Tilolo skrev 2024-09-13 09:16:17 följande:
Vi pratar om olika saker.
Personligheten (själen) är alltid den samma. Medans det yttre genom de saker du nämner förändras över tid. För omgivningen kan det, som inte känner personen så väl, kännas som att personen helt har förändrats och inte längre är den samma de känner till.
I min egen transformering gjorde jag många förändringar i både beteende och i det yttre. Men jag är ju fortfarande mitt jag i allt det här. Om än så ännu mer eftersom mitt jag kommer fram mycket bättre nu i mina uttryck. 😊
Antingen är du blind för dina egna egenskaper eller så ljuger du för att vinna argumentationen, för att påstå att du genomgått stora transformationer i ditt liv men att din personlighet aldrig ändrats är rent befängt. Eller det är klart, du kan vara en extremt rigid person också som aldrig tar in nya intryck eller lärdomar. Jag har aldrig genomgått en så stor transformation som att byta kön men jag är inte samma människa idag vid 50 års ålder som jag var när jag var 25. De flesta människor förändras av dramatiska och omvälvande händelser.
Utöver det så säger du mellan raderna att dina närmaste inte borde fästa vikt vid ditt beteende utan se din själ. Det är helt befängt, ditt beteende är ju det som påverkar din omgivning. Den bild du har av dig själv är ganska irrelevant i sammanhanget.