• Anonym (Nervvrak)

Vad göra åt mina nerver?

Alltid när jag ska göra något nytt blir jag otroligt nervös. Jag kan knappt sova, blir det enda jag tänker på och jag känner alltid en rädsla att misslyckas. Det jag ska göra blir typ där och då det viktigaste i hela Världen.. Detta är inte sunt. Hur kan man bli mer chill? Jorden går inte under ifall jag "misslyckas" med något jag aldrig gjort förut.  Jag är en vuxen man och ska inte behöva ha dessa känslor. Jag har klarat av massor av utmaningar men blir typ nästan alltid så här nervig ändå...

Vad göra?  Jag känner mig som en osäker liten tonåring i just såna här situationer. Jag har nåt så långt i mitt liv men när jag hamnar i situationer som dessa känner jag mig som ett mobbat ensamt barn på skolgården.

• Svar på tråden Vad göra åt mina nerver?
  • Anonym (Syster)

Alla vi har våra svaga punkter. Detta är din. 
    Det är bra att du genomför det trots att det är jobbigt och inte undviker allt. 
    Men funderat på att gå och prata med någon om det? 

Jag tänker att du faktiskt kan få riktigt bra verktyg för att hantera dessa känslor.

• Jårdi

Har inget bra tips mer än att jag är likadan, men att jag efter en stor livskris där jag både fick barn och separerade har haft mindre såna besvär. Troligtvis för att jag inte har haft energi till övers för att orka bli nervös men också då jag har haft mindre tid till det Pga barn och oftast väldigt trött. 

Svar på tråden Vad göra åt mina nerver?