Anonym (Hopplös) skrev 2024-09-30 23:23:03 följande:
Jag har hittat studier som visar på motsatsen. Dessutom hittade jag denna studie: "Män och kvinnor är otrogna av olika orsaker, brukar det heta. Män söker spänningen och njutningen i den tillfälliga sexuella akten, medan kvinnors otrohet brukar vara resultatet av att relationen gått i stå och hon känner sig otillfredsställd på flera plan."
Vilket stödjer min tes att en kvinna är otrogen för att hon är olycklig. En man är otrogen för att han kan. Är man en bra partner till som kvinna är chansen att hon är otrogen liten.
Bara för att klara ut en sak; jag är inte för eller emot dig. Jag var bara nyfiken på vad GPT skulle svara. Det DU hittade visar anledningen till otroheten. Jag måste nog däremot säga emot dig där du säger att "han kan". Det kan hon också. Män kan söka närhet och omtanke på annat håll för det är inget sånt hemma. Orsaken till det är en annan sak. Kanske de borde separera eller gå parterapi.
Tråkigt att du har så dåligt betyg på män. Jag tror vi är lika goda kålsupare män som kvinnor.