Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Hur många maskiner tvättar ni i veckan?

Mia448 skrev 2024-09-09 10:33:56 följande:
    Har ni en industrimaskin då? Jag får bara in en sats sängkläder i min sedan är den proppfull.
    De kanske inte tar nya sängkläder en gång i veckan
  • Anonym (M)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-09-09 10:46:20 följande:

Vi tvättar kanske 8-10 maskiner i månaden. Vi har gemensam tvättstuga i vår förening. Så det är stora maskiner varav en är jättestor. Det tar ungefär 3 timmar en dag i månaden. Men då gör vi annat hemma samtidigt. Skönt att inte behöva bry sig om tvätten mer än en dag i månaden.

Hur förvarar ni den mängden smutstvätt under tiden?
  • Anonym (M)
    Anonym (Tvättstuga) skrev 2024-09-09 11:16:22 följande:
    Tja, som alla andra förvarar man väl tvätten? I tvättkorgar. 2-3 maskiner varje vecka blir 8-12 maskiner i månaden. 

Själv har jag två tvättkorgar i badrummet, en för 60-tvätt och en för 40-tvätt. För mig och mina två barn blir det två fulla korgar i veckan ungefär. Handdukar samlas ihop i samband med tvättiden.
    tvättar man varje veckan behöver man inte förvara lika stor mängd tvätt som om om man tvättar bara en gång i månaden. Skulle du tvätta en gång i månaden så skulle alltså dina två korgar inte räcka
  • Anonym (M)
    Anonym (Tvättstuga) skrev 2024-09-09 12:58:20 följande:
    8-10 maskiner i månaden behöver inte betyda att man bara tvättar en gång i månaden.
    Det var dock det som jag avsåg när du kommenterade mitt inlägg. Jag undrade hur föregående talare förvarade all den tvätten när han bara tvättar en gång i månaden 8-10 maskiner.
  • Anonym (M)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-09-10 10:33:26 följande:

Ja, vi har köpt extra stora tvättkorgar. Vi har en på nedervåningen inne på toaletten vid vårt skötbord. Där hamnar i stort sett bara barnens tvätt.

Sen på övervåningen har vi 2-3 tvättkorgar i vårt stora badrum. Är så pass stort att vi har både ett badkar i ena änden och en duschavdelning i den andra änden. Finns mycket utrymme i mitten. 

Sorterar ni tvätten i de korgarna efter färg och grader eller blir det lite hur som helst och ni tar bara med alla korgar och sorterar upp det i tvättstugan sen?

Skönt att tvätta bara en gång i månaden. 
Svar på tråden Hur många maskiner tvättar ni i veckan?