• Anonym (Sårad)

Jag har vart tillsammans med en tjej i ett år

Jag är transperson och har opererat brösten men inte nedre ännu vilket jag vill men pga komplikationer avvaktar jag just nu.  Hon har levt med kvinnor samt vart gift i 3 år med en kvinna hon skaffat barn med, hon har även haft män.
    Ikväll kommer hon och säger att om jag är BI så vill hon inte vara med mig eftersom hon inte tänder på de som är BI.
    Vi pratar och det framkommer även att hon i de fall jag opererar mig nedre tappar allt sexuellt och att risken finns att hon lämnar mig!
    Hon fattar inte hur detta sårade mig ikväll, nu är det inte så att jag är BI men allt känns så ytligt...

Vad tänker ni?

• Svar på tråden Jag har vart tillsammans med en tjej i ett år
  • Anonym (Fia)

Jag förstår att det är jobbigt för sig men du kan inte tvinga fram attraktion från din partner. Man har rätt att följa sina känslor i det avseendet. Det är inte transfobiskt att inte tända på en transkvinna eller -man.

• Tilolo

Om hon från början visste att du skulle göra dessa operationer så tycker jag reaktionen blir märklig. I och med att hon då skulle ha valt dig som människa. 
    Om man bara attraheras av vissa kroppsliga drag så borde man ju veta att man inte instiftar en djupare kontakt i det fall personen kommer att göra en vidare operation. 

Jag lider med dig! 😢

• Tilolo

Förövrigt:
    Tröttsamt med ytterligare en tråd där kommenterarna anklagar TS för det som inträffat. Verkar vara ett extra starkt skov av sånt nu på forumet. Och dessutom att man i detta försöker hitta fel i TS identitet.

Ni får gärna ha era åsikter om identitet, men ni behöver ju inte alltid yttra dom. För när ni i dessa stunder har detta behov - så kan ni tänka på hur det hade känts för er själva om ni hade blivit antagna att vara ett kön ni själva inte är. Jag tror inte ni hade hoppat högt av glädje av det. 😊

• Anonym (Fia)
    Tilolo skrev 2024-09-12 06:57:00 följande:

Om hon från början visste att du skulle göra dessa operationer så tycker jag reaktionen blir märklig. I och med att hon då skulle ha valt dig som människa. 
    Om man bara attraheras av vissa kroppsliga drag så borde man ju veta att man inte instiftar en djupare kontakt i det fall personen kommer att göra en vidare operation. 

Jag lider med dig! 😢

Fast sånt kan man ju kanske inte alltid förutspå. Hon kanske trodde det skulle funka men när hon nu ser ts mer och mer förändrad så inser hon att det inte gör det. Par kan tappa attraktionen för varandra över betydligt mindre grejer än att någon ändrar identitet och opererar om stora delar av kroppen. 

Man har alltid rätt att säga till om något i relationen inte funkar!

• Tilolo
    Anonym (Fia) skrev 2024-09-12 07:09:45 följande:

Fast sånt kan man ju kanske inte alltid förutspå. Hon kanske trodde det skulle funka men när hon nu ser ts mer och mer förändrad så inser hon att det inte gör det. Par kan tappa attraktionen för varandra över betydligt mindre grejer än att någon ändrar identitet och opererar om stora delar av kroppen. 

Man har alltid rätt att säga till om något i relationen inte funkar!

Säkert kan det ha varit så. Men då kan jag tycka att en sån relation bygger väldigt mycket på yta från den personens håll. 
  • Anonym (Fia)
    Tilolo skrev 2024-09-12 08:37:45 följande:
    Säkert kan det ha varit så. Men då kan jag tycka att en sån relation bygger väldigt mycket på yta från den personens håll. 
    Du inbillar dig att omfattande operationer och hormonbehandling enbart påverkar ytan? 
  • Tilolo
    Anonym (Fia) skrev 2024-09-12 09:59:45 följande:
    Du inbillar dig att omfattande operationer och hormonbehandling enbart påverkar ytan? 

Man skulle kunna jämföra detta med en kvinna som fått cancer i i sina bröst till den grad att hon blivit tvungen att operera bort dessa. Kanske har hon också fått cancer i livmodern som gjort att hon inte längre kan få barn. Plötsligt anser hennes man att hon inte längre är den person som han föll för från början som gör att han väljer att lämna henne. 

• Anonym (?)
    Anonym (Sårad) skrev 2024-09-12 02:35:11 följande:
    Märkligt att det står kvinna i mitt pass och folkbokföring isf, ta din homofobi och fördomar och far åt helvete!
    Jag är inte homofob, är själv bi faktiskt. Det är lätt att ändra juridisk kön i pappren, men en annan sak i verkligheten. Jag säger bara fakta. 
  • Anonym (?)
    Tilolo skrev 2024-09-12 12:12:18 följande:

Man skulle kunna jämföra detta med en kvinna som fått cancer i i sina bröst till den grad att hon blivit tvungen att operera bort dessa. Kanske har hon också fått cancer i livmodern som gjort att hon inte längre kan få barn. Plötsligt anser hennes man att hon inte längre är den person som han föll för från början som gör att han väljer att lämna henne. 

Fast hon är född kvinna. 
  • Anonym (r)

Att vara med flera kön och sen bli avtänd om ens partner är Bi låter som ett dåligt skämt.

Svar på tråden Jag har vart tillsammans med en tjej i ett år