Inlägg från: Anonym (Patania) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Patania)

    Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man

    Anonym (SUCK) skrev 2024-10-15 00:25:06 följande:
    Eller så vill man inte ha en pajas till snubbe.
    Det är otroligt ansvarslöst. 

    För det första skapar du instabilitet och potentiell otrygghet för barnet. Sen fråntar du barnet en fadersfigur. Sen vet du inte vilken mans dna ditt barn kommer att ha. Den man som donerat kanske har psykisk ohälsa, cancer i släkten, även om han själv inte har det. Då kanske ditt barn får schizofreni, och sen är du ensamstående och fader saknas på det. 

    OTROLIGT ANSVARSLÖST!!!

    Dock kan jag förstår par som inte kan få barn på annat sätt. När manen är impotent eller så. 
  • Anonym (Patania)
    Anonym (Jaja) skrev 2024-10-15 00:27:43 följande:
    Resultat = 0
    "för en man som mig" säger ju allt.

    Så syftet med tråden är att alla som läser dina inlägg ska bli lika förbluffade och oförstående hur något sånt kan hända? Du som är så snygg, hur kunde de fula brudarna tacka nej?

    Hoppas du får en reality check snart.
    Vad får du ut av att upprepa det. 
    Vad vill du ha sagt egentligen? 

    Jag försöker förklara för dig att jag tillhör toppskiktet av män eller befinner mig strax under. Jag ser bra ut. Om du sedan betraktar mig som en 6a eller 10 låter jag vara osagt. Men jag är rätt snygg. Det är nått annat som är fel. 

    Hur ska vi föra en seriös diskussion när du bara upprepar dig som en repad skiva? 
  • Anonym (Patania)
    Anonym (Fia) skrev 2024-10-15 00:59:37 följande:

    Har läst ganska många av sidorna men inte 100% alla. 

    Vi kan bortse från att du uppenbarligen har en attityd som gör dig till "bottenskiktet" för de flesta. Det är inte nödvändigtvis så väldigt relevant.

    Anledningen till varför det är sådant överskott på män på sidorna och att de få kvinnor som är där inte så benägna att svara är ganska enkelt. För att alltför många män gör som dig! Skickar ut massor av meddelanden till de de inte ens är intresserade av. Kvinnorna blir översvämmade av vad som inte är intressanta kontaktförsök (någon som egentligen inte ens är intresserad är inte intressant) och utmattade och orkar inte längre bemöta särskilt många även om de inte är direkt oförskämda (för de får du ju också, de som blir aggressiva om de får ett nej osv). 

    Du är helt enkelt en del av problemet med hur du gjorde. Naturligtvis är det inte skapat av EN person, utan av att de flesta gjort så under en lång tid. 
    Det kan teoretiseras hur mycket hit och dit hur som helst om att kvinnor blir så bortskämda av för mycket uppmärksamhet (i betydelsen positiv uppmärksamhet) - men det är betydligt mycket större problem med den uppmärksamhet som bara är ointressant och ett utmattande. I ett enormt brus där tid/energi/uppmärksamhet inte räcker till att sålla på ett rimligt sätt så kommer bara det som står ut att märkas. Inte för att det nödvändigtvis är kräset utan för att det måste sorteras på något sätt. 
    Hade män generellt bara skickat till de de faktiskt var intresserade (med någon slags rimlighet, skickar alla bara till fotomodellerna oavsett egna förutsättningar faller det på orimlighet)av så hade ALLA män fått mer svar. 


    Fast män skickar i mängder eftersom det inte händer något annars. Överskottet på män så pass stort att det aldrig skulle hålla att bara skicka till ett fåtal som man verkligen är intresserad av. Risken är även stor att de flesta män då skulle vara intresserade av ett fåtal kvinnor, samma kvinnor skulle få från de flesta. På Tinder, inte för att jag använt det, så pratar de om att it is a numbers game, alltså att man helt enkelt måste skicka ut till så många som det bara går eftersom det ökar ens chanser. 

    Då kanske du tänker att anledningen till att det är ett numbers game är att män från början skickar till allt för många de inte är intresserade av. Men det det i sig beror bara på att det är så svårt att nå någon. Det råder som du säger ett stort överskott på män. Men det är inte hela sanningen. Den andra delen av sanningen är att kvinnor är betydligt selektiva än män, ett fulare ord är kräsnare. Mannen ska gärna inte ha några brister alls. 

    Hade det från början varit så att män kunde skicka till ett fåtal de gillade och det skulle leda till något med någon enstaka, så hade de eller vi inte behövt skicka till massa kvinnor vi inte ens är intresserade av. Vad skulle syftet då vara? Inte fan skulle jag lägga tid på att skriva massa meddelanden till någon jag är mindre intresserad av om jag kunde få den jag tycker är väldigt intressant. 

    Som man får man helt enkelt skicka ut till massvis med kvinnor och sedan hoppas att någon svarar och är intresserad. Sedan avgör slumpen vem eller vilka av alla kvinnor det blir, det kan då i princip bli vem som helst. Med den här utgångspunkten kunde man lika gärna gått med på ett arrangerat äktenskap eller tvångsgifte, för det är rena slumpen vem man får och vem som nappar. 
    Grisen i säcken helt och hållet. Som man inom nätdejtingen har du ingen tid eller möjlighet att reflektera kring vem du verkligen är intresserad av. Det blir en slump vem du till slut får kontakt med. Rena skämtet. 
  • Anonym (Patania)

    Jag själv lyckades få tre kvinnor på kroken som ville ha en fysisk dejt. Kvinnor som var väldigt intresserade och la ner mycket tid. 

    Men av olika anledningar skulle det inte funka med någon av de. Antingen bodde de långt åt helvete eller så var jag inte tillräckligt intresserad. Det fanns helt enkelt ingenting med de som intresserade mig, även om jag försökt intala mig att det fanns det. Så jag beslutade mig för att strunta i alla tre. Känner mig verkligen inte så desperat att jag tänker gå på dejt med någon jag inte ens vill ha. 
    Och i efterhand när jag gick igenom vilka jag hade skickat till så tänkte jag, vad fan sysslar jag med. Varför skickar jag till dig? Jag ser ingenting i dig. Därför bestämde jag mig för att lägga ner det. 

    Samtidigt vet jag att det finns massa män skulle göra vad som helst för att få till en dejt med någon av de tre jag hade, alltså via nätdejting. Män som aldrig lyckas alls. Som får noll. Fastän de inte är speciellt dåliga. De är bara helt vanliga män, varken speciellt attraktiva eller oattraktiva. Precis som de flesta kvinnor. 
    Jag vet hur många desperata unga män som skulle göra vad som helst för att få en dejt med en random kvinna. 

    Nätdejting suger. 

  • Anonym (Patania)
    Marmite Devil skrev 2024-10-15 09:18:04 följande:

    Men de tre var ju såna som ingen annan ville ha. 


    klart de nöjde sig med dig då. 


    Nä knappast. Ska jag vara ärlig skulle jag säga att en av de kanske inte hade så högt attraktionsvärde, möjligtvis hade hon svårt att hitta någon. De andra två hade det inte. Den ena av de två bodde i Malmö som mig, den andra bodde långt åt helvete. Hon som bodde långt bort hade även en 5 år gammal son. 

    Kvinnan i Malmö var inte någon som ingen annan ville ha. Hon var blond, smal, hade arbete. Kanske en 6a eller 5a. Gick inte igång på henne. Dessutom så kändes hon tråkig i konversationerna. Jag fick dra ur henne allt. Hon bidrog inte till nått. Men hon gillade mig mycket. 

    Kvinnan på avstånd var kanske också en 6a eller i bästa fall 7a. Normalbyggd kropp, brunett. Det var avståndet i kombination med att hon hade barn som fick mig att avstå. Jag kände inte heller här att hennes person och utseende var tillräckligt bra för att se över med avståndet och det faktum att hon hade barn. 

    Den tredje kvinnan i Malmö kändes som en sån du pratar om. En sån som kanske inte så många vill ha. Hon var kanske en 4a eller 5a. 
  • Anonym (Patania)
    Wolfard skrev 2024-10-15 04:14:52 följande:

    Trådskaparen kanske ska överväga att skaffa sig en pojkvän istället då är sannolikheten för att han hittar en partner betydligt större


    I somras när jag var på stans så kom det fram en kille i 25 års åldern som frågade vart en viss restaurang låg, han sa sig vara nyinflyttad till Malmö. 
    Jag svarade att jag tyvärr inte visste. Då sa han att han tyckte jag var snygg. Jag sa tack, men jag är tyvärr hetero. 

    Ganska kul ändå. Återigen ett kvitto på att folk ser mig som attraktiv. 
  • Anonym (Patania)
    Anonym (Loppan) skrev 2024-10-15 10:17:16 följande:
    Du skickar till kvinnor som bor långt bort och när du vet att de inte är intresserade av att dejta på distans, ändå blir du irriterad över att inte få svar. Du verkar inte kunna sätta dig in i vad som är viktigt för andra, att du ser bra ut väger inte upp för sådana saker. Söker man en relation så vill man ha någon som bor nära och som matchar ens personlighet.
    Meddelanden från någon som bor långt borta tyder på desperation, är det dessutom klart och tydligt att vi har väldigt lite gemensamt eller hans profil är intetsägande så tyder det på att han bara skickat pga att han gillar mitt utseende och är tämligen ointresserad av mig som person.

    du behöver nog jobba på din bild av kvinnor och hur du ser på dom. Sökandet efter partner är att hitta kemi, inte att leta efter en fysisk utseendemässig sexuell preferens. Har ni kemi så kommer det andra komma av sig själv.
    Kan tänka mig dejta på distans, annars hade jag självklart inte skickat!

    Men då ska det vara värt det. Det ska vara en kvinna som jag finner attraktiv och som inte har barn i bagaget. Jag tycker det är otroligt oattraktivt med kvinnor som har småbarn, som dejtar. 

    Jag inte behöva ta hand om en annan mans barn och jag vill inte ha någon jävla bonusfamilj och behöva dras med andra familjer eller män. För det andra kommer hon antagligen vara upptagen och ha brist på tid. För det tredje är det ett dåligt karaktärsdrag att skaffa barn och sedan snabbt separera från sin man, för att istället sitta och nätdejta. Finner det oseriöst. Inget jag är intresserad av. 
  • Anonym (Patania)
    Anonym (Agnes) skrev 2024-10-15 12:10:34 följande:
    Ja, du är säkert jätteattraktiv. Så då återstår bara din personlighet. Ditt sätt att prata här i tråden om kvinnor, ditt nedlåtande sätt, det är det som är ditt problem. 
    Sedan är det konstigt att en civilingenjör med din lön inte klarar av att ladda upp en bild. Eller att någon med din lön inte har råd att betala för en bättre dejtingsajt. Du verkar vara snål och insnöad på att gradera folk. Fördomsfull också. 

    Du är inte attraktiv på insidan helt enkelt. 
    Jag köper inte det riktigt. Förvisso erkänner jag att jag är ganska rå och filterlös i tråden. Jag ser ju det själv. Men jag är inte sån på nätdejting. 

    Jag har alltid varit artig, verkat intresserad och sund. Kan det vara så att de inte kände att det hängde samman med personen på bilderna och kändes falskt? Kanske. Men jag tror inte det var problemet. Utseendet är inte heller problemet. 

    Frågan är om inte tre fysiska dejter får betraktas som ett bra resultat idag. Många får antagligen inte ens en fysisk dejt med någon som inte ser ut som en fågelskrämma. 

    Men oavsett om 3 är bra eller dåligt så är jag otroligt missnöjd. Om man bortser från hur svårt det är för män att lyckas inom nätdejtandet så kan inte 3 ses som ett bra resultat. För jag är bombsäker på att utanför nätet så hade jag lyckats få till en fysisk dejt med kanske 1/2 av alla de jag skickade till, om inte mer. Jag vet det. Om jag hade träffat de genom en vän eller i skolan, eller på en fest. 

    Nätdejting suger hårt. 
  • Anonym (Patania)
    Anonym (HG) skrev 2024-10-15 12:20:03 följande:
    Håller med. Alldeles för uppenbart nu.
    Kul att ni tycker det är lögn. Det får mig att le. 
  • Anonym (Patania)
    Marmite Devil skrev 2024-10-15 12:07:59 följande:
    Äh lägg ned. Vid det här laget är det ingen som köper det där. 
    Sitter och verkligen ler åt att ni inte tror på mig. Ni behöver inte göra det om ni inte vill. Bryr mig inte för 5 öre. Jag vet att det hände och det räcker. 

    Jag vill egentligen inte ens diskutera mitt utseende. Det är ni som fått det till att handla om mitt utseende. Ni har från första inläggen i tråden sagt att jag överskattar mig själv för att många män gör det, sagt att jag antagligen är ful m.m. Därför har jag pratat om det. Men min avsikt är inte att diskutera hur snygg jag är. Igår erbjöd jag er alla som varit aktiva i tråden att vi alla skulle droppa en bild på oss själva för att en gång för alla sätta spik i diskussionen om mitt utseende. Men så klart var det ingen av er som vågade. 

    Kan vi sluta prata om mitt utseende någon gång? Jag vill diskutera fenomenet med nätdejting sett ur en mans perspektiv. Inte diskutera hur snygg eller ful jag är. 
  • Anonym (Patania)
    Anonym (Agnes) skrev 2024-10-15 12:38:40 följande:
    Och du tror inte att vi skrattar åt dina inlägg?

    Den snygge mannen med den höga lönen som inte ens får svar från 3:or och 4:or.
    Fast nu är du oseriös och använder dig av känsloargument. Vad är det som retat upp dig egentligen? Varför så vicious? 
    Är det ditt jante-jag som inte tål att höra någon säga bra saker om sig själv? Eller är du feminist och tycker att jag låter nedvärderande eller dömande mot kvinnor?

    Släpp det nu. Du tramsar bara. Jag har redan förklarat att jag fick 3 dejter och 2 av de var 6or. De var inga 3or och inga 10or. De var 6or. 

    Jag vill diskutera ämnet. Inte mig specifikt i inlägg efter inlägg. Om du vill tro att jag är ful, varsågod att tro det. Men kom ihåg att du igår var en av alla som bangade att droppe en bild på dig själv. Jag ville, du ville inte. Glöm inte det. 
  • Anonym (Patania)
    Anonym (Agnes) skrev 2024-10-15 12:41:08 följande:
    Är det dessa tre du träffade fysiskt?

    Det var 3 kvinnor av alla de här som jag lajkat eller skickat meddelande till som jag skrev till i ca 2 veckors tid och konverserade med utan att de blockade mig eller försvann. En av de bodde i norra Sverige så det blev inget med henne, den andra kände jag inte riktigt att vi hade samma intressen så det rann ut i sanden. 
    Yes. 
  • Anonym (Patania)
    Anonym (Agnes) skrev 2024-10-15 12:41:08 följande:
    Är det dessa tre du träffade fysiskt?

    Det var 3 kvinnor av alla de här som jag lajkat eller skickat meddelande till som jag skrev till i ca 2 veckors tid och konverserade med utan att de blockade mig eller försvann. En av de bodde i norra Sverige så det blev inget med henne, den andra kände jag inte riktigt att vi hade samma intressen så det rann ut i sanden. 
    De ville träffas fysiskt men jag struntade i det. 
  • Anonym (Patania)
    Anonym (W) skrev 2024-10-15 12:39:05 följande:

    Jag försökte ge dig råd i början av tråden men nu framstår du som en elitistisk, omogen, bitter, rigid, självgod, passiv och cynisk person. Det finns inget utseende som kan väga upp det. 


    Det vi ser i tråden är antagligen ditt sanna jag och att du inte beter dig så när du nätdejtar visar mest att du är beräknande och manipulativ. 


    Du tjatar om ditt utseende men du har flera problem du behöver jobba på. Du är inte lösningsorienterat för fem öre . Du vill bara älta hur orättvist det är att du som är så snygg inte kan få en snygg kvinna utan måste nöja dig med kvinnor som inte förtjänar dig. 


    Du behöver terapi mer än nätdejting. 


    Jag tror du har rätt. Bortsett från din sista mening då. 
  • Anonym (Patania)
    Anonym (Agnes) skrev 2024-10-15 12:52:44 följande:
    Jag är inte uppretad. Jag är inne i denna tråden för det är underhållande. Det tog inte många inlägg av dig innan jag insåg att du inte vill ha hjälp, du har redan bestämt hur saker och ting är, och att du är det stora offret här. 

    Och du, sluta prata om ditt utseende hela tiden, det är ju inte ett dugg trovärdigt att du skriver att du vill diskutera ämnet, när nästan alla dina inlägg handlar om ditt utseende. 
    Jag vill inte bara beklaga mig och leka offer. Jag vill veta hur män kan lyckas bättre inom nätdejtandet. O du har bra tips på det får du gärna dela med dig. Du behöver inte utgå från mig utan kan prata generellt. 
  • Anonym (Patania)
    Anonym (Agnes) skrev 2024-10-15 12:57:23 följande:
    Du har redan fått tips. Men du vill ju inte ta till dig dom. Du har t om skrivit att du inte vill ändra på dig. 

    Då så, ditt liv, dina val. 
    Ungefär hur gammal är du Agnes? 
  • Anonym (Patania)
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-15 13:17:51 följande:
    Du framstod nog som tråkig och intetsägande tyvärr.
    Vad hade du skrivit i profilen?
    Berätta mer om bilderna. Vad hade du för ansiktsuttryck?

    Sen verkar det vara absurt slöseri med tid och kraft att skriva till en massa personer du ändå inte vill träffa. De där månaderna kanske egentligen inte är så lång tid i sammanhanget för att lyckas hitta rätt person.
    När det gäller de jag hade långa konversationer med så hade jag inte på förhand uteslutit de, i alla fall två av de, men ju längre tiden gick ju mer fel kändes det som. Därför skrev jag länge med de och till slut struntade i att dejta fysiskt. När det gäller alla andra jag skickade till så var väl det någon form av åtgärd bara för att få nått att hända. Men jag håller med dig. Det är dumt att skriva till någon man inte finner intressant, jag håller med dig. Men faktum är att det fanns väldigt få intressanta överlag på Happy. Det kan vara en anledning. Lägsta nivån och högsta nivån sjönk. De jag skickade till kanske framstod som bra jämfört med många andra där men när man sen tänkte efter och började jämföra med irl så kändes det bara fel och rätt uselt. 

    Mina bilder och min profil: 

    Jag tror också jag framstod som intetsägande och svår att tolka, svår att stoppa in i ett fack. Bilderna i sig var ganska fina med bra miljö. Jag log inte men såg inte ledsen eller arg ut, försökte se nöjd ut, tillfreds. Det var som sagt endast soloporträtt men inga selfies. Någon bild var helkropp, resten var sittandes. Hade fixat håret med vax, var inte slarvigt klädd. 
    Kanske såg de ut att vara lite stagade/tillrättalagda, men det blev fina bilder. Kanske uppfattades det som en otrovärdig profil, en catfish eller nått. För jag hade aldrig verifierat mina foton, vilket man kunde göra för att styrka sin identitet. 

    När det gäller texten så försökte jag ge ett ödmjukt intryck och berättade om vem jag var och vad jag söker. Jag nämnde aldrig vad jag inte söker, det var inga negationer i texten. Kanske uppfattades profilen som tråkig? Svårt att svara på.
  • Anonym (Patania)
    Anonym (Loppan) skrev 2024-10-15 15:01:26 följande:
    en massa förutfattade meningar om att det skulle vara kvinnornas fel att de separerat. Du vet att man är 2 i en relation va?
    det är ok att inte vilja dejta någon med barn, men du är sen på bollen med att dejta efter 30 och det begränsar urvalet när du väljer bort pågrund av förutfattade meningar. Som sagt det visar att du har en annan syn på kvinnor vs män.

    om nu en man verkligen kom fram och sa att du är snygg bara så där på stan så kanske du utstrålar lite gay vibbar? den typen av män som utstrålar gay blir jag aldrig attraherad av.
    Jag vet att man är två. Men nu dejtar jag kvinnor och inte män. Hade jag varit kvinna hade jag inte velat dejta en man med småbarn i bagaget. Jag tycker det är otroligt oattraktivt och ett big no no. 

    Jag har märkt att många kvinnor i 30 års åldern har barn. Jag är 30. Funderar på att börja dejta nedåt. Söka mig till kvinnor som är mellan 22-27 år. Samtidigt har det ju blivit mer inne att inte skaffa barn så jag tror inte det är jättesvårt att hitta någon som är runt 30 och inte har barn. 

    Jag kanske ser gay ut? Vet inte. Han trodde nog jag var gay, annars hade han inte sökt sig till mig så där. 
    Men jag är ju rätt vältränad och muskulös så jag har ju inget direkt kvinnligt eller pojkaktigt utseende, tvärt om. Jag är bastant och kraftfull. Väger över 100 i muskler, 
  • Anonym (Patania)
    Anonym (Funderingar) skrev 2024-10-15 18:17:37 följande:

    Andra har sagt det här men det behöver sägas igen.

    Det finns två alternativ. Ett alternativ är att du överskattar hur snygg du är i andras ögon. Du kanske är en 3:a i kvinnors ögon och det skulle förklara varför det är så svårt för dig.

    Men om du inte överskattar dig själv måste det innebära att det är andra delar som brister, för jag och många andra män har erfarenheten att det absolut går att få till dejter med kvinnor via nätdejting även om det är något av ett arbete att få till. Eftersom du lyckas så dåligt trots att du är så snygg så måste du ju göra någonting fel.

    Jag tror att terapi skulle kunna vara bra för att öka din förmåga till självreflektion och hjälpa dig att få en mer realistisk bild av dig själv och hur du framstår i mötet med andra.


    Det börjar bli tröttsamt nu. 
    Vad är det du inte fattar riktigt? 

    Jag har haft flera förhållanden, varav en av tjejerna var en 10a. Hon var simmerska men hade lika gärna kunnat vara modell i Victoria Secret , det var under gymnasiet. Man får inte skolans snyggaste brud om man är en 3a. 
    Jag har inte överskattat mig. Jag får på daglig basis ihållande blickar från kvinnor på stan. 

    Men jag orkar inte tjata om den biten. Jag har redan gjort klart i tråden att jag inte vill och orkar prata utseende mer. Tråden handlar inte ens om det. Jag nämnde det en gång i trådstarten i syfte att ge en bild om mig själv så ni skulle kunna ha nått att utgå ifrån. Då nämnde jag att jag var en 8a. Om jag är en 6a, 8a eller 10a vet jag inte. Det beror på vilken kvinna man frågar. Men jag är utseendemässigt attraktiv en man. Inte världens snyggaste. Inte på samma nivå som den tjej jag hade i gymnasiet, men en man som ser hyggligt bra ut. Inte ful, inte motbjudande, inga defekter. 

    Kan vi sluta älta det nu. Vi är redan förbi det i tråden. Kom in i matchen.  
Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man