Jejje93 skrev 2024-10-24 21:59:53 följande:
Jag är tydligen gravid fick jag veta i måndags.
oklart när jag är beräknad men antingen i början av juni eller i slutet. Har haft oregelbunden mens och vet inte riktigt när jag blev gravid.
tydligen får man inget ultraljud för att säkerställa utan får vänta till v.12 .. när nu det är haha. blir mitt andra barn, är jättenervös och orolig.. känns så långt att vänta nu på att få se så allt är ok.
enda symtomen jag haft är typ konstant diarre, halsbränna och extremt ont i brösten. 🙃 och ibland typ som ilningar i nedte delen av magen Hade inte såhär mkt symtom min förra graviditet så min magkänsla säger typ att något inte stämmer men försöker att vara positiv.
det är en mycket välkommen hoppsan 🙏
Grattis! Väntar själv mitt första barn men hört att man inte alltid kan jämföra graviditeter då symptomen kan variera otroligt mycket så det är nog ingenting du behöver oroa dig för 🙂 har du pratat och förklarat läget för MVC?
Åh, jag är så uppspänd nu, så pass så att det gör ont. 6+2 idag, gasig, trög och så uppspänd. Vet inte riktigt hur jag ska få bort gaserna som gör att magen nästan gör ont. Har laxariva utskrivet sedan tidigare då jag har en trög mage redan som den är, testade en påse igår och det verkar som att magen lagt sig lite till idag men herregud vad tjock man känner sig och då inte ens av barnet 🥹