• Anonym (Junibebis?)

Letrozole, följas åt?

Hej!

Jag har nyligen fått en pcos diagnos och påbörjade min första omgång med enkeldos Letrozole igår (CD3)

Jag ska följa min ägglossning genom framför allt tempning.

Någon som vill följas åt?

• Svar på tråden Letrozole, följas åt?
  • Anonym (C)

Hej! 

är det någon av er som gör letrozol behandling som tidigare haft fungerande ägglossning? Min har tidigare varit regelbunden men efter första barnet verkar den inte komma igång. Är det enbart privat man vänder sig då?

• Miatheone
    Anonym (C) skrev 2025-03-17 19:57:47 följande:

Hej! 

är det någon av er som gör letrozol behandling som tidigare haft fungerande ägglossning? Min har tidigare varit regelbunden men efter första barnet verkar den inte komma igång. Är det enbart privat man vänder sig då?

Hejsan ja, jag har tidigare haft regelbunden ägglossning men efter pstav i tre år och enligt läkaren PCO-utseende så har jag fått testa letrozol nu. Vi gör såkallad syskonbehandling genom ägglossningsstimulering via regionen. Skickade in en vårdbegäran till fertilitetsmottagningen via 1177 fick sedan ett samtal där vi kom överens om letrozol. Gör varje månad vaginalt ultraljud för att kolla storleken på äggblåsorma och betalar då endast vanlig patientavgift 300kr. Så det går garanterat att vända dig till regionen. Privat går också men kostar mer. 
  • Nanathalie

Nu äntligen fick jag peak på ägglossningstest, plus värk från vänster äggledare (hade äl från höger äggstock under förra grav som blev mf) och illamående (som alltid vid ägglossning). Nu hoppas jag bara tempen intygar att ägglossning skett i dagarna. Håll tummarna. ❤️

• Miatheone
    Nanathalie skrev 2025-03-19 21:04:34 följande:

Nu äntligen fick jag peak på ägglossningstest, plus värk från vänster äggledare (hade äl från höger äggstock under förra grav som blev mf) och illamående (som alltid vid ägglossning). Nu hoppas jag bara tempen intygar att ägglossning skett i dagarna. Håll tummarna. ❤️

Härligt att det kommit i gång för dig igen 😍 Håller alla tummar och tår för dig ❤️
  • EmmaJoh
    Nanathalie skrev 2025-03-19 21:04:34 följande:

Åh vad bra! Håller tummarna för det här ägget! ❤️
  • Nanathalie
    EmmaJoh skrev 2025-03-21 16:13:23 följande:
    Åh vad bra! Håller tummarna för det här ägget! ❤️
    Nu är jag inne på dag 3 med positiva tester! Galet! Tack för tummarna... Hoppas verkligen på guldägg ❤️❤️❤️ Nu är jag i väntans tider för att få ägglossning bekräftad genom temphöjning. 
  • Miatheone
    Nanathalie skrev 2025-03-21 16:52:46 följande:
    Nu är jag inne på dag 3 med positiva tester! Galet! Tack för tummarna... Hoppas verkligen på guldägg ❤️❤️❤️ Nu är jag i väntans tider för att få ägglossning bekräftad genom temphöjning. 
    Härligt 😍 Själv har jag en riktigt jobbig dag idag. Fick precis reda på att svägerskan ska ha sitt andra barn (dem blev gravida med första när vi började försök till ett syskon för cirka 3 år sen). Missförstå mig rätt är verkligen superglad för deras skull men samtidigt ledsen för min egen då jag hade hoppats på att det äntligen var vår tur. Försöker se det från den postiva sidan att om vi nu lyckas snart så blir det kusiner i nära ålder eller att jag helt enkelt får mysa med en bebis i slutet av året oavsett hur det blir för oss. Behövde nog bara skriva av mig lite nu under en liten jobbig period. 
  • Minilillis

Åh förstår verkligen din jobbiga period! Är mitt i en själv med! 2 av mina bästa kompisar väntar deras 2a barn, samt min bror väntar sitt tredje... å alla lyckades så där "åh hoppsan va kul" efter att vi börjat aktivt försöka med hjälp... suck ... och dessutom bestämde sig mensen komma så inget guld ägg denna månad heller.. hoppet försvann verkligen och skuld beläggningen av en själv är hård..  
    Sorry för även mitt jobbiga urskrivamde!❤️?????

• Miatheone
    Minilillis skrev 2025-03-23 18:45:29 följande:

Åh förstår verkligen din jobbiga period! Är mitt i en själv med! 2 av mina bästa kompisar väntar deras 2a barn, samt min bror väntar sitt tredje... å alla lyckades så där "åh hoppsan va kul" efter att vi börjat aktivt försöka med hjälp... suck ... och dessutom bestämde sig mensen komma så inget guld ägg denna månad heller.. hoppet försvann verkligen och skuld beläggningen av en själv är hård..  
    Sorry för även mitt jobbiga urskrivamde!❤️?????

Förstår verkligen, känns verkligen som alla utom jag i min närhet blir gravida just nu. Så fort man får ett besked om någons graviditet så tappar jag hoppet lite mer och tänker varje gång borde det inte vara min tur nu, har ingen aning om hur länge jag får köra på letrozolen innan dem hänvisar till IVF (vilket vi inte kommer göra p.ga ekonomin). Folk som vet om det i min närhet säger bara - Det blir er tur till slut , det kommer. -När ni väl slutar tänka på det osv. Men allt man kan göra är ju att tänka på det då man vill det så gärna att man till och med tycker man börjar känna av symptom men som vanligt är det ju alltid mensen som kommer några dagar senare.  Vilken omgång Letrozol är du på nu? , Har själv kört 4 omgångar (tre st med dubbel dos) och lyckas det inte denna gång så blir det min 5e nu i april. Hoppas verkligen detta är din månad ❤️❤️
  • Minilillis
    Miatheone skrev 2025-03-23 20:20:48 följande:
    Förstår verkligen, känns verkligen som alla utom jag i min närhet blir gravida just nu. Så fort man får ett besked om någons graviditet så tappar jag hoppet lite mer och tänker varje gång borde det inte vara min tur nu, har ingen aning om hur länge jag får köra på letrozolen innan dem hänvisar till IVF (vilket vi inte kommer göra p.ga ekonomin). Folk som vet om det i min närhet säger bara - Det blir er tur till slut , det kommer. -När ni väl slutar tänka på det osv. Men allt man kan göra är ju att tänka på det då man vill det så gärna att man till och med tycker man börjar känna av symptom men som vanligt är det ju alltid mensen som kommer några dagar senare.  Vilken omgång Letrozol är du på nu? , Har själv kört 4 omgångar (tre st med dubbel dos) och lyckas det inte denna gång så blir det min 5e nu i april. Hoppas verkligen detta är din månad ❤️❤️
    Men eller hur.. hoppet som man verkligen försöker hålla kvar men de e som en helium balong som flyger iväg från en frustrerande fort å långt. 

De här va 6e försöket, så ska ringa kliniken imorgon så ska jag få prata me min läkare. Ett måste att ta ett snack om situationen men håller såklart tummarna att jag får fortsätta med letrozol och "slippa" ivf då vi har ett levande bevist på att letrozolen fungerar för oss iom vår dotter ❤️ men vi gör ju allt privat då vi inte får nån som hellst hjälp av landstinget så man vet aldrig vad dem säger.

Men får se imorgon... är så fruktansvärt ledssen bara just nu.. 
Svar på tråden Letrozole, följas åt?