• Anonym (S)

När går gränsen för mobbning?

Jag har ett barn som börjat förskoleklass. Sedan hon började är det en kille som haft sönder det hon lekt med, har knuffat henne och böjde tummen bakåt och en annan har fällt krokben och skrattat. Jag blir faktiskt lite förvånad. När jag gick i skolan (mindre skola på landsbygden). Vi var snälla mot varandra. Jag har pratat med pappan till barnet och han säger att sånthär händer på alla skolor. Jag menar på att skolan borde göra något direkt åt detta för annars är risken att det blir mycket värre.  

• Svar på tråden När går gränsen för mobbning?
  • Anonym (r)

och hur vet du att skolan inte jobbar med detta, iaf med barn nr 1?

• Anonym (Va)

Va? Sa pappan så? Inte att han ska prata med sonen?  Det är ju inte ok nånstans. Prata med mamman också om det fortsätter,  kanske hon har mer vett i skallen?
    Skolan jobbar troligen med det, men dom få lärare som finns kan ju inte se allt.

• Anonym (r)

Missade helt att det var pappan till ett barn, inte ditt barns pappa ops
    men tänker att du inte vet allt ändå

• Anonym (Höst)

Gränsen går vi kränkning nummer ett!! Skrämmande att så små barn beter sig så illa! Föräldrarna går antagligen inte att prata med(?) för det dåliga beteendet kommer ju hemifrån MEN lärare o övrig personal måste sätta STOPP!! ingen diskussion utan STOPP😡

• Anonym (S)
    Anonym (r) skrev 2024-09-28 13:52:13 följande:

och hur vet du att skolan inte jobbar med detta, iaf med barn nr 1?

Jag har ingen aning. Pratat med pappan om att det behöver göras en kränknings anmälan och att prata med skolan om hur de arbetar för att få stopp på detta. Jag hoppas och tror att skolan gör något. Men önskade att pappan ligger på lite mer också så att skolan bevisar för oss att de gör något.
  • Anonym (S)
    Anonym (Va) skrev 2024-09-28 14:04:05 följande:

Va? Sa pappan så? Inte att han ska prata med sonen?  Det är ju inte ok nånstans. Prata med mamman också om det fortsätter,  kanske hon har mer vett i skallen?
    Skolan jobbar troligen med det, men dom få lärare som finns kan ju inte se allt.

Vet vad ena grabben heter men den sista vet vi inte vem det är eftersom han är äldre. Prata med föräldrarna blir nog svårt eftersom jag inte har en aning om vem som är hans föräldrar.
  • Anonym (S)
    Anonym (r) skrev 2024-09-28 14:07:36 följande:

Missade helt att det var pappan till ett barn, inte ditt barns pappa ops
    men tänker att du inte vet allt ändå

Precis. Jag vill veta också vad som hänt. Helst att de har möte om detta. Att de frågar mitt barn vad som hänt, det andra barnet. För att ta reda på varför. Det kan finnas en möjlighet att mitt barn också gjort något. Dock tror jag inte det. Hon är lite tillbakadragen och kan nog lätt bli ett mobboffer. Hon är också förvånad att äldre kan vara så dumma och undrar hur dom inte lärt sig vara snäll. Men om min dotter gör något vill jag också veta så vi kan jobba på det hemma också. 
  • Anonym (?)

Jag tycker inte att du överreagerar! Jag hade pratat med läraren direkt om det hade varit mitt barn. Inte okej!

• Anonym (?)

Sen finns det väl ingen absolut grän för när något är mobbning eller inte. Skolan ska arbeta för att alla elever känner sig trygga. Att det händer på alla skolor är ingen ursäkt för att ignorera sånt här.

• Anonym (Fast...)
    Anonym (S) skrev 2024-09-28 14:13:39 följande:
    Vet vad ena grabben heter men den sista vet vi inte vem det är eftersom han är äldre. Prata med föräldrarna blir nog svårt eftersom jag inte har en aning om vem som är hans föräldrar.
    Det är ju dock otroligt enkelt att ta reda på.
Svar på tråden När går gränsen för mobbning?