Inlägg från: Giftskåneman |Visa alla inlägg
  • Giftskåneman

Överklaga soc beslut.

EpicF skrev 2024-09-18 18:59:36 följande:
    Till allt det där bär dem ta juridisk hjälp från någon som är kunnig. 

Tyvärr så är inte du kunnig nog att hjälpa dem att förstå. 

Det är rätt uppenbart att mamman inte klarar av att sätta gränser till barnet. Om man inte förstår en sådan enkel sak att ett barn inte ska få läsk till frukost, inte ens på lördagar, så har man stora bister i sitt föräldraskap.  
    Barnet fick inte läsk
  • Giftskåneman
    EpicF skrev 2024-09-18 18:56:23 följande:
    För bra för att vara sant?
    Man kan alltid få juridisk hjälp om man har behov, även vid sol-placeringar, för att bla få hjälp med att förstå alla handlingar. 

Ska de överklaga får de dra tillbaka sitt samtycke till frivillig placeringen, och även där kan en jurist vara till hjälp. 

Dina grannar verkar behöva hjälp av jurist eftersom de inte verkar förstå vanlig allmänbildning. 

Om de kan få juridisk hjälp nu får de ta upp med sitt försäkringsbolag. Alla bolag kan ha olika praksis om när man kan få hjälp. 
    Eftersom de inte hade försäkring när det hände låter det för bra att vara sant de skulle kunna få juristhjälp frpn försäkringen när den är tecknad efteråt.
  • Giftskåneman
    EpicF skrev 2024-09-18 19:19:40 följande:
    Uppenbarligen så är det mycket hon inte förstår. Annars hade inte soc varit inblandad och barnen hade heller inte varit placerade/omhändertagna. 

Varför har du inte med på sista mötet? Och varför stöttar du inte din fru i sitt föräldraskap? Tar emot hjälp från socialen för att bättra eran föräldraskap?
    Är inte min fru.
    Jag får inte vara med på möten då jag är utomstående pga skretessen
  • Giftskåneman
    EpicF skrev 2024-09-18 19:37:45 följande:
    Det tror jag så mycket jag vill på. 

Men oavsett om du är utomstående så kan du få vara med som stöd och vara en person som kan förklara vad som sägs. Dock är väl kanske inte du den rätta till det. 
    Du är så tedig.
  • Giftskåneman
    EpicF skrev 2024-09-18 19:39:46 följande:
    Personligen skulle jag aldrig ta sådana saker privat, utan tar det alltid via försäkringen. 
    Du är så redig
  • Giftskåneman
    EpicF skrev 2024-09-18 19:38:28 följande:
    Nu kan man dock spara pengar även om man har försäkringar.... 
    Du är så redig
  • Giftskåneman
    Cox Orange skrev 2024-09-18 21:51:51 följande:

Nästan 300 inlägg som ensidigt tar parti för föräldraparet.
    Det blir ju löjligt att du utger dig för att vara en skånsk engagerad grannpappa. Bevare mig väl från att ha grannar som startar trådar på Familjeliv om mig.

Märker du inte att alla runtomkring bvc, skolan och kanske andra märker att det finns saker som inte stämmer hemma hos er?

Nä, ska nån starta tråd om dig så brukar en förutsättning vara att du är älskvärd.
    Blir ingen tråd för att hjälpa dig, ganska säker på det.9
  • Giftskåneman

Vill du vara snäll och skriva privat till mig? Var nån med din kunskap jag sökte när jag startade tråden

Svar på tråden Överklaga soc beslut.