Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Förskolepersonals gnäll

Anonym (Tyra) skrev 2024-09-21 22:44:03 följande:

Då jobbade jag inte på mitt egna företag? och hur kan jag vara grundlurad för det?? 

För att du var så korkad att frivilligt jobba 60h per vecka men enbart få betalt för vanliga 40h. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Tyra) skrev 2024-09-21 22:50:31 följande:
    Jag umgås inte med förskollärare tre timmar om dagen 7 dagar i veckan. Detta står ingenstans 
    Och ändå vet du att de gnäller tre timmar om dagen.... intressant. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Tyra) skrev 2024-09-21 22:55:31 följande:

Om vinsten är att må bra så tror jag många väljer detta. Typ som att man får röra på sig, varför ska man göra detta? 

Jag syftar dessutom på personer som mår mycket dåligt och får oro och ångest över att känna sig otillräckliga. Den tiden är för många längre än 2 timmar utanför arbetstid. 

Men det är fortfarande inte ett arbet de utför. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Tyra) skrev 2024-09-21 22:57:38 följande:
    Det är väl inte ett extraknäck dessa har?. Och ja många av dessa har även doktorerat och liknande också men jobbar fortfarande. och du ser, personer med driv kan tjäna pengar. 
    Jo, om de gör det i tillägg till sitt förskolelärarjobb. Vilket du påstod. 

Men om de är anställda av universitet och har en akademisk karriär så jobbar de fortfarande inte som förskollärare. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Tyra) skrev 2024-09-21 22:57:38 följande:
    Det är väl inte ett extraknäck dessa har?. Och ja många av dessa har även doktorerat och liknande också men jobbar fortfarande. och du ser, personer med driv kan tjäna pengar. 
    Jag undrar fortfarande hur man ska kunna tjäna 50k i månaden på att jobba som FÖRSKOLLÄRARE
  • Anonym (M)
    Anonym (Tyra) skrev 2024-09-21 23:00:31 följande:
    Det här blir ju bara löjligt. Det handlar ju mer om en beskrivning av personer som mår mycket dåligt och istället för att förändra situationen ältar situationen, har ont i magen och liknande istället för att göra det de Själva kan för att påverka sin situation. För vissa är ju detta mer än 4 timmar om dagen? 
    Men det är inte obetalt arbete eftersom de inte är jobb. 

De som mår dåligt av sitt jobb,de säger upp sig och byter jobb. Kanske också är sjukskrivna i mellantiden. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Tyra) skrev 2024-09-21 23:01:45 följande:
    Det tror du? Vi känner ju folk som jobbar med sånt där. Det där förväntas och när det gör ett bra jobb så klättrar dessa. Det levererar, presterar och klättrar. 
    Ja, de får betalt för tiden och har lön utifrån att de förväntas vara tillgängliga större delen av dagen. De jobbar inte gratis. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Tyra) skrev 2024-09-21 23:07:32 följande:
    Nej, men om du får ont i ryggen på förskolan av tunga lyft och sedan går du och tränar två timmar i veckan för att få en helt annan teknik när du lyfter, du slutar få ont. Borde du få betalt för att träna detta då? När du tränar så får du andra förutsättningar att utföra detta arbete. Borde inte du få lön för detta då? Brandmännen får ju arbetstid till att träna. 
    Nej, självklart inte eftersom träning på arbetstid inte ingår i ett förskolläraryrke. Däremot kan jag förmodligen  använda mitt friskvårdsbidrag till att delbetala ett träningskort. 

Tränar jag gör jag för min skull. Inte för mitt jobb skull. 

Som polis däremot får du träna på arbetstid. Även inom ambulans och brand. Där förväntas det också att man tränar på arbetstid för att kunna utföra tunga lyft. Träning på arbetstid ingår i deras arbete. Det gör det inte för förskollepersonal. 

I förskolan ingår vanligen inte tunga lyft och om det gör det, ex på specialförskola, så ha rman hjälpmedel på samma sätt som inom vården. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Tyra) skrev 2024-09-21 23:12:30 följande:
    Ja förskollärarna lyfter barn, en del gör detta fel då de böjer sig fram och belastar ryggen och därför mår skit.
    Då borde man som mamma får betalt för träning eftersom man också lyfter sitt egna barn.
  • Anonym (M)
    Anonym (Tyra) skrev 2024-09-21 23:15:27 följande:
    Fast en person som lutar sig fram med ryggen, lyfter upp ett ledset barn på det sättet kan ju få ont. Vissa barn gråter större delen av dagen och vill bli burna. Med rätt träning blir inte detta ett större problem. Men utan träning kan det leda till sjukskrivning? 
    Vad är din poäng är?

Det ligger i ens egna intresse att hålla sin kropp stark. Inte arbetsgivarens. 
Svar på tråden Förskolepersonals gnäll