• Anonym (M)

Bor hemma trots vuxen

Jag har en dotter som är 28 år och bor hemma. Hon är lite som du beskriver din dotter. Ett tag bodde hon med en kille i lgh men sedan tog det slut och hon flyttade hem. Hon träffar en ny kille som det tar slut med efter ett tag. Hon lägger mycket tid på sin hobby och arbetar visserligen men i övrigt lever hon som en tonåring. Andra i hennes ålder har redan eller håller på att skaffa familj och köper lgh eller hus. Det är som om min dotter inte inser att hon snart är 30 år. 

• Anonym (M)
    Anonym (varför) skrev 2024-09-18 10:58:59 följande:
    Vad är det som säger att hon bor kvar vid 30 år bara för att hon gör det vid 22 år?

Varför skulle man inte få sluta och börja igen på ett jobb som ofta söker tillfällig personal och är helt okej med det upplägget?

Varför ska någon annan (du?) bestämma vem som ska betala hyra eller inte i en helt annan familj? 

Är hon en mini-wife eller en förvuxen flickunge? Hur ska du ha det?

Är TS hygglig mot dottern?
    Jag trodde aldrig att jag skulle ha en nästan 30-åring boendes hemma. Tiden går och vips så har det gått flera år och är man van att få maten serverad gratis och kläder tvättade och slipper betala hyra och räkningar så varför skulle man flytta? Såvida man inte har en funktionsnedsättning då är det förståeligt.

Mitt barn verkar heller inte intresserad av att skaffa familj så hon blir väl kvar så länge jag inte sparkar ut henne och det skulle jag aldrig göra mot mitt eget barn.
    Problemet är vi föräldrar som curlat våra barn och inte ställt krav så vi får skylla oss själva. 
Svar på tråden Bor hemma trots vuxen