Inlägg från: Anonym (Tyra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tyra)

Förskolepersonals gnäll

Anonym (X) skrev 2024-09-21 22:41:13 följande:
    Jobbade du 240h/månad för 25000 var du grundlurad. (Det tycker jag dina anställda är också, oavsett hur stor bonusen som du inte vågar tala om är.)

Då jobbade jag inte på mitt egna företag? och hur kan jag vara grundlurad för det?? 

• Anonym (Tyra)
    Anonym (G) skrev 2024-09-21 22:39:06 följande:
    Så du känner jättemånga förskollärare som ger ut kurslitteratur och håller föreläsningar för 50 k?

Dessutom känner du jättemånga förskollärare som du umgås med minst 3 h om dagen och dessa 3 h gnäller de bara.

Intressant umgänge du har. Men varför umgås du med förskollärare 3 h om dagen när du jobbar så mycket? Var du inte med dina barn din lediga tid?
    Du läser in saker som inte står. Jag känner många från olika yrkesområden som skriver kurslitteratur och föreläser och forskar.

Och de som gnäller umgås jag knappast med. Det hela är ett resonemang. Om du mår dåligt över något och ältar, får ont i magen, kan inte sova. Då är frågan hur den kan lösa problemet. Kan den göra något annorlunda än gnälla. Jag skulle aldrig i mitt liv orka lyssna på dessa eller hänga med när de gnäller om hur synd det är om de. 
  • Anonym (Tyra)
    Anonym (G) skrev 2024-09-21 22:48:46 följande:

Så du ljuger om vad du tar ut i tråden. Visst du tar bara ut en lön på 35 000. Men sedan tar du visst en utdelning också! Vilket gör att din inkomst visst trots allt är vida högre än en förskollärare.

Sedan sitter du på FL och gnäller i 3 h om att andra människor gnäller i 3 h.

Och som sagt: intressant att du hinner umgås med en massa förskollärare 3 h om dagen! 

Jag umgås inte med förskollärare tre timmar om dagen 7 dagar i veckan. Detta står ingenstans 
  • Anonym (Tyra)
    Anonym (M) skrev 2024-09-21 22:51:08 följande:
    Och det är en lösning hur? 

2timmars betald arbete i veckan för planering är däremot en bättre lösning. Ingen normal människa jobbar gratis på sin fritid, utan att få något för det. 

Om vinsten är att må bra så tror jag många väljer detta. Typ som att man får röra på sig, varför ska man göra detta? 

Jag syftar dessutom på personer som mår mycket dåligt och får oro och ångest över att känna sig otillräckliga. Den tiden är för många längre än 2 timmar utanför arbetstid. 

• Anonym (Tyra)
    Anonym (M) skrev 2024-09-21 22:53:04 följande:
    Nej, det kan man inte. Man måste ha ett intresse och driv av ett sådant extrajobb. Men fortfarande så är inte det ett extrajobb i form av förskollärare. Vilket du inte verkar förstå. 

Sedan är det förvisso få förskollärare som extraknäcker med att skrivs kurslitteratur. Kurslitteratur är mer proffisionellt skriven än av en enkel förskollärare. 
    Det är väl inte ett extraknäck dessa har?. Och ja många av dessa har även doktorerat och liknande också men jobbar fortfarande. och du ser, personer med driv kan tjäna pengar. 
  • Anonym (Tyra)
    Anonym (G) skrev 2024-09-21 22:54:58 följande:
    Vad? Det måste du ju göra eftersom du vet hur mycket de gnäller! Du vet exakt hur många timmar om dagen de gnäller och du vet att de har ont i magen.

Så givetvis umgås du med förskollärare 3 h om dagen! Det fattar ju alla! 
    Det här blir ju bara löjligt. Det handlar ju mer om en beskrivning av personer som mår mycket dåligt och istället för att förändra situationen ältar situationen, har ont i magen och liknande istället för att göra det de Själva kan för att påverka sin situation. För vissa är ju detta mer än 4 timmar om dagen? 
  • Anonym (Tyra)
    Anonym (M) skrev 2024-09-21 22:59:54 följande:
    Då tar de också betalt för den tiden. 
    Det tror du? Vi känner ju folk som jobbar med sånt där. Det där förväntas och när det gör ett bra jobb så klättrar dessa. Det levererar, presterar och klättrar. 
  • Anonym (Tyra)
    Elin pelin skrev 2024-09-21 23:01:27 följande:
    Fast så kan ju inte majoriteten av förskollärarna göra, dels finns inte intresset av så många föreläsare och dels vill inte alla det. Sen, vem skulle ta hand om barnen om alla ska göra den typer av karriär?
    Jadu, vilken kvalitet skulle det vara om ingen utbilda människor, skrev kurslitteratur för lärarprogrammen m.m? 
  • Anonym (Tyra)
    Anonym (X) skrev 2024-09-21 23:02:29 följande:
    Hur vet du att de gör det 4h per dag?
    du har skrivit 3 h i tråden nu, det blir 21h gnäll på en vecka om vi ska tillämpa din egen logik.
    Det är som sagt en beskrivning. Alla förskollärare mår inte dåligt och är vandrande Vrak.. 
  • Anonym (Tyra)
    Anonym (M) skrev 2024-09-21 23:03:41 följande:
    Men det är fortfarande inte ett arbet de utför. 
    Nej, men om du får ont i ryggen på förskolan av tunga lyft och sedan går du och tränar två timmar i veckan för att få en helt annan teknik när du lyfter, du slutar få ont. Borde du få betalt för att träna detta då? När du tränar så får du andra förutsättningar att utföra detta arbete. Borde inte du få lön för detta då? Brandmännen får ju arbetstid till att träna. 
Svar på tråden Förskolepersonals gnäll