Inlägg från: Anonym (Rob) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rob)

Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.

Det är intressant. Precis, de anledningar jag ser till att vi har fler och fler singel hushåll. 
    Kvinnor blir mindre och mindre attraktiva.  Pga, bla övervikt och sociala medier.
    Sociala medier överöser kvinnor med hur vackra de är och tro sig därför ha chans på högstatus män.  Finns nåt som heter bodypositivity på TikTok där feta kvinnor får massa komplimanger.
    Förmodligen kommer människan dö ut och AI kommer ta över som partners. Då kvinnan har blivit så oattraktiv och trots det söker hon brad pitt.  Men det kanske är tur ivf finns så kvinnor kan skaffa barn utan män. Lite tragiskt är det.

• Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Öpple) skrev 2024-08-27 01:41:03 följande:
    Är det här dagens misogyna maktutövandetråd där kvinnor förväntas uppfylla mäns (dina) krav? Eller har du skrivit fler?

Det är fanimej skillnad när du bara luftade dina egna preferenser, du går ju fullblown misogyn incel. Börjar bli lite cray-cray. Just sayin'
    Jag tycker videon belyser en del bra punkter.  Spännande att man alltid ska lyfta incel ordet bara för att man inte kan förmå att förstå andras perspektiv.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (O) skrev 2024-08-27 01:38:50 följande:
    (Om det är något utbrett fenomen som gör kvinnor mindre attraktiva är det väl sk Skönhetsingrepp. Plasttuttar och ankläppar, stela pannor mm, sociala medier och filter som får kvinnor att vilja se ut så och män som tror att det är naturligt med 20 lager smink, lösögonfransar, löshår, lösnaglar och botox här och var)

Män är ensamma för att de inte har tillräckligt att erbjuda kvinnorna, de behövs inte för försörjningen och om de då inte drar lika tungt lass i hemmet, hushållssysslor, ta hand om barn mm så får det va. Dessa män borde fokusera mer på att bli en bättre partner/människa istället för att sitta och smutskasta kvinnorna och klaga på kvinnorna över att de inte väljer en snäll man som dem.
    Och kvinnorna är ensamma, barnlösa och måste allt oftare vända sig till ivf.  För att de inte har tillräckligt att erbjuda männen..
  • Anonym (Rob)
    Anonym (11:19) skrev 2024-08-27 11:42:05 följande:

Jag förstår inte problemet faktiskt. Om ni inte vill ha dessa tjocka, fula, ytliga kvinnor som saknar självinsikt så är det ingen som tvingar er. Eller är problemet att ni inte tål att kvinnor ni tycker är oattraktiva får komplimanger och uppmärksamhet? Eller tycker ni att dessa kvinnor ska skämmas och banta ner sig till en godkänd vikt för att attrahera er? Var klämmer skon egentligen? Vill ni ha dessa kvinnor eller inte?

Det är frivilligt att ha en relation eller inte. Hittar man ingen som lever upp till ens krav får man acceptera det och leva själv helt enkelt. Varför tycker många män att detta är ett väldigt stort problem? Medan kvinnor kan vara tillfreds med sina liv utan en partner utan att lusa ner hela internet om hur hemska och orättvisa män som grupp är som inte vill dejta dom.

Det går inte att tvinga in människor i relationer. Vill man attrahera en man eller kvinna så får man antingen göra sig tillräckligt attraktiv för personen ska bli intresserad eller låta bli och acceptera att man inte är intressant nog och leta vidare. 

Jag förstår vad du menar.  Nu var ju detta mer en explainer ur en mans perspektiv.  Och detta är ett diskussionsforum så det är intressant att ta upp dessa.

Personligen skulle jag inte träffa en oattraktiv kvinna bara för att...  Och livet i en relation är inte alltid bättre än singellivet.  Särskilt om man träffar något halvmesyr.  

Men nog tror jag många män och kvinnor kan känna det som en förlust att det är så svårt att hitta det där.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Barnafödande) skrev 2024-08-27 13:35:47 följande:
    Finns skillnader nu, 
    1. Ingen person har varit gammal under hela sitt liv
    2. Finns en chans på att lyckats få ned i vikt
    3. Feta kvinnor har en större chans att få intresse från männen jämfört med korta män har hos kvinnorna 
    4. Du säger vad han vill och sedan säger du vad kvinnorna. Vad han vill ska vara hans egna val men du säger vad alla kvinnor väljer. 
    2. Mmm, och då kommer den nu smala kvinnan söka sig till en lång man istället för att hon kan...

3.  Så är det.  Finns fler män som gillar feta kvinnor än det finns kvinnor som gillar korta män.
  • Anonym (Rob)

Kvinnor gillar även att snacka skit om korta män.

Bla, i podden:

Alla killar som är under 160 cm: Go to hell

• Anonym (Rob)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-08-27 13:51:04 följande:
    Och du gillar att snacka skit om kvinnor med normalt BMI. Vad är skillnaden, att de kan banta sig ner till 19 fast de inte vill och mår bra som de är?

Om alla korta män är som du, så förstår jag att de snackar skit om dom. 
    Jag har väl aldrig sagt kvinnor över bmi 20 ska go to hell?  

Kvinnor över 20 i bmi faller bara utanför min radar.  Och hur en hälsoaspekt så är många kvinnor feta redan vid bmi 22.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Öpple) skrev 2024-08-27 13:59:44 följande:
    Du får ha dina preferenser. Posta aggressiv incelpropaganda om att alla kvinnor är fula är något heeelt annat. Tvi
    Aggresiv?   Tycker du mannen i klippet ser aggressiv ut ?
  • Anonym (Rob)
    Agda90 skrev 2024-08-27 14:20:25 följande:
    Innan du ger dig på kvinnors vikt och BMI, hur ligger du själv till? Vad väger du och vad är ditt BMI?
    Jäkligt många män som klagar på kvinnors vikt är allt annat än normalviktiga själv. 
    Mitt bmi är 23,8.

Så normalviktig.
Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.