Inlägg från: Anonym (Tyra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tyra)

Förskolepersonals gnäll

Anonym (M) skrev 2024-09-21 22:16:27 följande:
    Med andra ord, både du, din man och era andra delägare presterar fruktansvärt dårlig. Hur mycket minus går ni varje månad? Eller det kanske är för pinsamt att prata om....
    Hur menar du? Innan lansering tjänar ju ingen några pengar. Men vi har fler bolag så vi har det bra, men det är inte min poäng. 
  • Anonym (Tyra)
    Anonym (J) skrev 2024-09-21 22:17:50 följande:
    Bättre för Ts är att förskolepersonalen slutar gnälla, arbetar gratis på sin fritid och bidrar till att fler och fler rektorer utnyttjar sina anställda. 

Ts låter som en toppenchef... 
    vad tycker du lösningen ska vara om personalen inte får möjlighet till planering och mår dåligt av att inte göra ett tillräckligt bra jobb då? 
  • Anonym (Tyra)
    Anonym (M) skrev 2024-09-21 22:21:46 följande:
    Vad är det du inte förstår? 

De föreläser och skriver kurslitteratur om sitt yrke och med sin kunskap vid sida av sitt jobb som förskollärare. Ett extrajobb som föreläsare och författare. Inte ett extrajobb som förskollärare. 
    Men du svarar inte på min fråga. Du tror att alla förskollärare i landet kan skriva kurslitteratur och bli attraktiva föreläsare? Det har ansträngt sig på jobbet och har därför saker att dela med sig av. Det är deras framgång? 
  • Anonym (Tyra)
    Anonym (X) skrev 2024-09-21 22:22:00 följande:
    Du tycker lösningen är 20 obetalda timmar i veckan?
    Lösningen va väl 2 timmars obetald tid i veckan i planering? 
  • Anonym (Tyra)
    Anonym (X) skrev 2024-09-21 22:20:34 följande:

Hur stor utdelning får ni och delägarna varje år?

Som vi önskar. 
  • Anonym (Tyra)
    Anonym (M) skrev 2024-09-21 22:23:04 följande:
    Som arbetsgivare för man se till att frigöra arbetstid för att ens medarbetare, i detta fallet förskollärare, ska få tid till planering. Det ska inte ske på deras fritid då det är jobb. 
    Fråga någon med ett vanligt kontorsarbete om detta. En nyutexaminerad ekonom som är 24? 
  • Anonym (Tyra)
    Anonym (J) skrev 2024-09-21 22:28:54 följande:
    Nej, jag tror faktiskt hen trollar. Men å andra sidan så har jag träffat människor som verkar leva för sitt jobb och många har då samma inställning som TS, där jobb är det viktigaste som finns och allt annat är sekundärt. Man jobbar 60h i veckan och gör allt för jobbet medan det som är viktigt i livet rusar förbi runtomkring. 

Att dessutom göra det villigt för 35.000 kr/månaden är bara... korkat.
    Eller så förstår du inte hur skatten funkar. Tar jag en utdelning får jag minimalt med skatt i jämförelse med en fet lön varje månad. 
  • Anonym (Tyra)
    Anonym (X) skrev 2024-09-21 22:30:58 följande:
    Vad är det lägsta alla tagit ut då? Vågar du inte svara?
    Vad har detta för relevans? Det har ju ingenting med min frågeställning att göra. 
  • Anonym (Tyra)
    Anonym (X) skrev 2024-09-21 22:36:21 följande:
    Det har det för att få veta vad du tycker andra grupper borde jobba extra för. Var är din ribba? 

Vi jobbar ju åt oss själva så det är inte samma sak. 

Sedan får du tänka hur vi jobbade innan. Jag jobbade lika mycket som anställd när jag fick 25 tusen i riktig lön? men jag fick erfarenheten och utvecklingen som sedan ledde mig vidare och så har jag kunnat växa och utvecklas? så jag fick inte heller någon bra lön då? 

• Anonym (Tyra)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-09-21 22:37:03 följande:
    Kontorsarbete kan innebära olika saker. Jag jobbar dels på kontor, dels ute i olika verksamheter. Jag jobbar sällan övertid och i så fall tar jag ut det som komp senare. Jag jobbar alltså inte gratis.

Så ingen ringer dig aldrig utanför arbetstid, mejlar på helgen om ni har stängt då m.m? 

Om jag mejlar redovisningsbyrån som som vi anlitar till ett av våra bolag kan jag få svar vilken tid som helst på dygnet. Även på julafton om så är fallet? 

Vi tvingar inte de att svara då. 

Svar på tråden Förskolepersonals gnäll