BF Juli 2025
Hej! För oss som gjorde allt för att lyckas med en graviditet juni 2025, men tant röd valde komma iallafall..så det blir nya tag snart!
Startar en tråd om man vill följas åt att planera bf juli 2025 istället 😃
Hej! För oss som gjorde allt för att lyckas med en graviditet juni 2025, men tant röd valde komma iallafall..så det blir nya tag snart!
Startar en tråd om man vill följas åt att planera bf juli 2025 istället 😃
Hej! Nej hur gör man? Är det någon man får bara för att man önskar det? För annars är det väl inte förrän runt v 12 (kub) som man erbjuds ul? Jag är bara 3+5 och hade egentligen tänkt vänta med inskrivning mm. tills man är vid v 5 iaf.
Min sambos mamma och mormor kommer på besök i December och är då i v8 ungefär, vi hade gärna kunnat berättat för dom då men vill isf ha gjort ett ul innan så allt ser bra ut. Vill kanske inte berätta om det t.ex. inte finns ett hjärtslag. Jag träffar dom kanske bara 1-2 gånger om året så hade varit fint att få berätta face to face 🥹
Grattis till graviditeten
I våras så bokade vi privat VUL, men nu ringde jag bara till gynmottagningen i min stad och förklarade läget och sa att jag ville ha ett VUL, hon ifrågasatte ingenting och bokade in besöket. Man behöver nog ha tur med vem man pratar med dock..
Förstår precis vad du menar, man vill gärna veta att saker och ting ser bra ut innan man berättar för nära och kära! I våras när vi fick MA så berättade vi det efter VUL när vi fick reda på det, där och då så önskade vi nästan att vi berättat om graviditeten tidigare för att få ett annat stöd. Ändå ska vi göra precis samma den här gången haha.
Utöver VUL i början av December så är det inbokat KUB för oss i början av Januari!
Grattis till graviditeten
I våras så bokade vi privat VUL, men nu ringde jag bara till gynmottagningen i min stad och förklarade läget och sa att jag ville ha ett VUL, hon ifrågasatte ingenting och bokade in besöket. Man behöver nog ha tur med vem man pratar med dock..
Förstår precis vad du menar, man vill gärna veta att saker och ting ser bra ut innan man berättar för nära och kära! I våras när vi fick MA så berättade vi det efter VUL när vi fick reda på det, där och då så önskade vi nästan att vi berättat om graviditeten tidigare för att få ett annat stöd. Ändå ska vi göra precis samma den här gången haha.
Utöver VUL i början av December så är det inbokat KUB för oss i början av Januari!
Jag bokade faktikst in ett till VUL på privat klinik till veckan innan jul, vill så gärna hålla koll på att allting ser bra ut..
KUB är inte bokat men hon informerade om att det kommer ske vecka 1-2 i Januari då de inte bokar in sånt under juldagarna. Jag kommer att vara i vecka 13-14 då!
det blir nog samma för mig med KUB efter jul, har iofs inte kontaktat barnmorska än.
Fick ett tidigt ultraljud i förra grav pga två tidigare missfall men blev ändå rätt "sent" typ v10, känner inget jättebehov att boka in ett just nu men kanske känns annorlunda efterhand. Utbudet av privata kliniker här verkar inte heller jättestort.
fyyy vilken skitdag för övrigt. Är inte ens något särskilt som utlöser ilska eller att bli ledsen, känns verkligen bara som hormonerna gör sin rollercoaster
Hej. Första gången jag skriver inlägg. Haft fyra missfall senaste 1,5 året. Utredning visade inget fel så bara att fortsätta prova. Nu har jag plussat igen och är i vecka 5+4. Hoppas det går bättre denna gången, kan inte annat än att hoppas. Har börjat med trombyl, och ska på tidigt ultraljud nästa vecka. Det blir spännande!
Hej allihopa!! Någon mer gravid som bokat tidigt ultraljud? (VUL)
Jag ska på ett 2/12 och då är jag i vecka 8 (ish 7+5)
Väntar med spänning!! Och mycket oro.. det var på ett sånt besök jag sist fick reda på att vi hade fått en MA
Hej!
Plussade 11 dagar efter ÄL. Är i nu i vecka 5+1🥹
Hello tänkte vara med i tråden! Plussade 7/11 på äl+9 och är då i vecka 3+5 lite olika vad apparna säger, men så roligt aty få följas åt här ☺️
Hoppar gärna också in här 🙏
plussade 1/11 och är nu i v.6, 5+2. Detta är andra barnet, första blir 2 i januari.
Jag är 28 och min man 31 ☺️
Hoppar gärna också in här 🙏
plussade 1/11 och är nu i v.6, 5+2. Detta är andra barnet, första blir 2 i januari.
Jag är 28 och min man 31 ☺️
Är det någon av er som fortfarande har som molvärk i nederdelen av magen?
Hur mår alla? Vilken vecka är ni i? 🥰