• Anonym (Sjukt less)

Hon vill men hon vill inte

Snar fyra år med sex en gång varannan månad. Vi har varit sambo i fyra år nu. Båda i 40-års åldern. Båda separerade sedan tidigare. Barn på vardera sida och gemensamma barn som är 10 och 5. Hon vill ha sex men ändå inte. Bara när lusten faller på vilket den nästan aldrig gör. Då ska det gå fort och jag ska bli hård direkt. Hon vill inte att jag tar på henne på några ställen som kan vara sexuella men hon känner sig inte älskad när jag inte tar på henne. Hon vill känna sig älskad och nykär och den känslan måste jag jobba upp innan hon känner sig trygg och kan ha sex. Vi har försökt i 4 år nu utan framgång. Vi tar hjälp av terapeut men min sambo  lämnar rummet så fort hon blir obekväm. Hon tycker att det är mitt fel att vi har det som vi har det. Jag måste sluta vilja ha sex för att hon ska kunna ha det med mig, Jag pallar inte längre. Hur bryter man upp utan att göra barnen ledsna och starta världskrig? 

• Svar på tråden Hon vill men hon vill inte
  • Anonym (Hmm)

Levde i ett förhållande som bara gick utför men pågick i 14 år med ett gemensamt barn. Hon började dra sig undan och visade att hon inte var intresserad alls. 
    Jag dög till att ta hand om barnet, åka och veckohandla och betala för det o.s.v
    Provade allt - barn, städning, tvätt,utflykter, semester ....och försökte få närhet (men inte just sex) - inget funkade.
    Började typ tre år innan söka nytt jobb med lön för att behålla huset.
    När det var klart så åkte hon ut och det var det bästa jag gjort.
    Kan ju tyckas elakt att planera så långt i förväg men det var min plan.
    Ge dig ut och våga är mitt tips

• Anonym (Ida)

Jag kan säga att jag är typ likadan som din tjej. Man tappar lusten lite med åldern. sex är väl inte allt?! Bara man har det nångång?! Är det värt förlora halva tiden med dina barn?! Tänk igenom det noga är mitt råd. Den nya tjejen du skaffar kommer förmodligen också sluta ha så mycket lust om några år. Sånt är livet. 

• Anonym (Man53)

Du blir utnyttjad
    du ska gå efter dina behov för att må bra 
    mår du bra är du en bra förälder oavsett vem du bor ihop med 

• Anonym (Sjukt less)
    Anonym (Ida) skrev 2024-08-20 22:48:47 följande:

Jag kan säga att jag är typ likadan som din tjej. Man tappar lusten lite med åldern. sex är väl inte allt?! Bara man har det nångång?! Är det värt förlora halva tiden med dina barn?! Tänk igenom det noga är mitt råd. Den nya tjejen du skaffar kommer förmodligen också sluta ha så mycket lust om några år. Sånt är livet. 

Självklart uppstår förändringar med tiden men jag tycker att det är grymt och egoistiskt att tvinga in sin partner i celibat. Självklart vill jag inte förlora tid med barnen men för mig är dagarna en kamp om att stå ut. Jag ser min sambo fullt upptagen med sig själv och helt oförstående och ovillig att kompromissa. Att vilja något som hon inte vill gör henne rädd och otrygg. Alla ska vända ut och in på sig själva för hon är orubblig i sinnet. My way or the highway. Nej jag vill inte förlora tid med barnen men att leva med min sambo gör mig ledsen, uppgiven, bitter och jag dör inombords. 

• Anonym (Sjukt less)
    Anonym (Man53) skrev 2024-08-20 22:53:09 följande:

Du blir utnyttjad
    du ska gå efter dina behov för att må bra 
    mår du bra är du en bra förälder oavsett vem du bor ihop med 

Något fel är det. Har vänt ut och in på mig själv för att få henne att må bra. När man tror att man är i mål så inträffar något och hela processen måste börja om. Dag ut och dag in. År ut och år in. Inget blir bättre. Har försummat mig själv u i så många år att det helt enkelt bara tagit stopp. Kärleken tog helt plötsligt slut. Hon vill fortsätta tillsammans men vill och kan inte ändra på sig. 
  • Anonym (Slut)

Det är dags att du gör slut och hittar någon som har samma intresse för sex som du själv har.
    Och vilket jävla konstigt argument hon har, du ska sluta vilja ha sex för att hon ska kunna ha det? Va? Det vore väl bättre om hon bara erkände att hon inte har intresse för att ligga/ligga med dig.

• Anonym (Slut)
    Anonym (Ida) skrev 2024-08-20 22:48:47 följande:

Men det är ju olika, en del har sex som en hobby och andra har det som en eftertanke, för en del minskar intresset tidigare och andra mycket senare.

TS har uppenbarligen ett mycket större intresse för sex än hans fru har så det bästa för båda vore väl att separera.
    Om inte frun är ok med att mannen har sex med andra eftersom hon ändå inte har intresse för det. Men det lär hon knappast vara ok med skulle jag tro.
  • Anonym (Frida)

Funderar lite på hur eran relation varit bakåt i tiden?
    Ni har tex ett gemensamt barn på 10 år, men blev inte sambo förrän barnet var 6 år gammal.
    Hur kommer det sig?   Hur var eran relation före ni blev sambo? 

• Anonym (Sjukt less)
    Anonym (Frida) skrev 2024-08-21 02:40:17 följande:

Funderar lite på hur eran relation varit bakåt i tiden?
    Ni har tex ett gemensamt barn på 10 år, men blev inte sambo förrän barnet var 6 år gammal.
    Hur kommer det sig?   Hur var eran relation före ni blev sambo? 

Jobb på olika orter sen blir barn till ibland utan att det är planerat. Fantastiskt sexliv i flera år men en gradvis avtrappning för att nu vara obefintligt. Jag har föreslagit allt och som sagt vänt ut och in på mig för henne men lusten infinner sig inte. Vi är som två vänner bara fast med helt olika intressen. Hon vill inte att jag har sex med någon annan heller. Som sagt. Helt bakbunden. Hon vill inte och då ska inte jag vilja heller. 
  • Anonym (Ida)
    Anonym (Sjukt less) skrev 2024-08-21 07:03:07 följande:
    Jobb på olika orter sen blir barn till ibland utan att det är planerat. Fantastiskt sexliv i flera år men en gradvis avtrappning för att nu vara obefintligt. Jag har föreslagit allt och som sagt vänt ut och in på mig för henne men lusten infinner sig inte. Vi är som två vänner bara fast med helt olika intressen. Hon vill inte att jag har sex med någon annan heller. Som sagt. Helt bakbunden. Hon vill inte och då ska inte jag vilja heller. 
    Kan vara så att hon kommit i förklimakteriet. prata med henne på och berätta att du är villig att lämna om ingen förbättring sker. be henne ärligt berätta vad hon känner. En sista chans för barnens skull. Säger hon då att hon faktist inte bryr sig om vad du känner? då är det ju en sak att lämna. Men kanske har hon ingen lust? Beror kanske inte på dig? Då är det ju inget hon kan hjälpa. Då får ni kompromissa. Förstå och hjälp varandra att varandra att vara nöjda på bästa möjliga vis.
Svar på tråden Hon vill men hon vill inte