Inlägg från: Mammanettan88 |Visa alla inlägg
  • Mammanettan88

Planerar bf juni 2025

Hej

Hoppar med tveksamhet in. Vågar nämligen inte hoppas.
    Har en dotter på 13 år, ingen pappa med i bilden. Har nu en underbar bonuspappa och snart sambo och vi har egentligen inte ens försökt.

Jag tog ut spiralen i juli och min mens och ägglossning har kommit igång bra. Med dottern blev jag gravid första månaden efter att jag slutade med ppiller, även gången innan som slutade i ofrivillig abort så blev jag gravid på 1 månads uppehåll med ppiller. Nu är detta dock 13 och 15 år sedan. 36 år gammal nu. Min kille har inga barn.

Jag har BIM på fredag men har inte vågat testa. I förra veckan, drygt 5 dagar efter äl började jag känna lite hugg o stickningar i ena äggstocken som jag inte kände igen. Sen har jag haft ihållande huvudvärk sedan dess men jag har migrän så vågar inte tro. Men brukar bara ha, det samma dag som mensen kommer. Sen ikväll har jag sjuk halsbränna och vet att med min första (aborten) hade jag så hemsk halsbränna att jag fick käka tabletter och det var från vecka 4 drygt, trodde dock det var magkatarr, för var ung o trodde inte jag kunde vara, gravid. Nu vet man ju bättre. Jag ska köpa test imorgon o ta på torsdag morgon, jag hoppas halsbrännan är ett tecken. Sen har jag plötsligt sug på apelsin. Jag äter aldrig frukt typ, speciellt inte apelsin 😅

Längtan efter en sladdis är så stor men jag är rädd att jag är för gammal eller att jag inte kan få barn längre, men jag hoppas verkligen jag plussar på torsdag 🙉💕

Ida 2011-07-31
  • Mammanettan88

Halloj, jag plussade i onsdags kväll!! Väldigt svagt streck så tog torsdag 2 st, fortfarande svaga o fredag morgon, då lite starkare.

Så himla glad, i fredags berättade jag för pappan, då var jag hundra på att jag inte inbillade mig strecken. Han svävar på moln just nu🥰🥰

Nu är frågan, jag berättar allt för min dotter, men vågar man berätta innan v12 visst, kan ju ske grejer efter v12 men missfall är större innan, hur har andra gjort här? Ni som har barn sen innan🥰

Bilden visar hur jag överraskade min blivande sambo ❤️❤️❤️

Ida 2011-07-31
  • Mammanettan88
    eae95 skrev 2024-09-27 09:08:56 följande:
    Hur har det gått för dig? <3
    Jag plussade!!!! Så överlycklig ❤️❤️❤️❤️
    Ida 2011-07-31
  • Mammanettan88

Jag går nu in i vecka 7 imorgon, bf 5 juni enligt appen. Inskrivning mvc på tisdag.

Har otroligt ont i bröstvårtorna, samtidigt som dom kliar som tusan 😅

Mensvärk o ryggont mellan varven, ganska rejält, har aldrig haft missfall men är ju 36 år så an nojjar ju varje gång man har en kramp eller mensvärk.

Grejen är att jag gjorde gastric bypass för 3 år sedan så bara jag blir gasig så kan jag ha jätteont i tarmarna o då tror jag att det är missfall, så längtar tills v12 så man kan slappna av lite men också tills bebis börjar röra sig så man känner att den lever ❤️

Illamående har jag inget rack o lov. Jag hade konstant migrän fram tills mens var beräknad, sen släppte det 💕

Har typ samma, som med dottern för 14 år sen... Så det är skönt. Lider med dom som mår skit 💕

Ida 2011-07-31
Svar på tråden Planerar bf juni 2025