• Teres555

Grannar som sexar ?!

Bor i lägenhet sedan några år tillbaka. Har själv sexat så det antagligen stört grannarna, men har inte fått några klagomål Skäms.

Och sedan jag flyttade in 2017 så har jag väl ibland hört, väldigt sällan men ändå när grannar sexar.

Nu är det några som sexar väldigt högljutt och ofta, vad jag vet så är det inga nyinflyttade där jag bor så man blir ju nyfiken på vilka det är Skrattande

Min fråga är, kan man klaga till hyresvärden eller sin bostadsrättsförening om detta störande (men trevliga) moment.

• Svar på tråden Grannar som sexar ?!
  • Anonym (Så ska det låta)
    Anonym (C) skrev 2024-09-13 14:42:58 följande:

Hjälp, nu får jag dåligt samvete. Jag låter nog rätt mycket när jag sexar med min kille men ingen har tack och lov klagat. Skulle tycka det var oerhört pinsamt om någon bad mig vara tystare.

En träningskompis fick påhälsning utav "insatsstyrka", dom trodde att det pågick grov misshandel, visst damen ifråga var "bojjad" i sängen dock iform av mera njutbar karaktär😊..... Där kan man snacka om ljudligt😱😇
  • Anonym (J)
    Anonym (C) skrev 2024-09-13 14:42:58 följande:

Hjälp, nu får jag dåligt samvete. Jag låter nog rätt mycket när jag sexar med min kille men ingen har tack och lov klagat. Skulle tycka det var oerhört pinsamt om någon bad mig vara tystare.

Hur kan man inte tänka på sådant? Man hör ju allt i lägenheter 
  • Anonym (C)
    Anonym (Så ska det låta) skrev 2024-09-13 14:53:32 följande:
    En träningskompis fick påhälsning utav "insatsstyrka", dom trodde att det pågick grov misshandel, visst damen ifråga var "bojjad" i sängen dock iform av mera njutbar karaktär😊..... Där kan man snacka om ljudligt😱😇
    Jag hade skämts ihjäl!!! 😱
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Ottoq)

Jag blir alltid avundsjuk på sånt här. Lägenhetshuset jag bor i är helt dött, bara massa pensionärer, det enda man hör från dem är hostningar och P1 Ekot. Har en granne bredvid som visserligen är en yngre och relativt attraktiv tjej, men henne hör man heller aldrig något från.

Ja, jag går igång på att höra andra ha sex, så stäm mig.

• Anonym (J)
    Anonym (Sara) skrev 2024-09-13 15:45:21 följande:

Jag har fått klagomål några gånger, bla av grannar men även våra barn, jag är högljudd och skriker och tänker inte sluta heller. Våra barn har sagt att de inte vill bo kvar men sex är naturlig det är något man var och de får bara vänja sig. 

Då antar jag att du vill höra dina ungar ligga med sen då.
  • Anonym (J)

Snacka om att bara tänka på sig själv 

• Anonym (Göta lejon)

Man skriver en lapp och sätter i trapphuset, typ:

"Kärlek är underbart men just er låter ganska mycket,
    så snälla visa hänsyn till oss andra som inte får vara med.

Med vänlig hälsning 3F"

• EmmaU79
    Teres555 skrev 2024-09-13 12:05:13 följande:
    Grannar som sexar ?!

Bor i lägenhet sedan några år tillbaka. Har själv sexat så det antagligen stört grannarna, men har inte fått några klagomål Skäms.

Och sedan jag flyttade in 2017 så har jag väl ibland hört, väldigt sällan men ändå när grannar sexar.

Nu är det några som sexar väldigt högljutt och ofta, vad jag vet så är det inga nyinflyttade där jag bor så man blir ju nyfiken på vilka det är Skrattande

Min fråga är, kan man klaga till hyresvärden eller sin bostadsrättsförening om detta störande (men trevliga) moment.

Rent byråkratiskt så kan man som granne inte göra mycket om det sker innan kl. 22.

När jag och min granne var lite väl högljudda sent på kvällen kom faktiskt en annan granne som bor nedanför och sa till dagen efter och förklarade för mig att hon inte vill ha högljudda ljud efter 22 och hänvisade till den paragrafen. Efter det har vi bara sex innan 22 ;)

Hur ofta sker det? Tänker att ett samlag generellt går över ganska fort och sker det varannan dag i 20 minuter är det väl något man får leva med.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (C)
    Anonym (Sara) skrev 2024-09-17 11:36:32 följande:
    Det bryr jag mig inte så mycket om, tror nog liggande är ute ur bilden för den för min fd sambo har sexuellt ofredat dem sedan de var 3. Fick veta detta för ett tag sedan. Så ingen oro här!
    Detta är så osmakligt att det inte platsat ens på en fredag. Gå och göm dig under en sten!
  • Tukt

Det går väl att klaga, men det är ju bra att ta reda på vilken lägenhet det kommer ifrån. Och sedan läsa på om reglerna.
    Man behöver ju inte lägga så mycket vikt i avsikten till skrikandet, utan mer det faktum att det är störande med skrik och oljud.

• Akroterion
    Anonym (Göta lejon) skrev 2024-09-15 16:14:43 följande:

Man skriver en lapp och sätter i trapphuset, typ:

"Kärlek är underbart men just er låter ganska mycket,
    så snälla visa hänsyn till oss andra som inte får vara med.

Med vänlig hälsning 3F"

Eller ännu bättre, be om att få vara med!!
  • Teres555
    Anonym (J) skrev 2024-09-13 12:28:18 följande:

Om du själv är likadan kan du ju knappast klaga.

Nej, det är väl det att jag själv inte kan klaga. Men dom har knullat som kaniner i några veckor nu.
  • Tornhöken
    Teres555 skrev 2024-09-22 21:20:06 följande:
    Nej, det är väl det att jag själv inte kan klaga. Men dom har knullat som kaniner i några veckor nu.
    Fråga om du for vara med.
Svar på tråden Grannar som sexar ?!