Anonym (Jag är döden) skrev 2024-10-04 22:42:48 följande:
Skönt? Du upplever inget. Som att sova utan att drömma för all framtiden. Verkligen i evighet. Ditt liv och du kommer aldrig tillbaks. Du blir med tiden till ingenting. Är det trevligt?
Vad finns det för belägg, eller åtminstone resonemang, att döden pågår i all evighet? Duet och livet kan inte bli till ingenting, ingenting existerar inte.
Anonym (Heddis) skrev 2024-10-04 23:14:00 följande:
Ja eftersom jag vet att vi aldrig dör på riktigt. Så känns det inte mer speciellt för mig att kroppen ska dö än att kroppen behöver sova på natten..Det är samma sak.
Du "dör" ju varje natt när du sover.
Det är bara våra kroppar som dör..Själen eller vårat medvetande dör ju aldrig.
Tyvärr finns det ingen väg ut härifrån genom att dö. Det enda vi kan göra är att acceptera att vi inte kommer någonstans någonsin.
Ibland känns det inte helt fel längre om man hade kunnat dö på riktigt och bara fått sova i all evighet faktiskt.
Nej, metabolismen fortsätter under sömn, vi lever således. Däremot upphör jaget att existera tillfälligt vid djup drömlös sömn och medvetandeförlust. Jag tar gärna del av resonemanget som hävdar att medvetandet fortsätter efter döden och vad själen är för något.