Får inga jobb pga vackert utseende?
Jag har ett problem och det är mitt utseende. Jag är vacker. Lång, smal, långt hår och stora bröst. Jag får alltid uppmärksamhet ifrån killar. Tycker jag om det? NEJ.
Det är inte kul när jag är ute med tjejkompisar och den enda som uppmärksammas är jag. Detta gör att mina tjejkompisar blir avundsjuka, utan att jag gjort något. Jag har bara varit där.
hur som, jag är välutbildad men får inte jobb. På anställningsintervjuerna, som numer bara förs av kvinnlig hr-personal, hinner jag knappt skaka hand innan jag får de dömande blickarna. De ihopbitna leendet?
Jag jobbar på ett företag med bara kvinnor just nu och jag är tyvärr vackrast där. Det spelar ingen roll hur mycket jag hjälper till, ställer upp, gör vad gruppen vill m.m. Ändå blir jag den som de inte gillar och snackar skit om. Varför är det så? Att ens yttre kan störa omgivningen så mycket att de bara måste få mig att må dåligt genom syrliga kommentarer, utfrysning med mera?
På andra jobb har jag haft vackrare kollegor än mig och då blev den kvinnan utfryst. Jag var väl inte heller populär men eftersom hon var snyggare fick hon ta den största smällen.
Upplever att äldre kvinnor är värst. De tål inte om man gör ett bra jobb eller säger att man önska svårare arbetsuppgifter. Tycker det aldrig diskuteras om problemen med att vara vacker kvinna. Det diskuteras mestadels bara om att ?fula? har svårare att få jobb. Vilket jag har svårt att se i praktiken för det är sällan jag ser vackra kvinnor ha ansvarsfulla poster inom företag med mera? Vad har ni läsare för tankar? Har ni några teorier? Vad ska jag göra För att förenkla min vardag med tjejgrupper och jobb?