Anonym (1) skrev 2024-09-30 21:19:21 följande:
Håller med dig. Aldrig mött en man som verkat genuint snäll, givmild eller ödmjuk. Varken i släkten eller bekantskapskretsar. Allt är mest en billig fasad för att de ska framstå som något de inte är.
Kommer att fortsätta mitt livslånga celibat av den anledningen. Jag skulle inte belöna män med sex på något sätt heller. Inga tillfälliga ragg eller relationer för min del. De har inte gjort sig förtjänta av nåt sådant.
Vet du vad? Vi finns, men ni ser oss inte. Ingen ser oss. Inte snubbarna heller.
Hur beskriver man sig själv på ett bra sätt utan att det ska låta som att man överdriver eller skönmålar?
Men jag försöker...
Jag ser mig själv som en bra man. Som en bra partner och som en bra vän. Jag är en bra son och en hyfsad pappa.
Jag är först och främst lojal. Hedern är det enda man har och den är mycket viktig för mig. Kommer aldrig någonsin tumma på den. Jag är pålitlig och uppriktig och jag står för mina misstag och brister. Jag har lätt för att be om ursäkt och att inse när det behöver göras.
Jag är generös och hjälpsam. Behöver mina vänner hjälp med något, så släpper jag vad jag har för händerna och hjälper dom. Jag lyssnar gärna om någon behöver ett öra och jag låter folk tala till punkt. Jag vet att hålla tyst om känsliga ämnen och jag vet att man inte alltid behöver hitta en lösning på andras problem, utan det kan räcka med att bara finnas där och lyssna.
Jag bjuder gärna på vad jag har och betalar om någon har det tufft. Som en parentes för att det inte ska låta som skitsnack så står jag för mammas mobilräkning och internet och swishar någon liten summa då och då. Inget märkvärdigt och inget som någon i min närhet vet om. Mamma uppfostrade mig med kärlek då hon inte hade några pengar och nu när hon är pensionär så känns det fint att kunna göra något för henne.
Utöver det så hörs vi på telefon en gång i veckan och ses någon gång i månaden.
Jag lever i ett 20 år långt förhållande som är bra på alla sätt utom att vi aldrig har sex. Hon har ingen sexdrift alls i princip. Jag jobbet behöva lämna förhållandet pga det då det äter upp mig inifrån, men jag har inte en enda gång varit otrogen. Inte en kyss... Inget!
I övrigt är jag mån om att vi ska jobba som ett team hemma. Jag tjänar mest och betalar mest - givetvis utan att göra en grej av det. Vi gör lika mycket hemma. Hon är dock den som lagar mest mat och jag är väldigt mån om att visa min uppskattning för det, och att jag inte tar det för givet.
Jag gör annat istället och jag avlastar gärna henne om hon är trött. Mitt jobb är inte lika jobbigt som hennes.
Jag ger henne komplimanger. Kommer med presenter då och då. Visar att jag ser henne och att jag uppskattar vad hon gör för mig. Vi pratar mycket med varandra. Om allt (utom vårt obefintliga sexliv). Vi har roligt ihop. Garvar mycket. Bråkar i princip aldrig. Har liknande syn på det mesta.
Som pappa är jag kärleksfull men lite för principfast. Ställer krav men kan alltid förklara varför. Jag önskar att jag var en bättre pappa, men till skillnad från min egen pappa drog jag iaf. inte när barnen var små och jag tog inte livet av mig innan barnen fick möjlighet att ställa mig mot väggen, så jag tänker att jag iaf. ger mina barn en bättre uppväxt än vad jag fick. Jag försöker, men det finns andra som är mycket bättre än jag på den punkten.
Som kompis är jag alltid öppen för ett äventyr. Föreslår aktiviteter och är glad när vi träffas. Prestigelös.
Jag dricker med måtta och även efter några öl är jag alltid trevlig mot folk.
Ja... jag slår mig lite för bröstet här, men jag är en bra man. Jag är det.
Men ingen ser mig.
Ingen ser såna som mig.
Polarna hör sällan av sig.
Har vi bestämt något så har dom inga problem att avboka tätt inpå.
Dom få gånger jag frågar kollegor om dom vill ta en lunch/öl, så tar dom det antingen som att jag raggar eller så bara tystar dom ihjäl det.
Jag blir aldrig uppvaktad av kvinnor. Jag ser ok ut och får då och då komplimanger för mina ögon, men bortsett från det - inget.
Jag är osynlig och det är även mina gelikar.
Det är därför ni tror att vi inte finns.
Men vi finns...
Samtidigt ska jag säga att med tanke på hur många svin det finns och hur orädda dom är för att ta plats, så förstår jag att ni ser på oss män som ni gör.
Jag fattar att jag klumpas ihop med dom.
Det är bara så väldigt väldigt tråkigt.