Bor hemma trots vuxen
Jag har problem med min partners vuxna barn som snart fyller 22 år. Hen har haft fast jobb i över 2 år nu dock, men bor fortfarande hemma för att det är så bekvämt och för att hen slipper betala någonting. Detta är bara en björntjänst och kommer göra så att hen aldrig kommer att vilja flytta utomlands. Istället så väljer hen att jobba i 10 månader och sedan att resa i 2 månader, dvs leva la dolce vita utan problem och förpliktelser. Jag blir tokig och tycker att partnern borde ta betalt en peng varje månad så att hen åtminstone känner av hur det känns när hen eventuellt flyttar, men min partner vägrar ta betalt. Och så länge det är på detta viset så vägrar jag att vara sambo. Trodde dock inte att det skulle ta över 2 år efter studenten för det vuxna barnet att bli vuxen.Jag vet inte vad man gör? Jag förstår att man bor hemma ett år efter studententen när man har jobb så att man sparar ihop lite pengar, men efter det borde väl intresset finnas att vilja bli självständig och ha något eget. Finns både bostäder och en massa pengar att köpa en bostad för, men hen har inget intresse av det.