Inlägg från: Anonym (G) |Visa alla inlägg
  • Anonym (G)

Förskolepersonals gnäll

Anonym (Tyra) skrev 2024-09-21 21:46:27 följande:
    Nu jobbar jag för mitt egna bolag och behöver inte mer per månad i lön. Är ju idiotiskt att ta ut någon lön alls rent skattemässigt. 
    Snarare idiotiskt att anställa folk för 40 h, ge betalt för 40 h och sedan tvinga dem jobba 60 h. Ett under att ni ens har anställda! Gissar att ni utnyttjar folk som inte vågar säga ifrån.
  • Anonym (G)
    Anonym (Tyra) skrev 2024-09-21 21:55:39 följande:
    Det är inget tvång? det finns ett egenintresse i detta. Sedan jobbar inte alla så mycket. Men alla som är delägare och som har viktiga funktioner gör detta?. 
    Du skrev anställda och nu är de plötsligt delägare.
  • Anonym (G)
    Anonym (Tyra) skrev 2024-09-21 22:03:44 följande:

Och varför har just dessa blivit dessa personer? För att de klagat sig till detta eller hur menar du? 

De är ju förskollärare 

Så du känner jättemånga förskollärare som ger ut kurslitteratur och håller föreläsningar för 50 k?

Dessutom känner du jättemånga förskollärare som du umgås med minst 3 h om dagen och dessa 3 h gnäller de bara.

Intressant umgänge du har. Men varför umgås du med förskollärare 3 h om dagen när du jobbar så mycket? Var du inte med dina barn din lediga tid?
  • Anonym (G)
    Anonym (Tyra) skrev 2024-09-21 22:31:09 följande:
    Eller så förstår du inte hur skatten funkar. Tar jag en utdelning får jag minimalt med skatt i jämförelse med en fet lön varje månad. 

Så du ljuger om vad du tar ut i tråden. Visst du tar bara ut en lön på 35 000. Men sedan tar du visst en utdelning också! Vilket gör att din inkomst visst trots allt är vida högre än en förskollärare.

Sedan sitter du på FL och gnäller i 3 h om att andra människor gnäller i 3 h.

Och som sagt: intressant att du hinner umgås med en massa förskollärare 3 h om dagen! 

• Anonym (G)
    Anonym (Tyra) skrev 2024-09-21 22:48:05 följande:
    Du läser in saker som inte står. Jag känner många från olika yrkesområden som skriver kurslitteratur och föreläser och forskar.

Och de som gnäller umgås jag knappast med. Det hela är ett resonemang. Om du mår dåligt över något och ältar, får ont i magen, kan inte sova. Då är frågan hur den kan lösa problemet. Kan den göra något annorlunda än gnälla. Jag skulle aldrig i mitt liv orka lyssna på dessa eller hänga med när de gnäller om hur synd det är om de. 
    Vilka andra yrkesgrupper du känner spelar väl ingen roll, du påstår ju att detta är något alla förskollärare bör göra för att höja lönen. Men alla kan inte skriva kurslitteratur, det skulle bli jäkligt mycket kurslitteratur!

Om du INTE umgås med dem 3 h om dagen, medan de gnäller, hur vet du då att de gnäller i 3 h?
    Det kan du ju bara veta om du sitter och lyssnar på dem.

Det förskollärare gör nu är inte att arbets gratis, de säger upp sig. Det är så de löser problemet.
  • Anonym (G)
    Anonym (Tyra) skrev 2024-09-21 22:50:31 följande:
    Jag umgås inte med förskollärare tre timmar om dagen 7 dagar i veckan. Detta står ingenstans 
    Vad? Det måste du ju göra eftersom du vet hur mycket de gnäller! Du vet exakt hur många timmar om dagen de gnäller och du vet att de har ont i magen.

Så givetvis umgås du med förskollärare 3 h om dagen! Det fattar ju alla! 
  • Anonym (G)
    Anonym (Tyra) skrev 2024-09-21 22:57:38 följande:
    Det är väl inte ett extraknäck dessa har?. Och ja många av dessa har även doktorerat och liknande också men jobbar fortfarande. och du ser, personer med driv kan tjäna pengar. 
    Personer med driv kan tydligen även jobba 60 h i vecksn och ändå inte tjäna pengar.
  • Anonym (G)
    Anonym (Tyra) skrev 2024-09-21 23:00:31 följande:
    Det här blir ju bara löjligt. Det handlar ju mer om en beskrivning av personer som mår mycket dåligt och istället för att förändra situationen ältar situationen, har ont i magen och liknande istället för att göra det de Själva kan för att påverka sin situation. För vissa är ju detta mer än 4 timmar om dagen? 
    Hur vet du detta?

Sitter du och hittar på nu? Berätta annars hur du VET att förskollärare sitter och gnäller 3 h om dagen.

Om du inte umgås med dem och sitter och lyssnar på vad de säger men ändå VET du att de har ont i magen och gnäller till och med 4 timmar nu! Det vill säga nästan all sin vakna tid efter jobbet!

En tid när du enligt egen utsago umgås med dina barn. Du jobbar 10 h om dagen och umgås med barnen resten och ändå VET du exakt vad en förskollärare gör på sin fritid 3-4 h om dagen. De sitter och bara gnäller om jobbet! Men inte till dig, nej nej, men ÄNDÅ så VET du att de gör detta.

Wow, liksom. Vilken förmåga du har! Inte nog med att du driver flera företag har du även förmågan att veta vad en förskollärare gör hemma efter jobbet. Varje dag!
  • Anonym (G)
    Anonym (Tyra) skrev 2024-09-21 22:57:38 följande:
    Det är väl inte ett extraknäck dessa har?. Och ja många av dessa har även doktorerat och liknande också men jobbar fortfarande. och du ser, personer med driv kan tjäna pengar. 
    Varför tjänar du så dåligt med allt ditt driv?

Varför sitter du och gnäller på andra i 4 h ikväll? Borde du inte jobba lite?
  • Anonym (G)
    Anonym (Tyra) skrev 2024-09-21 23:11:22 följande:
    Du har bevisligen saker väldigt bokstavligt. Men jag läser absolut klagomål från förskolepersonal på sociala medier. Det finns några kvinnor som försöker samla dessa gnälliga pedagoger och få de att engagera sig. Mejla in vittnesmål och komma på demonstrationer? och när det kommer till att göra detta så är intresset mycket svalt men annars så kan jag absolut se ett mönster av att samma personer klagat år in och år ut. Detta är som sagt en beskrivning som en helhet. Inte en specifik person utan mer situationen 
    Så du sitter på sociala medier flera timmar om dagen och räknar ut exakt hur mycket tid de lägger ner på att gnälla på sitt jobb?

Givetvis läser jag det du skriver bokstavligen. Du påstår att de gnäller 3 h om dagen och nu säger du plötsligt att det inte är så i alla fall?

Varför har du suttit och gnällt i 4 h över något som du själv har hittat på?
Svar på tråden Förskolepersonals gnäll