Inlägg från: Anonym (Fast...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fast...)

När går gränsen för mobbning?

Anonym (S) skrev 2024-09-28 14:13:39 följande:
    Vet vad ena grabben heter men den sista vet vi inte vem det är eftersom han är äldre. Prata med föräldrarna blir nog svårt eftersom jag inte har en aning om vem som är hans föräldrar.
    Det är ju dock otroligt enkelt att ta reda på.
  • Anonym (Fast...)
    Anonym (S) skrev 2024-09-28 21:00:06 följande:
    Hur då? 
    Fråga personalen.
  • Anonym (Fast...)
    Anonym (S) skrev 2024-09-29 11:34:18 följande:
    Bryter inte det mot GDPR? 
    Om ditt barn blir mobbat av en pojke på förskolan kan de inte gömma sig bakom GDPR. Det allra minsta de kan göra är att ordna så att ni får träffas att prata.
  • Anonym (Fast...)
    Anonym (S) skrev 2024-10-02 17:02:10 följande:

Försöka går ju alltid. Men skolan kommer ju inte ge ut uppgifter om föräldrarna. Vi tar tag i det här på det sätt som går. I vanliga fall tycker jag att de som mobbar ska flytta på sig. Men eftersom hon inte går i en skola nära hemmet och det finns flera skolor som är närmare och hon bara gått där 6 veckor så byter jag hellre skola åt henne. 

Tycker att du är alldeles för slapp nu. Det har gått flera dagar och du har inte ens FÖRSÖKT??
  • Anonym (Fast...)
    Anonym (S) skrev 2024-10-02 21:21:45 följande:
    Jasså? Jag vill oavsett inte ha henne i en skola där flera äldre pojkar ger sig på mitt barn. Eftersom det nu är 3 st olika vid flera tillfällen som gett sig på henne och det finns skolor som ligger mycket närmare hemmet och hon själv vill byta så överväger jag att byta nu istället för att dra ut på det och byta senare. 

Vi har åkt till skolan och pratat med lärarna, jag har mailat rektorn, fått löfte om att lärarna ska hålla lite extra koll på mitt barn så hon inte ska bli utsatt. Eftersom skolan inte ger ut kontaktuppgifter till vårdnadshavare om inte de själva vill se så kan jag inte få tag på dom. 2 av barnen går i högre årskurser och jag hämtar mitt barn tidigt.

Dessutom har jag inte en aning om hur föräldrarna reagerar om vi pratar med dom. Folk kan vara dum i huvudet och farliga.Vi fick vår bil skadad och den som gjorde skadan dödshotade oss, förstörde saker för oss och vi fick tillslut flytta och ha tillfälligt skyddade personuppgifter. Så att söka upp föräldrarna på egen hand, vågar jag inte eftersom folk är beredd att skada om man enligt dom gör ett övertramp. Folk blir dödade i samhället för skitsaker. Så det är inte bara att söka upp heller. Finns säkert anledningar till att skolan inte ger ut uppgifter. 
    Japp, verkligen slapp. Det är bara undanflykter. Knappast farligt att be om ett möte med föräldrarna. Ni kunde ha haft det på plats. Men nej, fortsätt med bortförklaringar istället.
  • Anonym (Fast...)
    Anonym (S) skrev 2024-10-03 16:24:33 följande:

Vi tar ju tag i det. Hon har gått i skolan i 1,5 månad och vi tar tag i detta direkt. Dessutom så har det vart flera olika. Är det slappt att kontakta rektorn och begära en plan för hur de ska hantera situationen, är det slappt att åka tillbaka till skolan för att pratat med personal, är det slappt att vi ringer läraren? Mitt barn kan inte heller namnen på alla som vart på henne. Hur ska vi då kunna hitta föräldrarna om vi inte vet vilken klass barnet går i och vad barnet heter? 

Jag har ju redan svarat att jag tycker att du har hanterat slappt. Om du hade varit det minsta intresserad av att prata med hans föräldrar så hade du kunnat fixa det. Nu verkar du väldigt konflikträdd och initiativlös.
Svar på tråden När går gränsen för mobbning?