Gäst tror partnern är inbjuden till fest, vad göra?
Kan du inte svara på vad ts och hennes man skulle göra och säga till sin nära vän, det som tråden handlar om? det gör ju alla andra.
Vilka kön det var på TS fest vet jag inte men nej det blir inte skillnad om man hade en specifik tanke om tex fest för enbart tjejer, fest för enbart nära vänner, fest för enbart arbetskamrater, osv. Det får man lov att ha.
jag tycker inte man måste bjuda in allas partners på möhippa men med erat tänk så borde man ju det, om man nu är konsekvent och inte kör med det resonemanget enbart när det passar ditt eget tyckande
Nej jag hade inte brytt mig då INGEN är bjuden som respektive. Utan som nära vän. Om TS hade skrivit tex en inbjudan till ?Molly med respektive? till dig men jag fick inbjudan ?Till V? ( alltså ingen respektiv) så hade du haft en poäng. Men nu fick alla dessa en egen inbjudan, INGEN var inbjuden i egenskap av respektive. Så respektive hade inget med saken att göra, utan det är vänner som är inbjudna, ingen blev inbjudan för att man råkar vara någons respektive. Men det här har jag skrivit flera gånger redan så ni förstår väl inte den här gången heller utan fortsätter tjata om respektive trots att ingen var inbjuden som respektive.