• Meddelande borttaget
  • Anonym
    Anonym (C.) skrev 2024-09-04 21:54:31 följande:
    Man kan se att det är samma person när man trycker visa endast.. Varför pratar du med dig själv för?
    Vi är inte samma person.  Det finns ett sätt att bli trippelanonym  vi båda vet hur man gör.
  • Anonym
    CitroneIIa skrev 2024-09-04 22:13:49 följande:
    Om jag trycker Visa endast så ser man alla inlägg av användaren Anonym. Användaren Anonym får alla som fyller i på ett visst sätt och kan vara hur många som helst. I vissa trådar har det varit tiotals. Funktionen är känd och avhandlad flera gånger. Alla som fyller i på detta vis hamnar under den användaren: Anonym.
    Exakt så. 
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym
    Anonym skrev 2024-09-04 22:03:46 följande:

Varför skulle jag förresten debattera mot mig själv, både här och i en massa andra trådar?

Prova själv som sagt. 

Okej, nu ska vi se om det går. Förr var det bara den första som gjorde sig anonym som fick ha det som namn i tråden iaf.
  • Anonym

Ta mig tusan, det gick! Det gick inte förr. Det borde fl fixa till så bara en kan heta Anonym!

• Anonym
    Anonym (Natalie) skrev 2024-09-05 10:40:40 följande:
    Jag förstår inte varför alla de här kvinnorna måste träffa män med barn om de inte klarar av att ha bonusbarn. Det finns ju massor av män utan barn. Det är ju nästan varje dag det är en ny tråd från bonusmammor som stör sig på sina bonusbarn. 

Blir lite rädd för vad som kommer hända om jag och min sambo skulle göra slut. Vi har iförsej bara en son tillsammans än så länge men vi väntar ett till barn som vi inte vet könet på än. Känns som att bonusmammor ofta är värre än bonuspappor för man ser inte såna här trådar från män. Och visst, det är oftast bonusdöttrar men ibland är det bonussöner de stör sig på också av olika anledningar (inte att de känner konkurrens då).
    Det finns dessvärre inte gott om män som inte har barn. Är man relativt ung (under 40-45) så har så gott som alla potientiella partners minderåriga barn.
    Det är först när man blivit lite äldre som inte var och varannan har ungar i släptåg.

Vuxna barn kan ju fungera såvida de inte mer eller mindre tvingar sina föräldrar att vara barnvakt i tid och otid. Då blir det ju barnbarnen istället som fokuset hamnar på. Och så vill iaf inte jag leva.

Nu har jag tur som själv har vuxna barn och lever med en man utan egna barn. Herrejösses så underbart vi har det!

Jag har också barnbarn men mina "barn" är mycket väl medvetna om att jag bara barnvaktar i undantagsfall. Det har hänt fem gånger på sju år.
    Jag umgås gärna med mina barns familjer men tar inget ansvar för deras barn.
  • Anonym
    Hermis123 skrev 2024-09-05 13:06:07 följande:
    Men relationer skiljer sig åt. Två 25 åringar som träffas och blir kära och inte har barn, sätter varandra förs och är dom mot hela världen men träffas man som 40 åringar kan man inte leva livet som 25 åringarna gör.  Man har barn och deras behov kommer först.
    Nåja, det finns gott om 25 med barn, likaväl som att det finns många 40-åringar utan.

Jag vore hellre singel än att stå tillbaka för någon annans avkommas behov att alltid prioriteras.

Vettiga föräldrar fattar att ungen inte alltid måste "komma först". Tvärtom mår de bra av att inse att de inte är små högheter som alltid regerar.
  • Anonym

Jag förstår inte varför det kallar för "bonus" heller när det inte är en fördel som ju själva ordet betyder.

• Anonym
    Anonym (Natalie) skrev 2024-09-05 16:45:13 följande:
    Men träffa nån utan barn då? Vad är det som är så svårt med det? Varför måste folk som tänker som du alltid träffa nån med barn? 
    Jag lever med en barnlös man. Men tack ändå för tipset.
    Skulle aldrig ha ett förhållande där minderåriga ungar är med i bilden.
  • Anonym
    Anonym (förälder) skrev 2024-09-05 17:10:39 följande:
    Ja men har du bestämt dig för att inte hamna i den sitsen med en man med barn då du inte vill leva så, jag antar att din man inte heller vill det då han är barnlös och inte vill ha barn.
    Har du barn sen innan antar jag att du inte heller flyttade ihop med din man innan det eller dom barnen flyttade ut eller hade han en annan åsikt? 
    om du har barn sen innan vad tyckte han om det?
    inte bonusar i alla fall då.
    Men det är ju bra att du när du inte vill leva med en man som har hemma boende barn inte heller då flyttat ihop med någon som har det.
    Alla väljer ju det livet man vill leva och självklart ska du välja vad du anser passar dig. Andra gör andra val. Det viktiga är ju att man väljer själv hur man vill leva men accepterar att andra gör andra val. 
    En del i vår omgivning och som har skilt sig och sen träffat nya har det gått bra för när dom blivit bonusfamiljer, andra som har äldre barn som tonåringar är särbos och väntar med att flytta ihop till barnen flyttat.
    För några har inte nya familjer funkat. Allt beror ju på alla inblandade. 
    Mina barn är vuxna och utflugna sedan flera åt tillbaka. 
    När vi träffaes hade jag skaffat mig en tvåa som jag bodde själv i, så inga "bonusar" för honom.

Han är mer på kompisnivå med mina söner.

Jag är vis av erfarenhet, har levt i styvfamilj en gång för ganska länge sedan och det gör jag aldrig om.

Men nu har jag träffat den man jag är menad att leva med, det är iaf vår starka övertygelse. Skulle det gå åt pipan så tror jag att jag kommer leva resten av livet som singel.
  • Anonym
    Anonym (Anonym2) skrev 2024-09-05 17:30:45 följande:
    Dom flesta brukar annars vilja vara barnvakt åt sina barnbarn och inte få det att låta som en belastning. Men det är ju bra att din sambo slipper stå ut med ungarna då.
    Ja alltså, kortare barnvakting ställer jag/vi upp på.
    Det jag syftade på var barnvaktning som inkluderar övernattning.

Min man gillar mina barnbarn för övrigt.
    Men vi tar inte ansvar för dem.
  • Anonym
    Anonym (Natalie) skrev 2024-09-05 17:39:44 följande:
    Ja och det kanske TS och alla andra bonusmammor som skriver liknande inlägg också borde göra. Såg nån nyligen som inte ville ha med bonusbarnen på högtider eller ge presenter till dom efter hon fick ett eget barn. Lite läskigt att folk tänker så
    Jo, det är ju det de borde.
    Men men, går styvfamiljen åt pepparn så får vi väl hoppas att de lärde sig något och inte sätter sig i samma situation igen.
  • Anonym
    Anonym (Natalie) skrev 2024-09-05 18:25:26 följande:

Får dina barnbarn aldrig övernatta? 

Du har såklart ingen skyldighet att låta dom göra det men tänker att det blir tråkigt att det ska vara så bara för att din man inte vill? Om det nu är därför. Tänk om det skulle hända något så att de behöver barnvakt över natten, typ att nån förälder är inlagd på sjukhus? 

Är det tal om barnvakt över natten så sover jag/vi hos dem.
    Mitt hem är inte anpassat till mindre barn helt enkelt.

Min man har inget emot dem öht, vet inte hur du läste in det?

Skulle en sån situation uppstå så åker jag givetvis hem till dem och tar hand om barnen.

Jag är liksom inte ett kallt monster. 
  • Anonym
    Ess skrev 2024-09-05 19:10:31 följande:
    Jag tycker det är lättare med barnbarnen (makens) än när särkullarna kom på umgänge. Det blev förmycket upp på mig, jobbigt. Barnbarnen (makens) kommer och hälsar på och åker sen hem igen, så man kan varva ner och få va ifred lite innan det är dags att lägga sig.
    Det förstår jag verkligen.
    Du har ju heller inget förväntat ansvar för hans barnbarn heller.

Vet att du, liksom jag, inte är överförtjust i "bonus"barn.

Minns när mitt ex ungar var på besök varannan helg, jag hade ont i magen varannan torsdag till söndag då jag visste att min helg skulle kunna liknas vid en invasion.

Min son är äldre än hans ungar, när ungskocken invaderade sov jag hos min tonåring i en tältsäng. Med öronproppar.
    Han gillade inte heller dessa varannanhelger då det var ett kakafoni av oljud i två dygn.

Detta är länge sedan nu, men jag lärde min läxa då det begav sig.
Svar på tråden Stör mig på bonusdottern..