• Anonym (Sårad)

Jag har vart tillsammans med en tjej i ett år

Jag är transperson och har opererat brösten men inte nedre ännu vilket jag vill men pga komplikationer avvaktar jag just nu.  Hon har levt med kvinnor samt vart gift i 3 år med en kvinna hon skaffat barn med, hon har även haft män.
    Ikväll kommer hon och säger att om jag är BI så vill hon inte vara med mig eftersom hon inte tänder på de som är BI.
    Vi pratar och det framkommer även att hon i de fall jag opererar mig nedre tappar allt sexuellt och att risken finns att hon lämnar mig!
    Hon fattar inte hur detta sårade mig ikväll, nu är det inte så att jag är BI men allt känns så ytligt...

Vad tänker ni?

• Svar på tråden Jag har vart tillsammans med en tjej i ett år
  • Anonym (r)

FL är känt för att ta i från tårna när det faktiskt inte behövs. Ni kan ha en diskussion utan att peta på öppna sår som ni är medvetna om.

• Meddelande borttaget
  • Tilolo
    Anonym (?) skrev 2024-09-12 12:13:50 följande:
    Fast hon är född kvinna. 

Nu vet jag inte vilket av fallen du menar, men oavsett så är i alla fall ytligheten densamma. 

Man kan t o m förenkla jämförelsen att mannen i exemplet vet om cancern från start men tänker att det inte kommer att eskalera till denna grad av operation. 

• Tilolo
    @TS (Sårad)

För mig är du en transkille 🙏, det var mer med tanke på skaran av felkönare jag skrev som jag gjorde i min förra kommentar. 🙏
  • Anonym
    Tilolo skrev 2024-09-12 14:17:03 följande:

Nu vet jag inte vilket av fallen du menar, men oavsett så är i alla fall ytligheten densamma. 

Man kan t o m förenkla jämförelsen att mannen i exemplet vet om cancern från start men tänker att det inte kommer att eskalera till denna grad av operation. 

Hur kan du ens se det som jämförbart?
  • Anonym
    Anonym (Sårad) skrev 2024-09-11 23:17:13 följande:
    Jag har vart tillsammans med en tjej i ett år

Jag är transperson och har opererat brösten men inte nedre ännu vilket jag vill men pga komplikationer avvaktar jag just nu.  Hon har levt med kvinnor samt vart gift i 3 år med en kvinna hon skaffat barn med, hon har även haft män.
    Ikväll kommer hon och säger att om jag är BI så vill hon inte vara med mig eftersom hon inte tänder på de som är BI.
    Vi pratar och det framkommer även att hon i de fall jag opererar mig nedre tappar allt sexuellt och att risken finns att hon lämnar mig!
    Hon fattar inte hur detta sårade mig ikväll, nu är det inte så att jag är BI men allt känns så ytligt...

Vad tänker ni?

Jag tänker att det är självklart att lämna om man inte kan ha ett fungerande sexliv.
  • Tilolo
    Anonym skrev 2024-09-12 15:12:34 följande:
    Hur kan du ens se det som jämförbart?

För att bägge två är personligheter bakom sina uttryck och kroppar. Alla människor har olika preferenser såklart, men om man verkligen är rätt för varann som individer så är det logiska att det inte spelar någon roll när det yttre plötsligt förändras eftersom man har varann ändå.

Däremot kan det spela roll om man går in i relation i syfte för en viss attraktion. Men då kan det vara klokt att inte inleda några djupare relation eller lämna relationen för att inte riskera att få sina behov begränsade.

Det som dock gör det anmärkningsvärt i TS fall är att detta lämnande skedde trots att TS från början varit tydlig om denna kommande förändring. 
    Och det är bara fruktansvärt! 

Det blir precis då som det fiktiva exempel jag nämnde att mannen kanske visste om sin frus cancer och kommande operation men hoppades att det inte skulle behöva ske. För att sen i aktuell situation avsluta för att hon plötsligt i hans ögon såg ut som en man utan vare sig bröst och förmåga att föda barn, och att det skulle bli ett nederlag för honom och hans behov. 

Jag kan därmed tycka att en del människor går in i vissa relationer utan att ha det här djupare perspektivet på varann som människor. Man tänker mest på sig själv och sina egna behov.

• Meddelande borttaget
  • Anonym
    Tilolo skrev 2024-09-12 18:06:20 följande:

För att bägge två är personligheter bakom sina uttryck och kroppar. Alla människor har olika preferenser såklart, men om man verkligen är rätt för varann som individer så är det logiska att det inte spelar någon roll när det yttre plötsligt förändras eftersom man har varann ändå.

Däremot kan det spela roll om man går in i relation i syfte för en viss attraktion. Men då kan det vara klokt att inte inleda några djupare relation eller lämna relationen för att inte riskera att få sina behov begränsade.

Det som dock gör det anmärkningsvärt i TS fall är att detta lämnande skedde trots att TS från början varit tydlig om denna kommande förändring. 
    Och det är bara fruktansvärt! 

Det blir precis då som det fiktiva exempel jag nämnde att mannen kanske visste om sin frus cancer och kommande operation men hoppades att det inte skulle behöva ske. För att sen i aktuell situation avsluta för att hon plötsligt i hans ögon såg ut som en man utan vare sig bröst och förmåga att föda barn, och att det skulle bli ett nederlag för honom och hans behov. 

Jag kan därmed tycka att en del människor går in i vissa relationer utan att ha det här djupare perspektivet på varann som människor. Man tänker mest på sig själv och sina egna behov.

Det är ändå inte jämförbart.
    Den cancerddrabbade kvinnan är fortfarande en kvinna.

Håller dock med dig om att det är märkligt då ts partner visste detta innan, Men jag gissar att hon ser förlusten för stor för att orka med den, när det väl kommer till kritan.

Ingen ska väl heller behöva stanna för den andras skull om man själv inte vill?

Jag hade lämnat min man om han kom ut som transkvinna. Det skäms jag inte för att säga.
    Nu kommer det inte att hända som tur är. Lika liten risk som att solen går ner i öster och släcks av havet.
  • Anonym (Fia)
    Tilolo skrev 2024-09-12 12:12:18 följande:

Man skulle kunna jämföra detta med en kvinna som fått cancer i i sina bröst till den grad att hon blivit tvungen att operera bort dessa. Kanske har hon också fått cancer i livmodern som gjort att hon inte längre kan få barn. Plötsligt anser hennes man att hon inte längre är den person som han föll för från början som gör att han väljer att lämna henne. 

Och om barn är extremt viktigt för mannen så är han i sin fulla rätt att lämna relationen, utan att dömas som ytlig för det.
Svar på tråden Jag har vart tillsammans med en tjej i ett år