• Anonym (Em)

Hur många maskiner tvättar ni i veckan?

Vi är två vuxna med tre äldre barn på halvtid.

Vi tvättar i snitt 1-2 maskiner om dagen. 

• Svar på tråden Hur många maskiner tvättar ni i veckan?
  • Anonym (Tvättstuga)
    Anonym (M) skrev 2024-09-09 11:02:23 följande:
    Hur förvarar ni den mängden smutstvätt under tiden?
    Tja, som alla andra förvarar man väl tvätten? I tvättkorgar. 2-3 maskiner varje vecka blir 8-12 maskiner i månaden. 

Själv har jag två tvättkorgar i badrummet, en för 60-tvätt och en för 40-tvätt. För mig och mina två barn blir det två fulla korgar i veckan ungefär. Handdukar samlas ihop i samband med tvättiden.
  • Krocko
    Mia448 skrev 2024-09-09 10:33:56 följande:
    Har ni en industrimaskin då? Jag får bara in en sats sängkläder i min sedan är den proppfull.
    Nej vi har en vanlig och det blir naturligtvis flera maskiner ju mer sängkläder som ska tvättas. 
  • Anonym (V)
    Krocko skrev 2024-09-09 11:25:05 följande:
    Nej vi har en vanlig och det blir naturligtvis flera maskiner ju mer sängkläder som ska tvättas. 
    Inte så naturligtvis när du precis sagt du tvättar Max en tvätt i veckan
  • Anonym (Elena)

Två vuxna. Blir 2-3 i veckan. Har en superliten tvättkorg 40*40 i badrummet.

• Anonym (M)
    Anonym (Tvättstuga) skrev 2024-09-09 11:16:22 följande:
    Tja, som alla andra förvarar man väl tvätten? I tvättkorgar. 2-3 maskiner varje vecka blir 8-12 maskiner i månaden. 

Själv har jag två tvättkorgar i badrummet, en för 60-tvätt och en för 40-tvätt. För mig och mina två barn blir det två fulla korgar i veckan ungefär. Handdukar samlas ihop i samband med tvättiden.
    tvättar man varje veckan behöver man inte förvara lika stor mängd tvätt som om om man tvättar bara en gång i månaden. Skulle du tvätta en gång i månaden så skulle alltså dina två korgar inte räcka
  • Anonym (Lagom)

En vuxen permanentboende och en som mestadels är här, kör en maskin sängkläder och en maskin vanliga kläder i veckan ungefär. Dock finns det massor av husdjur i hemmet så de genererar ofta en extra maskin i veckan, med filtar och handdukar. 

• Anonym (Umi)

15-20 maskiner i veckan för 5 personer. Det känns som det är massor, men bara sängkläderna tar 4 maskiner och handdukarna 3. Träningskläder 3 maskiner per vecka. Vi är alla utemänniskor och visst smutsar vi ner en massa kläder.

Vi har en normalstor tvättmaskin och försöker hänga åtminstone hälften av tvätten att torka, men tumlar resten. 

• Krocko
    Anonym (V) skrev 2024-09-09 11:27:26 följande:
    Inte så naturligtvis när du precis sagt du tvättar Max en tvätt i veckan
    Generellt sett ja, ungefär en maskin i veckan, men någon extra när jag tvättar handdukar eller sängkläder. Nöjd?
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Em) skrev 2024-09-09 10:45:12 följande:
    Varit med om tvätt som möglar/surnar och hade pälsängrar i tvättatugan för några år sen. Så gillar inte smutstvätt som samlas på hög! Ljus 40 och specialtvätten är oftast inte fulla maskiner.
    Jo. Det har du faktiskt rätt i. speciellt det där med pälsängrar. Det har hänt oss med, men då när vi var utomlands under 3 veckor och inte tömde tvätten innan vi for :)
  • Anonym (Tvättstuga)
    Anonym (M) skrev 2024-09-09 11:33:16 följande:
    tvättar man varje veckan behöver man inte förvara lika stor mängd tvätt som om om man tvättar bara en gång i månaden. Skulle du tvätta en gång i månaden så skulle alltså dina två korgar inte räcka
    8-10 maskiner i månaden behöver inte betyda att man bara tvättar en gång i månaden.
Svar på tråden Hur många maskiner tvättar ni i veckan?