• Anonym (Em)

Hur många maskiner tvättar ni i veckan?

Vi är två vuxna med tre äldre barn på halvtid.

Vi tvättar i snitt 1-2 maskiner om dagen. 

• Svar på tråden Hur många maskiner tvättar ni i veckan?
  • Anonym (Em)
    Krocko skrev 2024-09-09 10:10:21 följande:

Max en maskin i veckan. Vi är två vuxna.

Har ni en jättestor tvätmaskin?
  • Anonym (Em)

Vi sorterar ljus 40, mörk 40, blandad 60 och en maskin med ull/specialtvätt.

Tvättar sängkläder 1g/v och handdukar 1-2ggr. Träning/bad mm brukar köras direkt

• Krocko
    Anonym (Em) skrev 2024-09-09 10:27:16 följande:
    Har ni en jättestor tvätmaskin?
    Haha nej verkligen inte. Men underkläder och lite t-shrtar och nattkläder blir ju inte så väldigt mycket tvätt heller. Vad tvättar folk egentligen hela tiden??

Och som sagt, sängkläder och kökshandukar och badlakan samlar jag på hög och tar när det börjar ta slut i skåpen.
  • Mia448
    Krocko skrev 2024-09-09 10:25:39 följande:
    Jo jag sorterar ljust för sig och mörkt för sig och brukar köra det mesta i 50 grader. Sängkläder har vi mängder av så det kan jag samla på hög rätt länge innan jag slänger det i maskinen. 

Varför skulle inte det kunna funka menar du?
    Har ni en industrimaskin då? Jag får bara in en sats sängkläder i min sedan är den proppfull.
  • Anonym (Hm)

Två vuxna och två barn under 10. Tvättar cirka 4 maskiner i veckan. 1-2 om dagen låter väldigt mycket! :) men det kanske är vi som har överflöd på kläder och hatar att tvätta överlag. 

• Anonym (M)
    Mia448 skrev 2024-09-09 10:33:56 följande:
    Har ni en industrimaskin då? Jag får bara in en sats sängkläder i min sedan är den proppfull.
    De kanske inte tar nya sängkläder en gång i veckan
  • Anonym (Em)
    Anonym (Hm) skrev 2024-09-09 10:37:13 följande:

Två vuxna och två barn under 10. Tvättar cirka 4 maskiner i veckan. 1-2 om dagen låter väldigt mycket! :) men det kanske är vi som har överflöd på kläder och hatar att tvätta överlag. 

Varit med om tvätt som möglar/surnar och hade pälsängrar i tvättatugan för några år sen. Så gillar inte smutstvätt som samlas på hög! Ljus 40 och specialtvätten är oftast inte fulla maskiner.
  • Anonym (Mannen)

Vi tvättar kanske 8-10 maskiner i månaden. Vi har gemensam tvättstuga i vår förening. Så det är stora maskiner varav en är jättestor. Det tar ungefär 3 timmar en dag i månaden. Men då gör vi annat hemma samtidigt. Skönt att inte behöva bry sig om tvätten mer än en dag i månaden.

• Anonym (M)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-09-09 10:46:20 följande:

Vi tvättar kanske 8-10 maskiner i månaden. Vi har gemensam tvättstuga i vår förening. Så det är stora maskiner varav en är jättestor. Det tar ungefär 3 timmar en dag i månaden. Men då gör vi annat hemma samtidigt. Skönt att inte behöva bry sig om tvätten mer än en dag i månaden.

Hur förvarar ni den mängden smutstvätt under tiden?
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (M) skrev 2024-09-09 11:02:23 följande:
    Hur förvarar ni den mängden smutstvätt under tiden?
    Vi har fyra stora tvättkorgar. Oftast används dock bara tre. Vi har en på toaletten på nedervåningen och två i badrummet på övervåningen.
Svar på tråden Hur många maskiner tvättar ni i veckan?