Rotavirus
Jag tycker det är jättekonstigt , vi har fått en dotter den 19/9-24 , hon ammar och får modersmjölksersättning som komplement om hon inte blivit mätt. Det har varit helt okej från både sjukhus och BVC att göra så. Dag 11 började kräkas upp all ersättning som en fontän mellan matningarna. Hon sov 12 timmar nonstop utan att vara hungrig. Bytte en blöja på förmiddagen och upptäckte att det var både blod och slemmigt brunsvart bajs med en gelantinyta på. Vi tog med bajsblöjan till Skaraborgs sjukhus till akuten. Vi blir inlagda över natten , dom upptäcker att hon är lite uttorkad då fontanellen är lite insjunken. Dom kör ner en sond i magen på henne som dom ändå aldrig använde. Hon sket i blöjan minst 6 gånger med en äcklig rutten lukt på loppet av 1,5 timme inne i väntrummet. Jag upplyser doktorn att jag har med mig en blöja med avföring så dom kan göra prover. Vi får ett rum , ser att sköterskan tar våran provblöja och slänger i papperskorgen. Min sambo får amma hela natten , dom skriver ut henne för dom upptäcker inget konstigt säger dom. Förmodligen har vi matat henne för mycket säger dom med ersättning, hon kan troligtvis vara mjölkallergiker med så vi skulle prova nya sorter ersättning, vi provar, semper lemolac. Nu äter hon som vanligt igen. , dock så spyr hon fontäner när hon äter ibland. Idag 14 dagar gammal får vi ett besök av BVC , dom ger oss en broschyr om Rotavirus, symptomen stämmer så väl in på tösen. Min stora fråga? Varför kollade dom inte Rotavirus på sjukhuset , varför nämnde dom inte något om detta överhuvudtaget? Varför slängde dom blöjan som kunde bevisa vad det var ? Varför ska man vaxxa sönder barn? Jag fattar inget vad händer i världen ???? Fler som undrar lika ? Är jag ute och cyklar om vi inte vill vaxxa henne nu ? Tips och råd mottages🙏 Mvh förvirrade föräldrar.