Elisa02 skrev 2024-09-21 21:13:52 följande:
Synd att du skriver som att det är försent när det inte är det
Oavsett, det är barnet i dig men även dig själv detta påverkar i slutändan. Det är ni som kommer kunna lida av detta beslut. Så du borde strunta mer i vad andra tycker. Jag var 18 när jag var i typ din sits, hade visserligen tänkt adoptera bort mitt barn när jag bestämde mig för att behålla grav pga de saker jag nämnt tidigare, men kan verkligen inte se att du ej skulle klara av det, om jag gjorde det. Visst du kanske är lite omogen (typ alla i vår ålder är) men du är insiktsfull/medveten om det, och du kommer mogna så mycket om du behåller. För den där tabletten du tog i dag behöver inte vara slutet.
Som andra skriver borde du köpa progesteron om du bryr dig om barnet (kontakta t ex läkare digitalt nu direkt) och det är inte synonymt med att experimentera med kroppen som någon anonym skriver, snarare att återställa/åtgärda. Svensk vård är inte alltid heller perfekt som vissa verkar tro. Om den var det skulle de inte ens låta din mamma vara med och pressa dig till abort utan tala med dig noggrant om vad detta kommer innebära (för det kommer antagligen bli jobbigt på sjukhuset om några dagar om du tänkt göra det). Till mig (var dock lite längre gången än du) var det en barnmorska på mottagningen som var ärlig med hur stort barnet var etc och tror det var en del av det som hindrade aborten. Jag är så glad att jag behöll min dotter i alla fall, önskar dig samma för den kärleken är större än ALLT annat.
Hur menar du att det inte kan bli jobbigt för ts med en vårdnad om barnet med en man som dricker för mycket? Som bor i ett annat land och inte vill flytta hit, som inte heller någonsin hälsat på ts här.
Hon har ingen grund att stå på än, med varken utbildning, pengar eller eget boende. Eller en stöttande man.
Absolut jag tror också att hon fixar det. Men är det rätt läge, verkligen? Jag tror det är det hennes mamma känt av som stöttar henne i aborten. Men den som bestämmer i grunden är ts själv. Hon har ju flera gånger i tråden att hur hon Egebtligen hade velat ha det. Hon vill helst vara gift och hon vill ha en grund att stå på. Likaså en partner vid sin sida.