• Anonym (Kvävs långsamt)

Står inte ut längre

Jag dör långsamt inombords 

Hur många känner igen sig och hur tar ni er genom dagarna?

Vår relation sedan 10 år tillbaka har blivit en inrättning som närmast liknar en skola. Vi har fyra barn och två bonus som min fru hade med sig in från förra relationen. Hela dagarna går åt till att jobba och sen jobba lite till hemma. Min fru lägger sig kl 20 på kvällarna och är ganska osocial. Hon lägger hellre 2h på insta än att umgås. Vi slutade nästan helt ha sex för 5 år sedan utom när min frus längtan efter den stora familjen tog över och fokus var att bli gravid. Efter att vårt sista barn föddes för  fyra år sedan har hon ingen lust alls. Om vi har sex så blir det en gång varannan var tredje månad. Då ska det gå fort och det ska ske under täcket. Hon har inte ens fyllt 40 men sitter på otroligt höga hästar och har åsikter om allt. Jag spyr på hennes moralkakor. Jag tog upp bdsm-sex efter några glas vin och hon blev fullständigt galen över hur jag ens kunde tända på något sådant som bara var sjukt och inte skulle ge henne något. Sen var samtalet stendött och hon gick från bordet. Jag sa att vi behöver kompromissa men det var hon inte intresserad av att göra. Nu är alla möjligheter till sex helt borta. Problemet är att hon inte lider av att inte ha sex. Jag tror hon myser lite av tanken på att jag vill ha sex men hon sitter på makten att avgöra om det blir något eller inte. Föreslog att vi skulle öppna upp relationen men det ville hon inte heller för då skulle hon känna sig utanför. Så i princip har hon stängt alla dörrar och gjort det omöjligt att komma någonstans. Jag har tappat all tilltro till mig själv och känner mig så otroligt oattraktiv, sjukt ledsen och ensammast i världen. Jag är ju fast med den här kvinnan och jag kan inte göra eller säga något förrän hon är på mig med sin höga moral. Det är en mardröm som aldrig tar slut. Vill inte skilja mig, biter ihop men inser att jag snart inte pallar en enda dag till med min fru. Tiden går och inget händer. Det blir bara sämre och sämre. Vi slutade sova i samma säng för två år sedan eftersom hon vill ha barnen i sängen. Kan verkligen inte sova med barn i sängen som rör sig hela tiden. Jag överväger att skilja mig för hon tar verkligen kol på mig. Behövde skriva av mig. Om någon orkar läsa så skriv några rader.

• Svar på tråden Står inte ut längre
  • Anonym

Att hon inte gillar bdsm betyder inte att man sitter på höga hästar. Hon gillar det inte och vill inte.
    Ett alternativ är att du lyssnar på hennes behov och vad hon tycker om. Möt henne där.

• fornminne
    Anonym skrev 2024-09-09 09:42:40 följande:

Att hon inte gillar bdsm betyder inte att man sitter på höga hästar. Hon gillar det inte och vill inte.
    Ett alternativ är att du lyssnar på hennes behov och vad hon tycker om. Möt henne där.

Nu var det ju inte det som var problemet. De verkar inte ha något samliv alls längre, vilket är lätt hänt med fyra barn och två bonus, man har fullt upp. Men då måste man jobba på det, samt ha rimliga förväntningar. Både TS och frun måste anstränga sig, samt inte bara fokusera på sexet, utan på relationen i helhet.

TS, älskar ni ens varandra längre? Finns det något att jobba på?
  • fornminne
    Anonym skrev 2024-09-09 09:42:40 följande:

Enligt TS verkar hon inte lida av att inte ha sex. Hon verkar ganska nöjd utan, vilket för de flesta inte är ett alternativ i längden. Alltså att leva med en partner som inte vill ha sex alls, fast man själv vill.

Däremot kan man inte bara fokusera på sexet. De verkar ha det dåligt även på andra plan. Frågan är väl om de kan hitta tillbaka till varandra.
  • Anonym

Inte så smidig ingång att föreslå bdsm och att ha sex med någon annan. 

• Anonym (Lider med dig)

Tyvärr fick du dig några moralkakor även här TS.

Lider med dig och förstår ditt problem. Du har ett sexuellt behov som din fru inte vill eller kan uppfylla. Min gissning är att du självklart inledningsvis nämnt ditt behov av mer sex och att du sedan föreslagit olika alternativ för att hitta lösningar och skapa en ny gnista i relationen men ingenting av det du föreslagit har känts intressant för din fru.

Vad är tycker du om i relationen med din fru? Finns det något där som väger upp avsaknaden av sex och samliv? 

I din beskrivning låter det nämligen som ett väldigt dött förhållande som endast grundar sig i vana/trygghet/bästa för barnen - om din fru är under 40 gissar jag på att du också är ung. Ställ dig raka frågor och svara ärligt på dom: Är det sådär du vill leva? Om inte så bör du ta ett ordentligt och ärligt prat med din fru om dina behov och vad du önskar få ut av relationen, kan hon inte möta dig skulle jag rekommendera dig till att skilja dig.

• Mandel

Gör ni något annat tillsammans än driver Familjen AB?
    Har ni någon egentid som par där ni kan umgås som vuxna och som ett par?
    Några minuter dagligen eller någon timme på helgen eller när som?

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Man i norr

Det är alltid svårt att prata om sådana här saker när det låst sig fullständigt.
    Skulle du våga visa henne denna tråd?
    Du har ju inte skrivit något som du inte kan stå för vad jag ser.

• Anonym (Nyskild)

BDSM, öppen relation...

Hoppar över den biten, för stunden. NI har ju ett relationsproblem på halsen...

Yngsta är 4 år, visst det kan vara mysigt att ha en fyraåring som kryper upp i mammas och pappas säng, emellanåt, ibland. Men inte varje natt...

Du beskriver din hustru som osocial, lägger sig vid 20-tiden, hellre lägger 2hrs på att scrolla sociala media än att "hänga med dig", eller umgås, eller se en bra film, vad som...

Ni har inget sex, mer än en gång "i kvartalet", det ska gå fort, under täcket. Hon bestämmer allt.

Ni sover inte tillsammans...

Visst, tanken på familjen är fin och stark. Men du håller ju på att gå under...

Upp med skiten på bordet, då menar jag inte förslag om BDSM-sex efter ett par glas vin, utan i nyktert tillstånd, lugnt och sansat - förklara hur du ser på er relation, och sex-och samliv.

Slösa inte bort mer tid!

• Anonym (Mannen)

Hon borde åtminstone fimpa mobilen på kvällarna och istället göra något med dig. Det är tid tillsammans man behöver om man vill göra saker bättre.

• New  Dawn

Det här låter som en död relation, och jag tror inte den går att rädda. 
    Jag tror faktiskt inte att ni älskar varandra, och jag är förvånad över att du ens vill ha sex med henne. 
    Jag tror att skilsmässa är oundviklig, om du ska bli lycklig.

Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
Svar på tråden Står inte ut längre