Förskolepedagoger visar ej intresse i mitt barn (inskolning)?
Nyligen så började vi skola in vår dotter som 1 år.
Rent generellt så ansåg vi att detta var lite tidigt, då hon varken kan gå än eller prata (vilket vi inte stressar heller). Enda var att vi ville få en garanterad plats och har även satt upp ett bra schema där hon enbart kommer att gå 15h/vecka.
Inskolningen började denna vecka och har gått relativt bra. Hon visar intresse i andra barn samt miljön som erbjuds.
Det enda som jag anser vara otroligt märkligt, det är pedagogerna inte direkt visar superstort intresse i vår dotter?De har knappast suttit ner och försökt charma henne överhuvudtaget?
Jag anser att för att en inskolning ska gå bra, så behöver ens egna barn hitta en trygg punkt i denna nya och utmanande miljön, som inte är hennes föräldrar? Det är verkligen A och O ?
Givetvis förstår jag att de inte kan spendera all tid med henne, men de har varken ställt frågorna kring hur hon är, vad hon gillar e.t.c.
Inskolningen är planerad att ta ca. 2 veckor, och första veckan är snart förbi och det känns inte alls tryggt och har ej sett några framsteg, varken hos vår dotter, vår egna trygghet med att faktiskt lämna henne eller från förskolan själva.
Är detta relativt normalt beteende som är förväntad eller hur ska jag gå tillväga här?