Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man
Är kvinna och hittade min partner på HP som jag varit tsm med i snart 3 år.
Han hade en bra profil som jag råkade hitta. Han hade alltså inte varit inne på min profil, lajkat eller skrivit till mig. Det var jag som skrev först till honom. Vid det läget hade jag 0 bilder och inte ett ord i min profiltext. Ändå var han intresserad av att ha kontakt med mig.
Ett par saker angående nätdejting:
- Bilder på en själv som kvinna blir ofta extremt sexualiserade trots att man är fullt påklädd och inte visar något speciellt. Därav tog jag bort mina bilder.
- Saker man skriver i profilen antingen ignoreras eller misstolkas grovt, i vissa fall sexualiseras även den. Därav raderade jag all min text efter att ha ändrat den flera ggr.
- Om man skriver först som kvinna blir man nästan alltid beskylld för att catfisha och blir inte tagen på allvar!!!
- Män vill sällan lära känna en ordentligt innan man ses. Helst vill många ses innan dom ens vet vad man heter. Sexfixerade eller extremt desperata? Jag skiter i vilket, jag har annat att göra än dejta massor random män.
- Många män är rätt osexiga faktiskt. Frågade till och med en varför han såg ut som ett grottmänniska med sitt långa ovårdade skägg och hår och sunkiga kläder (jaa jag vet, lite taskigt, men han såg fan inte klok ut).. Hans svar: "hon jag kommer dejta får väl ta mig för den jag är.."
Allvarligt talat killar, klipp er och skaffa ett liv. Den där "ta mig för den jag är"-attityden kommer göra er till incels resten av livet.