• Anonym (Otur?)

Män 40-45

Jag är kvinna, 35år, och har sedan 2år tillbaka dejtat via Tinder. 

Jag har träffat fyra män som jag valt att gå på fler dejter med. 3/4 har inte kunnat prestera alls och 2/4 hade knappt intresse av det. 

Har jag haft otur eller är det här mycket vanligt bland män i 40-45års åldern? 

Jag har försökt ett tag ifall om att det skulle rätta till sig, men det har inte gjort det och för mig är det en viktig del av en relation. 

Träffar en man nu som vill ta det långsamt. Vi skickar meddelanden hela dagarna och har varit på två promenader, en tredje inplanerad. Iom min erfarenhet hade jag den här gången inte velat ta det långsamt, utan snarare kommit snabbt framåt. Man kan inte gärna ställa frågan rakt ut ?kan du eller har du intresse iaf? För det är en viktig del för mig (tillsammans med en massa annat såklart).?. 

• Svar på tråden Män 40-45
  • Anonym (IR)

Förmodar att du antar att jag hade för konstiga önskemål? Jag letade efter en kvinna som gillar att visa upp sig (bröst o.s.v.) för andra män än den man har ett förhållande/dejtar med. Oj, så många som sa sig göra det, men när det kom till kritan... Not so much

FillippaFL skrev 2024-09-03 16:35:46 följande:
    Vad ville du ha för kvinna?
  • FillippaFL
    Anonym (IR) skrev 2024-09-03 17:09:50 följande:

Förmodar att du antar att jag hade för konstiga önskemål? Jag letade efter en kvinna som gillar att visa upp sig (bröst o.s.v.) för andra män än den man har ett förhållande/dejtar med. Oj, så många som sa sig göra det, men när det kom till kritan... Not so much

Inte alls. Blev nyfiken på vad du menade eftersom det lät så specifikt. Och det var det ju.
  • Anonym (Man 53 år.)
    Anonym (Risk) skrev 2024-09-03 16:39:58 följande:

Det är en stor risk att dejta män över 40, sikta på 30+ istället

Risk för vad?
  • Anonym (IR)
    FillippaFL skrev 2024-09-03 17:15:01 följande:
    Inte alls. Blev nyfiken på vad du menade eftersom det lät så specifikt. Och det var det ju.

Jo, kanske inte världens vanligaste krav. Man blev rätt ledsen när så mycket annat stämde mellan vissa av kvinnorna och mig, sen så visade det sig att de inte varit helt ärliga. 
  • Martins07

Jag tror du hamnade på de typ av män. Alla män är inte lika. 
    Jag skulle vara den första som frågade dig direkt istället att ta en lång process som kanske inte kommer funka. 
    Det kan vara att mannen är inte intresserad av dig och vill ha bara sällskap inget annat men våga inte säga det.
    Du får prova med en annan man då om du tycker det går för långsamt. Var rak på vad du vill från början också, förhållande, fwb, kk, giftermål, sex...
    Var inte blyg.

• Anonym (Risk)
    Anonym (Man 53 år.) skrev 2024-09-03 17:26:55 följande:
    Risk för vad?
    Risk för potensproblem och risk att de inte orkar så mycket i sängen. Det är säkrare att träffa 30+ som både har bättre potens och stamina.
  • Anonym (Con)

Det är alltid mycket enklare att skylla på andra än att erkänna brister hos sig själv. Om man gång på gång råkar ut för sådant här så är det förmodligen något med en själv som är avtändande. Ransaka dig lite, det är garanterad inte alla andra det är fel på. 

• Anonym (Man 53 år.)
    Anonym (Risk) skrev 2024-09-03 18:45:43 följande:
    Risk för potensproblem och risk att de inte orkar så mycket i sängen. Det är säkrare att träffa 30+ som både har bättre potens och stamina.
    Beror ju på vad man är ute efter eller ser på saken. En som dejter yngre män har nog inte särskilt svårt att få tillfällig sex men dom flesta yngre män vill inte ha förhå5led.en äldre kvinna. En jämngammal man som tagit hand om sig har nog oftast både potens och ork kvar. Men vi som gjort det träffar oftast kvinnor som inte misskött sig heller.
  • Gnuggarn

Jag förstår att du blir besviken att dem inte kunde prestera. 

jag har vart ute och dejta och när man väl träffar någon så kan det ha klickat när man skriver eller pratar med varandr. 

men det är inte samma ska som att tända bli kåt på personen. Många av dem dater jag har varit på har hon alltid velat slit hem. Nästan alla gånger har jag följt med men sagt nej till sex. Då jag inte tänder på dem alls sexuellt. 

Det är bara så att vi killar vill inte ligga med er vi inte går igång på även om det vart öken länge. 

• Anonym (Lajla S)
    Anonym (Risk) skrev 2024-09-03 18:45:43 följande:
    Instämmer !   Men varför 30+, när det finns yngre ?   Jag är strax 40,och har en superhet älskare/kk på 26.  Båda är i sin sexuella peak, bästa sexet jag nånsinn har upplevd.
    Man mår så mycket bättre psykisk, livet blir allmänt "lättare" att hantera.  Våga leva i nuet, inte övertänk för mycket.
Svar på tråden Män 40-45