Inlägg från: Anonym (Rob) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rob)

Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.

Anonym (Lisa) skrev 2024-08-29 14:53:49 följande:
    Du är inte trovärdig när du bara pratar om kvinnors problem med vikten och inte männens. Bara för att du tycker vi som svara är tjockisar, så betyder det inte att vi inte fattar vad du vill förmedla. 

Fast du har kanske en teori om sambandet mellan vikt och intelligens också? Eller längd och intelligens, kanske?
    Män som styrketränar och har övervikt behöver inte vara ett problem. 
    Det är betydligt vanligare att kvinnor är överviktiga trots normalt BMI.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (O) skrev 2024-08-29 15:05:34 följande:
    30-34% är ju helt klart snyggast här. 20-24% ser ut som en klassisk kropp i tonåren. 15-19% antingen anorektisk eller nån som ska tävla i fitness.
    30-34% är precis övervikt.
    Inte hälsosamt.   
    Jag skulle säga att 20-24% är mest hälsosamt.
  • Anonym (Rob)
    cosinus skrev 2024-08-29 15:18:40 följande:
    Det var som f-n.

15 är för all del rejält smalt på de flesta men på inget sätt kroppsligt ohälsosamt (essential fat 10-12 % på kvinnor).

24 däremot är ju inte i närheten av att vara uppseendeväckande. Inte som preferens och absolut inte ur en hälsoaspekt. Åt det smalare hållet men långt ifrån magert.

Här är en annan bild
    Din bild fungerar inte...
    Jag skulle gissa att det gör ganska stor skillnad vart fettet lägger sig också...
    Man ser fetare ut om fettet ligger på buken än lår och rumpa.  Det är också ohälsosamt med bukfett.
  • Anonym (Rob)
    cosinus skrev 2024-08-29 15:20:47 följande:
    Nähä, bilden följde inte med, då kör jag på länk ist. ultimateperformance.com/your-goal/fat-loss/female-fat-loss/womens-body-fat-percentage-in-pictures/

Tycker den stämmer rätt väl med vad jag kan relatera till. Gjorde en mätning i våras och hamnade på knappa 20 %. Absolut inte mager, man kan ana revbenen men inte mer. 
    Ja, precis! 
    Här ser hon ju fet ur redan vid 25% i fettprocent.  Eftersom mycket ser ut att lägga sig på buken.
    15% såg bäst ut.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Konstigt) skrev 2024-08-30 11:07:26 följande:
    Nämen vad konstigt! Vem är det som ger alla dessa överviktiga kvinnor komplimanger på nätet så att de inbillar sig att de är attraktiva? 
    Jag håller inte med snubben i videon. Det är mest kvinnor som ger överviktiga kvinnor komplimanger.  Vad det beror på kan man ju sia om ... Men kanske ser de inte henne som en konkurrent.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Konstigt) skrev 2024-08-30 11:23:54 följande:
    Men alla meddelanden och likes som överviktiga kvinnor får på nätet från män då? 
    Ja, det kan jag inte riktigt förklara.  Uppenbarligen finns det män som gillar feta kvinnor också. Även om dom inte är i majoritet.
    Precis, som att jag gillar smala.
  • Anonym (Rob)
    EnAnonumius skrev 2024-08-30 12:03:18 följande:
    Hur VET du av FAKTA att det är mest kvinnor som ger liksen på bilderna?
    Det är väl bara att ta en snabb koll på TikTok exempelvis och sök på bodypositvity.  Klicka inpå valfri tjockis.
    Kolla kommentarerna så ser du att det är flest kvinnor som skriver att hon är så snygg. 
  • Anonym (Rob)
    Feminina skrev 2024-08-30 16:25:49 följande:
    Jag hoppas han svarar, för det är verkligen intressant. Det där var en förklaring, men det kan också vara en projicering av sina egna tillkortakommanden? För det finns så gott jag kan se ingen logik bakom det?

Kvinnorna kommer fortfarande inte bli mer intresserade, snarare är det i så fall mindre möjlighet för de ensamma männen att få en partner när konkurrensen * ökar*. Åtminstone om det stämmer enligt hans resonemang, att männen föredrar smala, spinkiga kvinnor.
    Du tänker fel.   
    Idag kanske det finns 10% av kvinnorna 30+ som har ett bmi under 20.  
    Säg att det fanns 50% av kvinnorna som var smala istället.  
    Eftersom som det då finns fler smala kvinnor hur kan konkurrensen ökar menar du ?   
    Varannan kvinna hade blivit intressant motför vart tionde.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-08-30 17:00:21 följande:
    Fast du har ju själv skrivit att korta killar inte får tjejer, så för dig spelar det ju ingen roll, de smala tjejerna väljer väl de långa, snygga killarna?
    Korta killar får tjejer. Men ofta de mindre attraktiva och tjocka kvinnorna.
    Skulle de finnas fina fler smala skulle helt enkelt inte de långa killarna räcka till. Enkel mattematik.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-08-30 17:08:52 följande:
    Fast du är 40+, kvinnor har sällan BMI på 19 och under i den åldern. För du tror väl inte att 50% av kvinnorna kommer att ha så lågt BMI som du vill ha?
    Nej, precis.  Det var enklare att hitta smala kvinnor vid 20+.
    Precis, mitt problem.  Övervikten ökar med åldern också
    ... Inte nog med att de flesta ungdomar är överviktiga. Men vid 30+ är det nästan skrämmande.
Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.