• Sparklinggrey

Planerar bf juni 2025

Startar en tråd för oss som ?planerar? bf juni 2025. 

Jag har BIM 24 september. 

• Svar på tråden Planerar bf juni 2025
  • Anonym (barnlängtan till att få en sladdis)
    Skäms Kunde inte hålla mig gjorde grav test fast det är alldeles för tidigt. Så negativt än så länge. Men så länge inte mensen kommit finns hoppet kvar.
  • Mammanettan88

Halloj, jag plussade i onsdags kväll!! Väldigt svagt streck så tog torsdag 2 st, fortfarande svaga o fredag morgon, då lite starkare.

Så himla glad, i fredags berättade jag för pappan, då var jag hundra på att jag inte inbillade mig strecken. Han svävar på moln just nu🥰🥰

Nu är frågan, jag berättar allt för min dotter, men vågar man berätta innan v12 visst, kan ju ske grejer efter v12 men missfall är större innan, hur har andra gjort här? Ni som har barn sen innan🥰

Bilden visar hur jag överraskade min blivande sambo ❤️❤️❤️

Ida 2011-07-31
  • Mammanettan88
    eae95 skrev 2024-09-27 09:08:56 följande:
    Hur har det gått för dig? <3
    Jag plussade!!!! Så överlycklig ❤️❤️❤️❤️
    Ida 2011-07-31
  • Emme11
    DanielaAndrea skrev 2024-09-26 21:35:32 följande:
    Hur gick det? Håller tummarna! ❤️
    Mensen kom tyvärr,
    dock tre dagar sen.. bara att ta ny tag 🥹
  • Sanset

Planerar och planerar.. ett litet misstag från min man under ägglossning. Välkommet om det skulle vara en bebis. Blir isåfall vårt 3.dje barn. Har ett 2020 och ett 2023 barn. Beställt testa tidigt stickor, får se när de kommer.plussade med sonen ÄL+10 är om det tog sig ÄL+7 nu.

Jag har haft molvärk i magen sen 2 dagar efter. Brösten har börjat bli lite ömma. Och igår var jag illamående. Placebo eller inte Vet jag ej och hatar ovissheten. 

hur mår ni?

• Anonym (Amanda)

Hej

Fick ett svagt positivt resultat igår. BF den 8/6-25 enligt appen. Dock inte så positiv själv än, har två missfall bakom mig. 

Går det här vägen är det mitt första biologiska barn. Har två bonusar. 

Kul att följas åt om detta går vägen! 

• Anonym (Amanda)
    Sanset skrev 2024-09-30 12:01:58 följande:

Planerar och planerar.. ett litet misstag från min man under ägglossning. Välkommet om det skulle vara en bebis. Blir isåfall vårt 3.dje barn. Har ett 2020 och ett 2023 barn. Beställt testa tidigt stickor, får se när de kommer.plussade med sonen ÄL+10 är om det tog sig ÄL+7 nu.

Jag har haft molvärk i magen sen 2 dagar efter. Brösten har börjat bli lite ömma. Och igår var jag illamående. Placebo eller inte Vet jag ej och hatar ovissheten. 

hur mår ni?

Jag har lite ömma bröst, är förkyld (sällan sjuk normalt) och har lite svagt illamående samt lätt mensvärk ibland. För några dagar sen hade jag ont i magen, men det har tack och lov gott över. 

Spännande att se om det blir en trea för dig! 

• Anonym (Fogel)
    Anonym (Amanda) skrev 2024-10-01 08:13:06 följande:

Hej

Fick ett svagt positivt resultat igår. BF den 8/6-25 enligt appen. Dock inte så positiv själv än, har två missfall bakom mig. 

Går det här vägen är det mitt första biologiska barn. Har två bonusar. 

Kul att följas åt om detta går vägen! 

Grattis! Har själv bf 4/6 -25. Plussade för åtta dagar sen (men känns som åtta månader sen 😂). Har varit rätt lugn men börjar nu bli orolig.. har ett missfall i bagaget för typ nio månader sen, så hade det gått vägen hade jag haft en bebis nu. Men det gör ju en mer orolig. Analyserar mina symptom och klämmer på brösten hela dagarna, tycker att molvärk och ömma bröst avtagit :(

Har bokat VUL 17/10 då jag är 7+0, men känns som en evighet dit..
  • Anonym (3 barn)

Hej!! 

kul tråd! 

jag har ägglossning i dagarna nu med BIM 18/10. Om jag blir gravid blir BF i slutet av juni. 

jag har två barn sen tidigare, födda 2020 och 2021 som kom till på första försöket. Vi gjorde nåt halvhjärtat försök för barn 3 i början av sommaren men sen dess har vi haft oflyt och inte kunnat pricka ägglossningen av olika skäl. Så detta blir försök 3! Håll tummarna för oss 🙏🏽 fler med barn sen tidigare? Några gravida redan i tråden? Några tips rent generellt förutom det uppenbara? 👉🏼👌

• Sanset
    Anonym (Amanda) skrev 2024-10-01 08:16:52 följande:

Jag har lite ömma bröst, är förkyld (sällan sjuk normalt) och har lite svagt illamående samt lätt mensvärk ibland. För några dagar sen hade jag ont i magen, men det har tack och lov gott över. 

Spännande att se om det blir en trea för dig! 

grattis till plusset! 

hur känns det med första barnet? 🥰

då har vi liknande sympto, hade varit kul med en trea. Kommer lite tidigare än vi tänkt isåfall bara. Men alltid varit med i planen😁

• Angiesmamma

Oh stort grattis alla till era fina pluss! själv har jag precis haft äglossning, och väntar otåligt på att få börja testa ☺️ nu håller vi tummarna att det är våran tur att få plus på stickan denna cykel! isåfall räkna jag ut att bebis skulle vara beräknad i mitten av juni! ☺️ 

• Mammanettan88

Jag går nu in i vecka 7 imorgon, bf 5 juni enligt appen. Inskrivning mvc på tisdag.

Har otroligt ont i bröstvårtorna, samtidigt som dom kliar som tusan 😅

Mensvärk o ryggont mellan varven, ganska rejält, har aldrig haft missfall men är ju 36 år så an nojjar ju varje gång man har en kramp eller mensvärk.

Grejen är att jag gjorde gastric bypass för 3 år sedan så bara jag blir gasig så kan jag ha jätteont i tarmarna o då tror jag att det är missfall, så längtar tills v12 så man kan slappna av lite men också tills bebis börjar röra sig så man känner att den lever ❤️

Illamående har jag inget rack o lov. Jag hade konstant migrän fram tills mens var beräknad, sen släppte det 💕

Har typ samma, som med dottern för 14 år sen... Så det är skönt. Lider med dom som mår skit 💕

Ida 2011-07-31
  • 27186

Hej! 

Jag hoppas så på ett pluss, efter ett MA i mars så känner jag mig redo igen. 

Haft lite oregelbundna och korta cyklar det senaste men hoppas att vi prickat rätt. 

Har haft en väldans mensvärk sedan ÄL och hoppas såklart på att det är för att det jobbas på där i magen. 

Återstår att se!

• 27186

BIM tror jag förövrigt är någon gång mellan 14-15/10. Vet inte exakt. Drömmer

• Anonym (Fogel)
    Mammanettan88 skrev 2024-10-09 20:50:52 följande:

Jag går nu in i vecka 7 imorgon, bf 5 juni enligt appen. Inskrivning mvc på tisdag.

Har otroligt ont i bröstvårtorna, samtidigt som dom kliar som tusan 😅

Mensvärk o ryggont mellan varven, ganska rejält, har aldrig haft missfall men är ju 36 år så an nojjar ju varje gång man har en kramp eller mensvärk.

Grejen är att jag gjorde gastric bypass för 3 år sedan så bara jag blir gasig så kan jag ha jätteont i tarmarna o då tror jag att det är missfall, så längtar tills v12 så man kan slappna av lite men också tills bebis börjar röra sig så man känner att den lever ❤️

Illamående har jag inget rack o lov. Jag hade konstant migrän fram tills mens var beräknad, sen släppte det 💕

Har typ samma, som med dottern för 14 år sen... Så det är skönt. Lider med dom som mår skit 💕

Gud vad spännande! Gick också in i vecka 7 idag! Med BF 4/6 😍 fyllde 35 för några månader sen. 

Har en del symptom men de tydligaste är absolut brösten för mig också. Lite molvärk ibland och rejält trött. Kan sova i soffan efter jobbet och sen däcka igen kl 22-23. Även kissnödig hela tiden 😅

Har ett missfall tidigare i år men då fick jag bruna flytningar redan i v 5 som pågick till typ v8-9. Blandat med lite rött blod också. Det har jag INTE nu och håller verkligen tummarna för detta. Ska på VUL nästa vecka.

Kul att följas åt 💖

• Anonym (Blomman)
    Anonym (Fogel) skrev 2024-10-10 08:54:54 följande:

Gud vad spännande! Gick också in i vecka 7 idag! Med BF 4/6 😍 fyllde 35 för några månader sen. 

Har en del symptom men de tydligaste är absolut brösten för mig också. Lite molvärk ibland och rejält trött. Kan sova i soffan efter jobbet och sen däcka igen kl 22-23. Även kissnödig hela tiden 😅

Har ett missfall tidigare i år men då fick jag bruna flytningar redan i v 5 som pågick till typ v8-9. Blandat med lite rött blod också. Det har jag INTE nu och håller verkligen tummarna för detta. Ska på VUL nästa vecka.

Kul att följas åt 💖

Hej, jag har också bf i juni. Men runt 16/6 är i vecka 5 precis. Hade en del symtom förra veckan. Något tröttare, ömmande bröst, och uppblåst mage. Men nu känner jag inte mycket symtom.  Hade ett MA förra året I okt och vi hade fått ok att börja ivf denna månad när mensen skulle komma. Är 37 
  • Anonym (Fogel)
    Anonym (Blomman) skrev 2024-10-10 15:45:58 följande:
    Hej, jag har också bf i juni. Men runt 16/6 är i vecka 5 precis. Hade en del symtom förra veckan. Något tröttare, ömmande bröst, och uppblåst mage. Men nu känner jag inte mycket symtom.  Hade ett MA förra året I okt och vi hade fått ok att börja ivf denna månad när mensen skulle komma. Är 37 
    Grattis! Och välkommen till junigänget ❤️
    Känns som mina symptom kommer och går i intensivitet, och vissa dagar känner jag tex inte molvärk sen gör jag det en annan dag. Tror inte det spelar jättestor roll! Kroppens hormoner är ju inte jämna 24/7 utan det varierar nog
Svar på tråden Planerar bf juni 2025