Inlägg från: Anonym (zinow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (zinow)

Förskolepedagoger visar ej intresse i mitt barn (inskolning)?

Anonym (kajsa) skrev 2024-08-22 11:12:27 följande:
    Alltså, hon kan inte prata men har ändå berättat detta för er?

Du vet ju inte ett dugg om vad de gör när ni inte är där, vad de pratar med henne om osv. Och vadå framsteg? Hon är ett år, och har varit där en vecka. Vad trodde du skulle hända på dessa få timmar, där ni föräldrar dessutom är med den större delen av tiden?

Tror du har alldeles för höga krav på vad de gör på förskolan. Hon kommer att utvecklas där i sin takt, men det sker inga mirakel där. 
    Jag förväntar mig inte några mirakel, men att ha en grundläggande förväntan på att pedagogerna åtminstone försöker lära känna ens barn känns ändå rimligt. När vi säger att vi inte ser några framsteg, handlar det om att vi som föräldrar märker och känner av hur "bekvämt" vårt barn är i situationen.
    Det är naturligt för föräldrar att reagera om de personer som ansvarar för ens barn inte verkar engagerade i att lära känna barnet. Det är en viktig del av deras uppgift och avgörande för att skapa en trygg och positiv miljö för barnets utveckling.
  • Anonym (zinow)
    Anonym (Byt!) skrev 2024-08-22 11:17:03 följande:

Byt förskola!

Jag hade samma känsla när vi skulle skola in på första dagiset, och avbröt inskolningen efter 10 dagar. Personalen sa knappt hej när vi kom och ingen engagerade sig i mitt barn överhuvudtaget.

På nya dagiset var all personal engagerad och pratade med barnen på ett helt annat sätt och vår blyga unge blommade ut. Första dagiset tvingades senare stänga pga brister, så magkänslan var rätt. Ja, tyvärr har vi en liknande upplevelse. Just nu försöker vi ha lite tålamod och hoppas att det kanske vänder snart. Men om det inte gör det, då finns det ingen tvekan om att vi kommer att byta.

• Anonym (zinow)
    Anonym (Byt!) skrev 2024-08-22 11:17:03 följande:

Byt förskola!

Jag hade samma känsla när vi skulle skola in på första dagiset, och avbröt inskolningen efter 10 dagar. Personalen sa knappt hej när vi kom och ingen engagerade sig i mitt barn överhuvudtaget.

På nya dagiset var all personal engagerad och pratade med barnen på ett helt annat sätt och vår blyga unge blommade ut. Första dagiset tvingades senare stänga pga brister, så magkänslan var rätt. 

Ja, tyvärr har vi en liknande upplevelse. Just nu försöker vi ha lite tålamod och hoppas att det kanske vänder snart. Men om det inte gör det, då finns det ingen tvekan om att vi kommer att byta.
  • Anonym (zinow)
    Anonym skrev 2024-08-22 18:48:09 följande:

Ofta känns det som att de flesta småbarnsföräldrar tror att deras unge är världens mest underbara och dessutom universums mittpunkt.

De glömmer att det finns fler småttingar på dagisen helt enkelt.

Du måste skämta?!

Jag förstår mig verkligen inte på vuxna människor, speciellet föräldrar, som inte kan förstå detta.

Tror alla föräldrar som har en sund relation med sitt barn, har precis samma åsikt som mig? Att ens egna barn ska bli sedd och hörd åtminstone mer än 2-3 min per dag, är väl bara normalt? SPECIELLT när de skolas in?

Blir verkligen orolig att detta tankesättet existerar..
Svar på tråden Förskolepedagoger visar ej intresse i mitt barn (inskolning)?