Grannar som sexar ?!
Teres555 skrev 2024-09-13 12:05:13 följande:
Grannar som sexar ?!
Bor i lägenhet sedan några år tillbaka. Har själv sexat så det antagligen stört grannarna, men har inte fått några klagomål
.
Och sedan jag flyttade in 2017 så har jag väl ibland hört, väldigt sällan men ändå när grannar sexar.
Nu är det några som sexar väldigt högljutt och ofta, vad jag vet så är det inga nyinflyttade där jag bor så man blir ju nyfiken på vilka det är 
Min fråga är, kan man klaga till hyresvärden eller sin bostadsrättsförening om detta störande (men trevliga) moment.
Ja du kan klaga till din bostadsrättsförening på detta men tänker att det vore bättre att förhålla sig till det du ändå beskriver som ett trevligt fenomen (med respekt för att du blir störd) med mer överseende. Du är ju tex lite nyfiken på vilka det är ;) kanske deras stunder istället kan förgylla din fantasi om du lyssnar med ett mer öppet sinne. Sen är det ju aldrig försent att lära känna nya grannar :) Innan kontakt med förening om du ändå inte kan överse detta är mitt råd att ta det direkt med grannen. Samtidigt och det vet du säkert själv så är just ljuvlighet vid lustar oerhört individuellt och en del utav ens uttryck.