Inlägg från: Anonym (Rob) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rob)

Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.

Marmite Devil skrev 2024-08-27 17:09:18 följande:

Enligt din logic är du fet. 

Fet och kort. 

Du kanske har glömt den lilla detaljen att män har mer muskelmassa än kvinnor?  Muskler väger mer än fett.

• Anonym (Rob)
    molly50 skrev 2024-08-27 17:27:44 följande:
    Enligt din egen åsikt så är du ju då fet,eftersdom du anser att kvinnor med ett bmi över 20 vara feta.
    Det är ju dubbelmoral.
    Jag har alltid varit smal. Men har gått upp i vikt för att bättre matcha kvinnors preferenser.  
    Ja, och sen skadar väl inte att vara lite starkare även om man blir lite tyngre och inte lika snabb på 10 km.
  • Anonym (Rob)
    molly50 skrev 2024-08-27 18:35:21 följande:
    Men då är det ju hyckleri att klaga på kvinnor som har ett bmi över 20.
    De kanske också tränar och har muskler? Eller en kraftig benstomme. ^^
    Det är inte samma sak.  Kvinnor ska inte ha för mycket muskler eller fettmassa.

Medan kvinnor inte vill ha en tanig kille.
  • Anonym (Rob)
    EnAnonumius skrev 2024-08-28 04:42:21 följande:
    Då du säger att en kvinna är fet vid 22BMI, så är du också fet med dina 23BMI..

Du säger att du gick upp i vikt för att "bättre matcha" kvinnors preferenser. Varför tror du att en kvinnors preferenser är killar som är fetton?
    Med det resonemanget kan man säga att kvinnor gillar feta män då.
    Anledningen till att kvinnor gillar stora män är pga att de vill känna sig små och beskyddade av mannen.   En kille som både är kort och smal har liksom inte bra förutsättningar för att en kvinna ska känna sig liten.
  • Anonym (Rob)
    EnAnonumius skrev 2024-08-28 06:45:08 följande:
    Ja och bara för att en man har "mer muskelmassa" och muskler är tyngre än fett, så är det inte samma sak som att kvinnor är feta vid ett 22 i BMI per se, som du bjäbbar om.
    Hon kan ha normal fettprocent ratio på 22BMI.

Medan en man som är på 23BMI kan mycket väl ha mer fett än muskler, och där med bli fet.
    Det har jag inte sagt.  Men det är få kvinnor som bygger så mycket muskler att hon blir fet i bmi trots låg fettprocent.
  • Anonym (Rob)

Som vanligt är det många tjockisar som vill försvara sin övervikt.

• Anonym (Rob)
    cosinus skrev 2024-08-28 13:19:06 följande:
    Lugn nu och låt honom svara på frågan, jag ställde den av en anledning till honom. Jag vet att han vill ha kvinnor med lågt BMI men det är också intressant att höra hur han tänker kring fettprocent just för att man kan ha lågt BMI och ändå på inget sätt ligga farligt lågt i fettprocent. Finns folk som vid BMI 18 inte alls är så tunna som många bildsätter sig. 

Min egen dotter (vuxen) är t ex en sådan som kring BMI 18 ser helt hälsosam ut. Det sticker inte ut något någonstans. Men hon är kort och väldigt tunn i kroppen i dess grundkonstruktion. 
    Jag har sagt det tidigare.  Att jag anser att fettprocent är ett bättre mått än bmi. Men väldigt få har koll på sin fettprocent. De flesta kan dock räkna ut sin bmi och därför pratar jag mer om bmi.

Din dotter är ett klockrent exempel.  De är många som tror att bara för att ben sticker ut har man anorexia.  Vilket blir sjukt i andra änden där folk använder Skinny-shaming. Sagt fullt friska personer äter allt möjligt skräp för att tjocka till sig.  Sjukt är det när det är övervikten som är det stora problemet i samhället.
  • Anonym (Rob)
    cosinus skrev 2024-08-29 14:00:42 följande:
    Ja jag håller med, fettprocent är klart bättre. Men det jag var nyfiken på var vad du anser vara en bra fettprocent. Och ja jag inser att det kan finnas i andra trådar men jag orkar inte leta och dessutom tenderar en hel del av dem att vara raderade.

15-24% tycker jag är lämpligt.

• Anonym (Rob)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-08-29 14:23:06 följande:
    Jag tror faktiskt att tjockisarna skiter i dig, de lever ett bra liv ändå, med eller utan partner. Och vill de inte vara tjocka, så bantar dom.

Dvs säga motsatsen till dig, du är och kommer alltid förbli kort, och därmed fortsatt bitter och ensam. När dagen är slut är det du som sitter där utan partner. Vi andra, oavsett BMI, fortsätter våra liv som vi trivs med. 
    Jag lever ett utmärkt liv.  Men nog vore det bättre om vi hade färre överviktiga i samhället.

Inte minst är övervikten bland kvinnorna ett stort problem.

"De flesta svenskar har ett onormalt BMI-mått. För män som styrketränar behöver det inte vara ett problem. Men för kvinnor krävs en annan metod, visar ny forskning. Är det dags att skrota BMI-måttet?"

www.svd.se/a/LlWqEQ/bmi-far-kritik-manga-normalviktiga-har-ohalsosamt-mycket-bukfett
Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.