• Anonym (Otur?)

Män 40-45

Jag är kvinna, 35år, och har sedan 2år tillbaka dejtat via Tinder. 

Jag har träffat fyra män som jag valt att gå på fler dejter med. 3/4 har inte kunnat prestera alls och 2/4 hade knappt intresse av det. 

Har jag haft otur eller är det här mycket vanligt bland män i 40-45års åldern? 

Jag har försökt ett tag ifall om att det skulle rätta till sig, men det har inte gjort det och för mig är det en viktig del av en relation. 

Träffar en man nu som vill ta det långsamt. Vi skickar meddelanden hela dagarna och har varit på två promenader, en tredje inplanerad. Iom min erfarenhet hade jag den här gången inte velat ta det långsamt, utan snarare kommit snabbt framåt. Man kan inte gärna ställa frågan rakt ut ?kan du eller har du intresse iaf? För det är en viktig del för mig (tillsammans med en massa annat såklart).?. 

• Svar på tråden Män 40-45
  • Anonym (Man 53 år.)

Jag har inte samma lust som i 20års åldern och är faktiskt glad för det då det var jobbigt att få stånd och få igång för mista lilla.

Åter till nutid som 53 åring så har jag aldrig haft svårt att få upp den och inga problem att ha sex tre fyra gånger samma dag. Däremot kan aug inte ha sex fyra gånger om dagen i en vecka i sträck som funkade för 10 år sedan. Har ett förhållande sedan drygt ett år och kör vi har utomlands i våras märktes det sista kvällen att det var svårt att komma, men då hade vi också haft sex minst en gång om dagen under den veckan och oftast två gånger.

• Freddie K

Jag hade gärna haft någon att ta promenader med eller en fika eller så. Gärna att ha någon att ha sex med, det ska jag inte hymla om, men det är hela paketet jag vill ha.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Dejtar)

Jag dejtar också män främst i åldern 40-50. Upplever väl lite samma sak, att när det kommer till kritan är de inte villiga att satsa. Tror inte det har något med sexlust eller potens att göra. 

Kanske är det övriga livet det handlar om. Många lägger all sin energi på jobb och barn och kommer efter hand på att de inte orkar, det är inte värt mödan helt enkelt. 

Jag är som dig TS, jag vill gärna fråga och veta vad de vill ha. Många verkar inte veta, en del blir skrämda av frågan. Många är veliga helt enkelt och då orkar inte jag lägga mer energi. 

• Anonym (Man41)

Min potens är stark och exakt samma som när jag var 20.

Jag har alltid vetat vad jag vill och vet det fortfarande.

• Anonym (Man 53 år.)
    Anonym (Dejtar) skrev 2024-08-26 16:11:55 följande:

Jag dejtar också män främst i åldern 40-50. Upplever väl lite samma sak, att när det kommer till kritan är de inte villiga att satsa. Tror inte det har något med sexlust eller potens att göra. 

Kanske är det övriga livet det handlar om. Många lägger all sin energi på jobb och barn och kommer efter hand på att de inte orkar, det är inte värt mödan helt enkelt. 

Jag är som dig TS, jag vill gärna fråga och veta vad de vill ha. Många verkar inte veta, en del blir skrämda av frågan. Många är veliga helt enkelt och då orkar inte jag lägga mer energi. 

Låter ungefär som många kvinnor i samma ålder. Och det är ju så mycket mer som måste stämma nu än nä man var och och inte hade barn att ta hänsyn till.

Om dom inte vet vad dom vill ha eller blir skrämda gör du rätt att inte lägga ner tid att ch engagera i dom. Finns många som vet vad dom söker efter.
  • Anonym (Vad jag tror)
    Anonym (Dejtar) skrev 2024-08-26 16:11:55 följande:

Jag tror det ligger mycket i detta. Vi är så programmerade att vi som singlar ska leta efter kärleken. Men många har varken tid eller ork att ge det en chans.

Därför blir det att man dejtar lite halvhjärtat ifall det nu skulle dyka upp något intressant som ger lite närhet, sex eller kärlek en stund. Men man är inte beredd att kompromissa eller gå in med så mycket själv.
  • Anonym (Toker)

Är det så att killarna vill ha sex med er, men velar när det kommer till förhållande så ligger ni i fel fack. Om det är seriöst förhållande ni söker.

Kan vara hur ni uppför er, vad ni säger, hur ni ser ut, osv. Ni får väl lokalisera vad ni tror det är och påverka det som går att påverka. Sällan folk är uppriktiga om varför de dissar en. Det får du lista ut ändå.

Jag dejtar själv via Tinder men har svårt att hitta tjejer i min egen ålder som både ser bra ut, och inte gått som vandringspokaler. Söker yngre tjejer nu. Är lättare att hitta sådana som är bra tror jag. Jag vet att jag är en gris. Men här raggar jag inte.

• Anonym (IR)

Jag har fortfarande lika stor lust som när jag var yngre. När jag dejtade kvinnor på tinder så var det mycket snack och lite verkstad märkte jag. Jag var vääääldigt tydlig med vad jag ville ha för kvinna och många bedyrade att de var den sortens kvinna. Men när det väl kom till kritan och vi skulle prova lite saker så slutade det med det gamla vanliga vaniljligget... Kanske är så att TS dragit en lite "vit" lögn i början av kontakten? ☺️

• FillippaFL
    Anonym (IR) skrev 2024-09-03 16:22:37 följande:

Jag har fortfarande lika stor lust som när jag var yngre. När jag dejtade kvinnor på tinder så var det mycket snack och lite verkstad märkte jag. Jag var vääääldigt tydlig med vad jag ville ha för kvinna och många bedyrade att de var den sortens kvinna. Men när det väl kom till kritan och vi skulle prova lite saker så slutade det med det gamla vanliga vaniljligget... Kanske är så att TS dragit en lite "vit" lögn i början av kontakten? ☺️

Vad ville du ha för kvinna?
  • Anonym (Risk)

Det är en stor risk att dejta män över 40, sikta på 30+ istället

Svar på tråden Män 40-45