• Teres555

Grannar som sexar ?!

Bor i lägenhet sedan några år tillbaka. Har själv sexat så det antagligen stört grannarna, men har inte fått några klagomål Skäms.

Och sedan jag flyttade in 2017 så har jag väl ibland hört, väldigt sällan men ändå när grannar sexar.

Nu är det några som sexar väldigt högljutt och ofta, vad jag vet så är det inga nyinflyttade där jag bor så man blir ju nyfiken på vilka det är Skrattande

Min fråga är, kan man klaga till hyresvärden eller sin bostadsrättsförening om detta störande (men trevliga) moment.

• Svar på tråden Grannar som sexar ?!
  • Anonym (S)

Klaga kan du alltid göra men kom igen, du hör när någon har sex? Vad trodde du när du flytta till lägenhet? Att det skulle vara ljudfritt? Inom rimliga gränser får man faktiskt står ut. vist stönar dom allt vad dom kan timtals varje dag då förstår jag att det stör. 

Att ha grannar inner.att man kan höra när folk har sex, jag har även bott där det vart väldigt lyhört o h hört folk hosta, kissa mm.... Man kommer få stå ut med att någon kör in en bil på området ibland, man får stå ut med mycket helt enkelt. 

• Anonym (J)

Om du själv är likadan kan du ju knappast klaga.

• EmmaU79

Gör som jag, börja knulla grannen så får du njuta istället för att bli störd Flört

• Anonym (J)
    EmmaU79 skrev 2024-09-13 12:30:44 följande:

Gör som jag, börja knulla grannen så får du njuta istället för att bli störd Flört

Hemskt 
  • Anonym (Stork)

Knacka på istället och fråga om du får vara med :)

• Anonym (Openminded)
    Teres555 skrev 2024-09-13 12:05:13 följande:
    Grannar som sexar ?!

Bor i lägenhet sedan några år tillbaka. Har själv sexat så det antagligen stört grannarna, men har inte fått några klagomål Skäms.

Och sedan jag flyttade in 2017 så har jag väl ibland hört, väldigt sällan men ändå när grannar sexar.

Nu är det några som sexar väldigt högljutt och ofta, vad jag vet så är det inga nyinflyttade där jag bor så man blir ju nyfiken på vilka det är Skrattande

Min fråga är, kan man klaga till hyresvärden eller sin bostadsrättsförening om detta störande (men trevliga) moment.

Ja du kan klaga till din bostadsrättsförening på detta men tänker att det vore bättre att förhålla sig till det du ändå beskriver som ett trevligt fenomen (med respekt för att du blir störd) med mer överseende. Du är ju tex lite nyfiken på vilka det är ;) kanske deras stunder istället kan förgylla din fantasi om du lyssnar med ett mer öppet sinne. Sen är det ju aldrig försent att lära känna nya grannar :) Innan kontakt med förening om du ändå inte kan överse detta är mitt råd att ta det direkt med grannen. Samtidigt och det vet du säkert själv så är just ljuvlighet vid lustar oerhört individuellt och en del utav ens uttryck.
  • KimLinnefeldt

Lägg ett gulligt vykort i deras brevlåda, där du tackar för underhållningen men skulle föredra att de stänger fönstret.

• KimLinnefeldt
    KimLinnefeldt skrev 2024-09-13 14:20:42 följande:

Lägg ett gulligt vykort i deras brevlåda, där du tackar för underhållningen men skulle föredra att de stänger fönstret.

Anonymt, alltså.
  • Anonym (C)

Hjälp, nu får jag dåligt samvete. Jag låter nog rätt mycket när jag sexar med min kille men ingen har tack och lov klagat. Skulle tycka det var oerhört pinsamt om någon bad mig vara tystare.

Svar på tråden Grannar som sexar ?!