag bara är jag, men jag förstår att jag har något odefinierbart. Det tror jag inte du har, den där faktorn. Men ändå så antar du att du är väldigt attraktiv utan att ens ha bevis från omgivningen som visar på det.

Du har inte en aning om vem som finns bakom tangentbordet på FL. Du gör grundlösa antaganden, ännu en märklig egenskap hos en ingenjör. FL är väldigt avkopplande för mig att hänga på ibland, tyvärr får jag väl säga att trainwrecks som denna tråden har ett stort underhållningsvärde på ett rättså tragiskt sätt i en vardag präglad av press och deadlines.
Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man