Inlägg från: Anonym (Y) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Y)

Får inga jobb pga vackert utseende?

Orkar ej läsa hela. Men Det är vetenskapligt bevisat att attraktiva människor har lättare att få jobb än mindre attraktiva. 

Du får väl sluta sminka dig och ha på sig fula kläder så löser det sig. 

• Anonym (Y)
    Anonym (Gammal i gamet) skrev 2024-09-09 20:49:28 följande:

Men är du faktiskt vacker och välklädd eller ser du kanske lite plastig eller för lättklädd ut på intervjun, om kvinnor reagerar så? 

För jag lovar att jag och flera manliga kollegor fick behärska oss för att inte fnittra varje gång vi mötte en tillfällligt anställd tjej vi hade som hade ducklips. Hon såg inte klok ut i profil men hon tyckte säkert att det var fint framifrån, förstås.

Smaken är som baken men vissa stilar gör att det kanske blir svårare att få, eller behålla, ett jobb.

Jag hade en arbetsförmedlare en gång som hade tydliga fillers i läpparna. Kunde inte koncentrera mig för tyckte det såg väldigt speciellt ut. 
  • Anonym (Y)
    Anonym (Missat utvecklingen) skrev 2024-09-10 19:40:23 följande:

Haha du måste ha missat utvecklingen.

Allt är fruktansvärt utseendesfixerat idag. Man vill bara kräkas. Tycker synd om yngre idag. Som mår allt sämre psykiskt pga av detta.

Är du kvinna är det ännu värre, så arbetsgivare ofta män väljer dom snyggaste och yngsta tjejerna. Sen är det inte så viktigt med det andra. Nackdelen för dom är nog att dom har mer att bevisa på arbetsplatser. Vem vill vara känd som "den snygga tjejen" liksom. 

Jag har aldrig känt att det är något jag missat. Med att vara vacker. Men nu är jag snart 45. Och har aldrig brytt mig om män på ett romantiskt plan. Jag satsade på min karriär istället. Och arbetar som forskare idag. Tro mig, inte ens det vackraste utseendet I världen kommer hjälpa dig där. För att klara den utbildningen i j jobba inom det.

Personligen har jag hellre hjärna än snygghet. Tycker mest det verkar jobbigt. Men det är klart älskar man uppmärksamheten och hela biten med att fånga män. Så är det väl viktigt antar jag. Jag lämnar det åt dom kvinnorna som gillar det. Jag är inte brydd av det. Finns något för alla.

Jag tror att du TS, inte har några större problem med det. Snarare är du för medveten och det är aldrig attraktivt.

Fast nej. De flesta Arbetsplatser vill ha personer med flera års erfarenhet. Är isåfall servitriser och säljare i butik som vill ha yngre
Svar på tråden Får inga jobb pga vackert utseende?