• Anonym (Patania)

Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man

Från Maj 2023 till Januari 2024 var jag medlem på Happy pancake. Jag bor i Skåne och är drygt 30 år. När jag var medlem pluggade jag på högskolan och jag arbeta vid sidan av. Idag är jag färdigutbildad och jobbar heltid. Mitt utseende: Lång, i form och vältränad, utseendemässigt kanske 8 av 10, om man tänker ögon och ansikte. Finns absolut snyggare män än mig, men jag tillhör övre skiktet. Jag är ingen skitstövel utan försöker vara respektfull och snäll. 

För er som inte vet vad Happy pancake är så är det en svensk dejtingsida som är gratis, dvs alla funktioner ingår och är gratis. Du kan kontakta hur många du vill. Du kan kontakta folk antingen genom att skriva till de eller genom att lajka de, dvs trycka på en symbol som visar att du är intresserad av de och de får då ett hjärta skickat till sig. Du kan också se när någon varit inne på din profil och läst. Så funktionerna är bra. 

Under den här perioden skickade jag ut meddelande till 149 kvinnor. Samtliga av de jag skrev till hade jag även lajkat. Jag hade även lajkat en hel del kvinnor som jag aldrig skrev till. 
    90% av de jag skrev till skrev aldrig tillbaks. Vissa blockade mig direkt. 
    Av de som skrev tillbaks så raderade vissa sina konton mitt i konversationen eller slutade helt att logga in. Andra slutade svara mitt i konversationen och när jag sedan skrev igen till de så blev jag blockad. 
    Det var 3 kvinnor av alla de här som jag lajkat eller skickat meddelande till som jag skrev till i ca 2 veckors tid och konverserade med utan att de blockade mig eller försvann. En av de bodde i norra Sverige så det blev inget med henne, den andra kände jag inte riktigt att vi hade samma intressen så det rann ut i sanden. 

När jag skrev till folk hade jag tagit mig tid till att läsa deras profiler och försöka prata om nått utifrån deras intressen. Jag var aldrig otrevlig eller oartig. Jag hade 3 profilbilder, både ansikte och helkropp. Innan jag startade konto tog jag massvis med bilder tillsammans med en vän och valde sedan ut de 3 som blev
    överlägset bäst. 

• Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man
  • Anonym (Loppan)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-15 00:15:14 följande:
    Jo det var jag. 

3 dejter för en man som mig är uruselt. Jag borde fått en dejt med i alla fall hälften av alla brudar jag skickade till. Nu vet jag förvisso att jag skickade till många utanför Skåne som inte ville dejta på distans, men ändå. 
    Om jag som är så bra bara får 3 dejter, då måste det se jävligt mörkt ut för alla andra som inte håller min nivå. 

Antagligen får de inte ett skit i många fall. Jag kan ju säga att man läst så mycket skit från de där nätdejtingsidorna. Män som är vanliga män, varken några modeller eller fula, men de får fan inte ett skit. De flesta nätdejtinsidor har uruselt kundbetyg. Och 90% av de som gett det dåliga betyget är män. Du kan googla det själv. Olika sidors betyg. Det är uruselt. 
    Du skickar till kvinnor som bor långt bort och när du vet att de inte är intresserade av att dejta på distans, ändå blir du irriterad över att inte få svar. Du verkar inte kunna sätta dig in i vad som är viktigt för andra, att du ser bra ut väger inte upp för sådana saker. Söker man en relation så vill man ha någon som bor nära och som matchar ens personlighet.
    Meddelanden från någon som bor långt borta tyder på desperation, är det dessutom klart och tydligt att vi har väldigt lite gemensamt eller hans profil är intetsägande så tyder det på att han bara skickat pga att han gillar mitt utseende och är tämligen ointresserad av mig som person.

du behöver nog jobba på din bild av kvinnor och hur du ser på dom. Sökandet efter partner är att hitta kemi, inte att leta efter en fysisk utseendemässig sexuell preferens. Har ni kemi så kommer det andra komma av sig själv.
  • Anonym (Patania)
    Marmite Devil skrev 2024-10-15 09:18:04 följande:

Men de tre var ju såna som ingen annan ville ha. 

klart de nöjde sig med dig då. 

Nä knappast. Ska jag vara ärlig skulle jag säga att en av de kanske inte hade så högt attraktionsvärde, möjligtvis hade hon svårt att hitta någon. De andra två hade det inte. Den ena av de två bodde i Malmö som mig, den andra bodde långt åt helvete. Hon som bodde långt bort hade även en 5 år gammal son. 

Kvinnan i Malmö var inte någon som ingen annan ville ha. Hon var blond, smal, hade arbete. Kanske en 6a eller 5a. Gick inte igång på henne. Dessutom så kändes hon tråkig i konversationerna. Jag fick dra ur henne allt. Hon bidrog inte till nått. Men hon gillade mig mycket. 

Kvinnan på avstånd var kanske också en 6a eller i bästa fall 7a. Normalbyggd kropp, brunett. Det var avståndet i kombination med att hon hade barn som fick mig att avstå. Jag kände inte heller här att hennes person och utseende var tillräckligt bra för att se över med avståndet och det faktum att hon hade barn. 

Den tredje kvinnan i Malmö kändes som en sån du pratar om. En sån som kanske inte så många vill ha. Hon var kanske en 4a eller 5a. 
  • Anonym (Patania)
    Wolfard skrev 2024-10-15 04:14:52 följande:

Trådskaparen kanske ska överväga att skaffa sig en pojkvän istället då är sannolikheten för att han hittar en partner betydligt större

I somras när jag var på stans så kom det fram en kille i 25 års åldern som frågade vart en viss restaurang låg, han sa sig vara nyinflyttad till Malmö. 
    Jag svarade att jag tyvärr inte visste. Då sa han att han tyckte jag var snygg. Jag sa tack, men jag är tyvärr hetero. 

Ganska kul ändå. Återigen ett kvitto på att folk ser mig som attraktiv. 
  • Anonym (Patania)
    Anonym (Loppan) skrev 2024-10-15 10:17:16 följande:
    Du skickar till kvinnor som bor långt bort och när du vet att de inte är intresserade av att dejta på distans, ändå blir du irriterad över att inte få svar. Du verkar inte kunna sätta dig in i vad som är viktigt för andra, att du ser bra ut väger inte upp för sådana saker. Söker man en relation så vill man ha någon som bor nära och som matchar ens personlighet.
    Meddelanden från någon som bor långt borta tyder på desperation, är det dessutom klart och tydligt att vi har väldigt lite gemensamt eller hans profil är intetsägande så tyder det på att han bara skickat pga att han gillar mitt utseende och är tämligen ointresserad av mig som person.

du behöver nog jobba på din bild av kvinnor och hur du ser på dom. Sökandet efter partner är att hitta kemi, inte att leta efter en fysisk utseendemässig sexuell preferens. Har ni kemi så kommer det andra komma av sig själv.
    Kan tänka mig dejta på distans, annars hade jag självklart inte skickat!

Men då ska det vara värt det. Det ska vara en kvinna som jag finner attraktiv och som inte har barn i bagaget. Jag tycker det är otroligt oattraktivt med kvinnor som har småbarn, som dejtar. 

Jag inte behöva ta hand om en annan mans barn och jag vill inte ha någon jävla bonusfamilj och behöva dras med andra familjer eller män. För det andra kommer hon antagligen vara upptagen och ha brist på tid. För det tredje är det ett dåligt karaktärsdrag att skaffa barn och sedan snabbt separera från sin man, för att istället sitta och nätdejta. Finner det oseriöst. Inget jag är intresserad av. 
  • Marmite Devil
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-15 00:36:00 följande:
    Det är otroligt ansvarslöst. 

För det första skapar du instabilitet och potentiell otrygghet för barnet. Sen fråntar du barnet en fadersfigur. Sen vet du inte vilken mans dna ditt barn kommer att ha. Den man som donerat kanske har psykisk ohälsa, cancer i släkten, även om han själv inte har det. Då kanske ditt barn får schizofreni, och sen är du ensamstående och fader saknas på det. 

OTROLIGT ANSVARSLÖST!!!

Dock kan jag förstår par som inte kan få barn på annat sätt. När manen är impotent eller så. 

Tvärtom säkerställs stabilitet då hon vet precis vad hon och hennes närstående kommer att tillföra barnet. 

Vilket DNA den andra föräldern bär på vet de flesta inte även om det är en partner de lever med. Donatorer är antagligen ett bättre alternativ då den som vill kan välja en donation med garantier. 

• Marmite Devil
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-15 11:58:55 följande:
    I somras när jag var på stans så kom det fram en kille i 25 års åldern som frågade vart en viss restaurang låg, han sa sig vara nyinflyttad till Malmö. 
    Jag svarade att jag tyvärr inte visste. Då sa han att han tyckte jag var snygg. Jag sa tack, men jag är tyvärr hetero. 

Äh lägg ned. Vid det här laget är det ingen som köper det där. 
  • Anonym (Agnes)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-15 11:58:55 följande:

Ja, du är säkert jätteattraktiv. Så då återstår bara din personlighet. Ditt sätt att prata här i tråden om kvinnor, ditt nedlåtande sätt, det är det som är ditt problem. 
    Sedan är det konstigt att en civilingenjör med din lön inte klarar av att ladda upp en bild. Eller att någon med din lön inte har råd att betala för en bättre dejtingsajt. Du verkar vara snål och insnöad på att gradera folk. Fördomsfull också. 

Du är inte attraktiv på insidan helt enkelt. 
  • Anonym (Patania)
    Anonym (Agnes) skrev 2024-10-15 12:10:34 följande:
    Ja, du är säkert jätteattraktiv. Så då återstår bara din personlighet. Ditt sätt att prata här i tråden om kvinnor, ditt nedlåtande sätt, det är det som är ditt problem. 
    Sedan är det konstigt att en civilingenjör med din lön inte klarar av att ladda upp en bild. Eller att någon med din lön inte har råd att betala för en bättre dejtingsajt. Du verkar vara snål och insnöad på att gradera folk. Fördomsfull också. 

Du är inte attraktiv på insidan helt enkelt. 
    Jag köper inte det riktigt. Förvisso erkänner jag att jag är ganska rå och filterlös i tråden. Jag ser ju det själv. Men jag är inte sån på nätdejting. 

Jag har alltid varit artig, verkat intresserad och sund. Kan det vara så att de inte kände att det hängde samman med personen på bilderna och kändes falskt? Kanske. Men jag tror inte det var problemet. Utseendet är inte heller problemet. 

Frågan är om inte tre fysiska dejter får betraktas som ett bra resultat idag. Många får antagligen inte ens en fysisk dejt med någon som inte ser ut som en fågelskrämma. 

Men oavsett om 3 är bra eller dåligt så är jag otroligt missnöjd. Om man bortser från hur svårt det är för män att lyckas inom nätdejtandet så kan inte 3 ses som ett bra resultat. För jag är bombsäker på att utanför nätet så hade jag lyckats få till en fysisk dejt med kanske 1/2 av alla de jag skickade till, om inte mer. Jag vet det. Om jag hade träffat de genom en vän eller i skolan, eller på en fest. 

Nätdejting suger hårt. 
  • Anonym (HG)
    Marmite Devil skrev 2024-10-15 12:07:59 följande:
    Äh lägg ned. Vid det här laget är det ingen som köper det där. 
    Håller med. Alldeles för uppenbart nu.
  • Anonym (Patania)
    Anonym (HG) skrev 2024-10-15 12:20:03 följande:
    Håller med. Alldeles för uppenbart nu.
    Kul att ni tycker det är lögn. Det får mig att le. 
Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man