Inlägg från: Kommerintepåettnamn |Visa alla inlägg
  • Kommerintepåettnamn

Gravid med bf Juni 2025!

Är gravid med mitt och min fästmans första barn efter första försöket av IVF. Återförde ett fyradagars-embryo lördagen 28/9, har officiell testdag 12/10 men testade positivt imorse. Eftersom Ovitrellesprutan, som togs 22/9, är ute i kroppen, tolkar jag det positiva testet som just positivt 😁 Symptomen jag har är illamående (främst mornar), mensvärk och smärta i ländrygg, lätt yrsel till och från. Om jag lyckats googla mig fram rätt bör BF hamna kring 22/6 2025. 

• Kommerintepåettnamn
    knyttets skrev 2024-10-13 08:19:20 följande:

Hur mås det i tråden? 😊

Själv är jag 5+1 idag. Graviditetskänningarna som jag känner igen från förra graviditeten har smugit sig på: bättre luktsinne (allt luktar äckligt), illamående, ömma bröst men framförallt SÅ trött. Är också svullen och trög i magen och den är så otroligt stor. Vet inte hur jag ska lyckas gömma den 😅 Förhoppningsvis lägger sig svullnaden snart. Har bokat inskrivningsbesök i början på november och väntan känns evighetslång som vanligt.

Jodå, känner ganska lite vilket gör att man lätt glömmer bort att man är gravid men det är väll bara att njuta nu innan illamåendet kommer. Halsbränna ibland på kvällen, mensvärk till och från. Inga ömma bröst. Uppspänd mage och gasig men faktiskt en välfungerande mage för mig som till vardags annars redan har en trög sådan. kanske allt småätandet för att hålla halsbrännan borta som gör det? 😊 4+4 idag och tänkte skriva in oss hos mödravårdscentral imorgon.
  • Kommerintepåettnamn

Är i vecka sex nu, 5+2 (BF 17/6) och har klarat mig hittills med halsbränna. Idag är dock en tuff dag då hela dagen spenderats i soffan med yrsel och med det kom illamåendet. Jag har testat banan (innan jag gick upp), bröd, godis, salta kex, sushi, vatten.. yrseln är lika stark. Någon mer med yrsel och som hittat någon knep att dela med sig av? UL hos IVF-kliniken 31/10, inskrivning hos MVC 1/11.

• Kommerintepåettnamn
    knyttets skrev 2024-10-18 15:22:57 följande:
    Jag tenderar ha lågt blodtryck och nu utmaningar att hålla uppe blodsockret också pga illamående. Drick, drick, drick är mitt bästa tips och variera vad du dricker för att få i dig socker och salt. Saft, bubbelvatten, citronvatten, juice, blåbärssoppa, läsk, iste osv
    Tack för tipset! Skickade ut mannen för inköp 🙂
  • Kommerintepåettnamn
    Anon0141 skrev 2024-10-23 20:20:35 följande:
    Tror det är relativt normalt. Hoppas det iallafall för jag har samma "problem" 😅 
    Tack!! Ja!! Varje gång jag hostar nyper det till i någon av ljumskarna. Börjar mig lite framåt varje gång för att göra det lite bättre. Skönt att höra det från fler! Tänkte också att något kanske var fel men med så många som har det lär det ju vara fullt normalt.
  • Kommerintepåettnamn
    Massivt golv skrev 2024-10-23 17:27:18 följande:

Hoppas att alla mår bra, eller i alla fall hyfsat :P
    här kommer en dum fråga från en som aldrig varit gravid innan. Vad gör man egentligen på inskrivningssamtalet? När jag googlar står det att man tar olika prover och blodtryck och sånt, men mitt möte ska vara digitalt.

En annan fråga, eller kanske mer en fundering. Oftast känns det så overkligt att jag är gravid och som att det inte är på riktigt. Det enda "beviset" man har är ju att man har kissat på en pinne liksom. Nojar över att det inte ska vara på riktigt. Någon annan som känner igen sig eller är jag bara knäpp?

Fridens liljor

Förstår verkligen känslan. Gick in i vecka 7 idag (6+0) och först nu kommer illamåendet. Fick idag utskrivet Lergigan comp då jag gråtit hela dagen av illamående men en liten del av mig är glad att jag får fler och fler symptom eftersom jag inte gjort ultraljud än. Vi har genomgått en IVF så kommer få göra ett ultraljud nästa vecka på IVF-kliniken och det är väll först då, när vi får höra hjärtat, som jag verkligen kommer förstå. Kan gå förbi barnkläder och tycka det känns avlägset, som att jag inte förstår att jag kommer stå där i sommar med en liten 🙂
  • Kommerintepåettnamn
    Jejje93 skrev 2024-10-24 21:59:53 följande:

Jag är tydligen gravid fick jag veta i måndags. 

oklart när jag är beräknad men antingen i början av juni eller i slutet. Har haft oregelbunden mens och vet inte riktigt när jag blev gravid. 

tydligen får man inget ultraljud för att säkerställa utan får vänta till v.12 .. när nu det är haha. blir mitt andra barn, är jättenervös och orolig.. känns så långt att vänta nu på att få se så allt är ok. 

enda symtomen jag haft är typ konstant diarre, halsbränna och extremt ont i brösten. 🙃 och ibland typ som ilningar i nedte delen av magen  Hade inte såhär mkt symtom min förra graviditet så min magkänsla säger typ att något inte stämmer men försöker att vara positiv.

det är en mycket välkommen hoppsan 🙏

Grattis! Väntar själv mitt första barn men hört att man inte alltid kan jämföra graviditeter då symptomen kan variera otroligt mycket så det är nog ingenting du behöver oroa dig för 🙂 har du pratat och förklarat läget för MVC?

Åh, jag är så uppspänd nu, så pass så att det gör ont. 6+2 idag, gasig, trög och så uppspänd. Vet inte riktigt hur jag ska få bort gaserna som gör att magen nästan gör ont. Har laxariva utskrivet sedan tidigare då jag har en trög mage redan som den är, testade en påse igår och det verkar som att magen lagt sig lite till idag men herregud vad tjock man känner sig och då inte ens av barnet 🥹
  • Kommerintepåettnamn
    Jejje93 skrev 2024-10-25 15:10:02 följande:

Grattis till dig också! Så roligt, ja alltså med första hade jag typ noll symtom? Inte ens ont i brösten. kissade inte mer än vanligt heller. Nu är jag kissnödig hela tiden och ja.. bajsar typ på mig nästan flera ggr per dag haha. 

jag brukar också vara hård i magen men sen jag blev gravid har det varit motsatt effekt. 😅 läste tillbaka här från min förra graviditet och var tydligen dålig i magen då också. Ja men man blir uppsvullen i början, tarmarna som typ sväller för att dom ska förbereda sig för att göra plats har jag för mig. Det brukar lugna sig eftee några veckor och sedan blir man uppsvullen pga bebis. 

Du ser! Så det finns nog ingen anledning för oro ❤️ haha ja, jag blev mjukare i magen först också och tänkte ?fan vad nice att det hade motsatt effekt? tills för några dagar sen 🥹
  • Kommerintepåettnamn
    Jejje93 skrev 2024-10-27 14:30:29 följande:

Jag gjorde ett CB med veckoindikator i onsdags med morgonurin. Den visade gravid 3+ och nu gjorde jag en nu, man kissar ju hela tiden så jag hade liksom inte hållt mig flera timmar och den visade 2-3 veckor. 🙁 enligt senaste mens är jag i vecka 8.. 7+2. Är jätteorolig nu. Kan de visa fel? 

Jag tänker, ju mer du dricker desto mer utspätt är urinet så morgonurinet känns spontant mer korrekt. Dom graviditetsstickorna är heller inte till för att bestämma vecka så jag tror nog man ska läsa veckan med en nypa salt 🙂
  • Kommerintepåettnamn
    JustinzeVar skrev 2024-10-28 14:26:29 följande:

Fick missfall idag.
    jag förstår inte vad jag gjort för att förtjäna detta. MA i augusti, gravid igen denna månad och nu MF. Kommer jag någonsin att få barn. 

Åh, jag beklagar.. 🥺 det är klart du kommer få barn, på ett eller annat sätt! Jag vet inte när utredning krävs då vi själva gjort utredning men då pga. att vi inte blev gravida (vi har gjort IVF) men du kanske kan höra med en IVF-klinik eller liknande som genomför fertilitetsutredningar för vägledning? Skickar massor med kramar! ❤️
Svar på tråden Gravid med bf Juni 2025!