• Anonym (Sårad)

Jag har vart tillsammans med en tjej i ett år

Jag är transperson och har opererat brösten men inte nedre ännu vilket jag vill men pga komplikationer avvaktar jag just nu.  Hon har levt med kvinnor samt vart gift i 3 år med en kvinna hon skaffat barn med, hon har även haft män.
    Ikväll kommer hon och säger att om jag är BI så vill hon inte vara med mig eftersom hon inte tänder på de som är BI.
    Vi pratar och det framkommer även att hon i de fall jag opererar mig nedre tappar allt sexuellt och att risken finns att hon lämnar mig!
    Hon fattar inte hur detta sårade mig ikväll, nu är det inte så att jag är BI men allt känns så ytligt...

Vad tänker ni?

• Svar på tråden Jag har vart tillsammans med en tjej i ett år
  • Anonym (K)

Vad är du? MTF eller FTM? Hade också haft svårt att gå ingång på ett "konstgjort"(i brist på bättre ord) könsorgan. Speciellt en ditopererad penis då de inte ser så snygga ut.

• Anonym (Sårad)
    Anonym (K) skrev 2024-09-11 23:39:04 följande:

Vad är du? MTF eller FTM? Hade också haft svårt att gå ingång på ett "konstgjort"(i brist på bättre ord) könsorgan. Speciellt en ditopererad penis då de inte ser så snygga ut.

Jag är Kvinna idag.
  • Anonym (?)
    Anonym (Sårad) skrev 2024-09-11 23:41:31 följande:
    Jag är Kvinna idag.
    Men du är född man? Om du ser dig som kvinna så är du ju bi om du gillar kvinnor? 
  • Anonym (Sårad)
    Anonym (?) skrev 2024-09-11 23:45:23 följande:
    Men du är född man? Om du ser dig som kvinna så är du ju bi om du gillar kvinnor? 
    Jag är enbart lagd åt kvinnor, alltså homosexuell. Men den biten är jag klar på, det var hennes utspel jag ville höra vad ni tyckte om?
  • Anonym (K)
    Anonym (Sårad) skrev 2024-09-11 23:55:39 följande:
    Jag är enbart lagd åt kvinnor, alltså homosexuell. Men den biten är jag klar på, det var hennes utspel jag ville höra vad ni tyckte om?
    Jag förstår att hon känner som hon gör när det kommer till könsorganet. Det är ju en ganska stor förändring i relationen som kan vara svår att acceptera. (Bi-grejen fattar jag inte vad hon dillar om)Men är det viktigt för dig att operera ditt könsorgan så bör du ju hitta en partner som kan förstå och acceptera det. Det är inget du kan kräva av din flickvän tyvärr.

Visste hon om när ni träffades att du ville operera dig?
  • Anonym (?)
    Anonym (Sårad) skrev 2024-09-11 23:55:39 följande:
    Men du har ju inte opererat könet, då är du man. 
  • Anonym (Sårad)
    Anonym (?) skrev 2024-09-12 01:36:01 följande:
    Märkligt att det står kvinna i mitt pass och folkbokföring isf, ta din homofobi och fördomar och far åt helvete!
  • Anonym (Sårad)
    Anonym (K) skrev 2024-09-12 01:27:28 följande:
    Jag förstår att hon känner som hon gör när det kommer till könsorganet. Det är ju en ganska stor förändring i relationen som kan vara svår att acceptera. (Bi-grejen fattar jag inte vad hon dillar om)Men är det viktigt för dig att operera ditt könsorgan så bör du ju hitta en partner som kan förstå och acceptera det. Det är inget du kan kräva av din flickvän tyvärr.

Visste hon om när ni träffades att du ville operera dig?
    Hon har vetat hela tiden!
  • Anonym (D)

Hon känner ju som hon gör och det är lika bra att du fick veta det, så att du inte går och tror något som inte stämmer.

Men det är konstigt att hon inte fattar hur jävligt det känns för dig att få höra det. Sanningen kan göra ofantligt ont ibland.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Sårad) skrev 2024-09-12 02:35:11 följande:
    Anonym (?) skrev 2024-09-12 01:36:01 följande:
    Märkligt att det står kvinna i mitt pass och folkbokföring isf, ta din homofobi och fördomar och far åt helvete!
    sa du samma sak till din partner när h*n blev skeptisk?
Svar på tråden Jag har vart tillsammans med en tjej i ett år