• Alexandra05

För oss långa tjejer

Jag är 1,60 lång och älskar verkligen att gå i högklackat. När jag var yngre så vågade jag inte då jag kände mig som en jätte och skämdes verkligen över hur lång jag var. Men nu är jag stolt över att vara lång och sköms inte heller att ta på mig ett par högklackat som är ca 10 cm höga klackar.

Så ni andra långa tjejer vågar jag så vågar ni. Vi ska inte skämmas över att vi är långa och det är snyggt även för oss att bära högklackat. 

Eller hur känner ni att vara lång och bära högklackat?

• Svar på tråden För oss långa tjejer
  • Alexandra05
    Anonym (J) skrev 2024-08-27 09:05:53 följande:
    Men jag sa ju att 160 inte är långt. 
    Jag är ingen kortis jag är lång. Vad är det du inte fattar
  • Alexandra05
    Anonym (J) skrev 2024-08-27 09:07:50 följande:

Nu skrev jag lite för fort. Tyckte du skrev att det var en lögn. 

Okej så du känner ts? Och han håller på med droger? Säg till honom att lägga av med det då. Allt som finns på nätet sparas ju dessutom, även snap. Smart att lägga upp bilder där.

Jag är en kvinna på 21 år och håller inte alls på med droger. Snacka inte skit. 
  • Alexandra05
    Anonym (J) skrev 2024-08-27 09:08:11 följande:

På sin rumpa. Varför sysslar man med sådant och varför har du en sådan vän.

Snacka inte om min rumpa
  • Alexandra05
    Agda90 skrev 2024-08-27 09:59:21 följande:
    När jag tar på mig mina favorit klackar är jag 1,88 lång och jag har inga som helst problem med det. 
    Jag tycker inte att 1,60 är särskilt långt.
    Du jag är ingen kortis, jag är fakitiskt lång
  • Agda90
    Alexandra05 skrev 2024-08-27 10:21:26 följande:
    Du jag är ingen kortis, jag är fakitiskt lång
    Jag skrev vad jag tycker. Vad du tycker är upp till dig. 
  • Anonym (Under medel)

Du är under medellängd, som i Sverige är 166cm för kvinnor, så du är inte lång. Om du är lång är jag en jätte med mina 172cm. Har aldrig brytt mig om att inte ha klack på skorna om jag så önskar. Det brukar ge 6-8cm extra.

• Alexandra05
    Agda90 skrev 2024-08-27 10:54:41 följande:
    Jag skrev vad jag tycker. Vad du tycker är upp till dig. 
    Jaha, då är du en kortis själv.
  • Alexandra05
    Anonym (Under medel) skrev 2024-08-27 10:59:20 följande:

Du är under medellängd, som i Sverige är 166cm för kvinnor, så du är inte lång. Om du är lång är jag en jätte med mina 172cm. Har aldrig brytt mig om att inte ha klack på skorna om jag så önskar. Det brukar ge 6-8cm extra.

Så du påstår att jag är en kortis? Är du dum eller?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Under medel) skrev 2024-08-27 10:59:20 följande:

Håller med.. 100% trolltråd men den här tråden är typ som att jag skulle skriva att jag är 170 cm och väger 60 kg (bara exempel haha inte min riktiga vikt och längd tyvärr, kortare och väger mer) och jag minsann vågar ha tighta klänningar fast jag är tjock och att jag inte skäms.

Fattar däremot inte riktigt om meningen med tråden är att trycka ner långa tjejer eller korta tjejer.. kanske både och. 

Jag är själv precis medellängd , 166 cm. Jag är såklart lång jämfört med tjejkompisar som är typ 155 cm och kort jämfört med tjejkompisar som är runt 180. Men jag har tillräckligt med hjärnceller för att förstå att jag objektivt är medellång iallafall i Sverige :)

• Agda90
    Alexandra05 skrev 2024-08-27 11:12:24 följande:
    Jaha, då är du en kortis själv.
    Du är rolig du. Är det så känsligt när någon anser att du inte är så lång som du tror så har du annat att arbeta med än hur många cm klack som gör dig lite längre
Svar på tråden För oss långa tjejer